آئودی

بررسی شعبده جدید آئودی: A6 جدید

شاسی بلندها وارد قلمروی سدان های اجرایی سنتی شده و سهم آن‌ها را از آنِ خود کرده‌اند اما بازار سدان های لوکس چهار درب هنوز نفس می‌کشد. قطعاً آئودی تعهد ویژه‌ای به این بخش از بازار دارد زیرا آن میزان از تکنولوژی و ظرافتی که در پنجمین نسل از A6 بکار رفته این خودرو را به پیشرفته‌ترین نسل تاریخ خود تبدیل کرده است؛ و این کار به واقع خوب انجام شده است.


این خودرو همچنان از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند اما خب بهبودهایی در آن مشاهده می‌شود. همچنین پیشرانه‌ای جدید هم در دل A6 می‌تپد. این مدل ۴۰ TDI که از ساختار نام‌گذاری جدید آئودی نیز سود می‌برد دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزلی است که قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد.


از نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته S ترونیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نه خبری از سیستم چهار چرخ محرک است و نه می‌توان این خودرو را با سه پدال سفارش داد. البته آئودی نباید از این کار خجالت بکشد زیرا ترکیبی که مشاهده می‌کنیم کاملاً لذت‌بخش است.


پیشرانه‌های دیزلی ۴ سیلندر می‌توانند گاهی اوقات صدای زیادی داشته باشند و میزان رضایت خودروهایی از این دست را خراب کنند اما این موضوع درباره A6 جدید صدق نمی‌کند. شما ناله‌ی پیشرانه‌ی دیزلی را می‌شنوید اما خب صدای آن به خوبی سرکوب شده است. گشتاور زیاد خودرو در دورهای پایین به دست می‌آید بنابراین سرعت گرفتن خودرو خیلی سخت نیست.


مدل ۴۰ TDI قدرت بیشتری در مقایسه با نزدیک‌ترین رقبای خود داشته و گیربکس ۷ سرعته نیز نرم است و بی حاشیه عمل می‌کند.


این خودرو با استفاده از لانچ کنترل می‌تواند در ۸.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و تا حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت نیز به راه خود ادامه دهد؛ اما مسئله اصلی راحتی خودرو است زیرا سدان هایی همچون A6 احتمالاً اکثر اوقات در بزرگراه‌ها حاضر خواهند بود. مدل S Line حاضر در تست از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و سیستم تعلیق اسپورت تر با ۱۰ میلی کاهش ارتفاع خودرو سود می‌برد. مدل‌های S Line همواره در دست‌اندازها به مشکل برمی‌خوردند اما نسل جدید A6 این‌گونه نیست. حتی بدون وجود دامپرهای تطبیقی و با استفاده از رینگ‌های بزرگ شاید شما متوجه برخی ناهمواری‌ها نشوید.


بهترین عملکرد سیستم تعلیق در سرعت‌های بزرگراهی و میانی است جایی که دامپرها کار قابل‌احترامی در جذب انرژی وارده به سیستم تعلیق انجام می‌دهند.


اگرچه سیستم تعلیق A6 جدید خیلی روی سواری خودرو تأثیر منفی نمی‌گذارد اما خب به هندلینگ خودرو کمک می‌کند. فرمان سدان جدید آئودی مستقیم و سبک بوده اما از نظر احساس تعریف چندانی ندارد. توازن آن نیز به خوبی ب ام و سری ۵ نیست و هیجان لازم را نیز به اندازه‌ی رقیب باوارایی به راننده منتقل نمی‌کند. البته این فرمان با هدفی که آئودی در ذهن داشته هماهنگ است.


اما کابین به آسانی می‌تواند به سدان لوکس ب ام و برابری کند. متریال بکار رفته کیفیت بالایی داشته و A6 ارزش قیمت ۴۲ هزار پوندی خود را دارد. کیفیت ساخت آن نیز همانی است که از محصولات ارباب حلقه‌ها انتظار داریم.


این خودرو به‌صورت استاندارد از صندلی‌های چرمی و گرم شونده و همچنین چراغ‌های LED ماتریکس، کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و عقب و دوربین دنده‌عقب سود می‌برد. از دیگر تجهیزات نیز می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز خودکار، هشدار خروج خودرو از مسیر و ناوبری اشاره کرد.


شما نیاز چندانی به آپشن های گران نخواهید داشت هرچند یک پکیج تکنولوژی ۱۴۹۵ پوندی وجود دارد که شامل صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی و کاکپیت مجازی ۱۲.۳ اینچی به همراه شارژ بی‌سیم گوشی می‌باشد.


صندلی‌های عقب نیز راحت هستند. فضای زیادی برای پاها وجود داشته و صندوق‌عقب ۵۶۵ لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازهاست؛ اما موقعیت رانندگی A6 جدید به اندازه‌ی سری ۵ عادی و طبیعی نیست زیرا شما در آئودی ارتفاع بالاتری خواهید داشت.

ب ام و خودرویی است که عنوان نزدیک‌ترین رقیب آئودی A6 را یدک می‌کشد و به زودی میزان قوی بودن آن را خواهیم فهمید؛ اما فعلاً بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آئودی به آسانی می‌تواند شانه‌به‌شانه‌ی سری ۵ در کلاس سدان های اجرایی حرکت نماید.


آئودی با A6 جدید بازی را وارد مرحله جدیدی کرده است. کیفیت، تکنولوژی، راحتی، آرامش و پرفورمنس این خودرو بهبود یافته است. این خودرو کاربردی و لوکس بوده و از کیفیت ساخت بالایی سود می‌برد؛ اما از نظر هیجان رانندگی به پای ب ام و سری ۵ نمی‌رسد. البته خریداران این خودرو شاید راحتی و نقاط قوت A6 را به رانندگی پرهیجان ترجیح دهند.

مشخصات آئودی A6 40 TDI S Line

  • قیمت: ۴۲ هزار پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    خعلی دوست داشتنی هستش
    ولی من a5 رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      لامصب خیلی زیبا و چشم نواز هست.قیمتشو به تومان کردم ۷۶۰ میلیون تومان شد البته بدون عوارض و حمل و…
      متاسفانه وارد هم نمیشه خریدش پیش کش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mahdy

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نظرم آئودی یه میخوایی بخواه نمیخوایی به درک خاصی تو ارائه آپشناش هست
      ولی خب اینو به نحوی اجرا کرده که بینهایت خاص و جذاب باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ایلیا

      ۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دوستان کسی هست که از طریق ایمیل با شرکت آئودی در ارتباط باشه؟
      اگه میشه دلیل فیک بودن خروجی اگزوز اکثر محصولات آئودی رو بپرسید. واقعا توی ذوس میزنه.
      اگه دلیل منطقی داشته باشه که باید همه ی شرکتا این کارو بکنن ولی خیلی از خودروسازها با طراحی درست خروجی اگزوز جذابیت طراحی عقب رو دوچندان میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (56 ديدگاه)

        تنها ائودی نیست خیلی از محصولات مرسدس بنز هم خروجی اگزوز شون فیکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا این کلاس بهترین انتخاب خودرو هستش ازدیدمن.سریbmw۵.مرسدسeکلاس.آئودیa6 بهترین انتخاب هایی هستن که میشه کرد.هم لوکس.هم اسپرت.هم کاربردی.و هم جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. - A M I R -

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (728 ديدگاه)

      باید هر روز صبح کت شلوار سرمه ای تو بپوشی و سوار یدونه آئودی A6 بشی و بری به دفترت توی بلند ترین آسمان خراش شهر و روی صندلی مدیریتت لم بدی و شهر رو در حالی که یه لیوان کافه دستته تماشا کنی ؛ البته که چون سری هفت یا اس کلاست برای سرویس تمیرگاهه اینو سوار میشی :)))
      فرق A6 با سری 5 و E class دقیقا همینه ، به درد آدمای بالای 40 سال میخوره ، این ماشین برای پیست و درگ نیست ، شخصیتش اجازه نمیده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (24 ديدگاه)

      برادر من این ماشین دف جلو هست یعنی یه چی تو مایه های پاسات و کمری بویی از لوکس بودن نداره این مساله اصالت یه سدان لوکس یعنی دف عقب مثل سری 5 و e کلاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        برای این ماشین آپشن کواترو ارائه میشه که قطعا از سیستم های اصیلی مثل XDrive و 4Matik بهتره.
        از نظر سلیقه هم شاید خیلیا به هیجان و بیش فرمانی یه ماشین دف عقب نیازی نداشته باشن و صد البته اینکه توی برف و بارون یه ماشین دف جلو خیلی پایدار تر از یه ماشین دف عقبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پارسا لطیفی

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (63 ديدگاه)

          4matik سلطانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من دیوانه وار عاشق کابین های جدید آئودیم…تر و تمیز ۵ سال از زمان حال جلوترن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ائودی همه ماشیناش زیبا وجذاب هستن جزq2
    که واقعا داغونه
    بنز قافله طراحی رو کامل داره به بی ام و وائودی میبازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    الله اکبر !
    چقدر یه ماشین میتونه اتو کشیده و شیک باشه !
    رنگ مشکی رو انگار واسه این درست کردن !
    همیشه عاشق طراحی های وزین و به دور از اغراق آئودی بودم ؛
    محصولات آئودی یه ویژگی خوب تو طراحی هاشون دارن اونم اینه که در منتهی الیه زیبایی و سادگی ، هیچ وقت تشنه ی نگاه مردم نیستن ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      دقیقا همین طوره.یه جنتلمن خوش پوش که در وهله اول بسیار لوکس و راحته،اقیانوسی از تکنولوژی های جدیده زمانی هم که راننده بخواد احیانا کل کل بکنه به خوبی اینکارو انجام میده و همه اینها به قول شما با طراحی بسیار وزین و عقلانی!همین چیزاست که آئودی رو بی نهایت جذاب می کنه من از رقباش خیلی بیشتر دوسش دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ..::Majidio Lamborghini::..

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        منم همینطور ??????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    A6از نطر جذابیت خیلی زیباترازA8هستش.جلوپنجرهa8زیادی بزرگه.وهمینطور فرمانa8زیبایی فرمانa6 رونداره)ولی تنهاچیزی که تواین خودرو وخودروهای جدیدآئودی خیلی توذوق میزن اگزوزها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mahdy

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    سری پنج قطعا انتخاب بهتری هست
    با وجود تمام احترامی که به A6 میزارم
    با وجود احترامی که همه ماشین بازا به آئودی میزارن (به جز ALi -chevy و Mohammad)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      آخ گفتی سری۵.دیوانه است سری۵عشششششقه.بابا تاالان شمردم توی نزدیک۴۰مقایسه که بارقباش انجام شده توسط مجله های معتبر توی همشون اول شده.پدال تاالان فقط حدود۶مقایسشو آورده.فقط تویکی اول نشد.فقط تویکی.بخدا یه جواری دیگه خسته کننده شده اون مقایسه هارو میخونم.تواکثرشون فقط نگاه میکنم به نتیجه که همش اینه.جایگاه اول سری۵.انگاررقبافقط واسه دوم وسوم وچهارم میارنشون واسه رقابت.خودت یه سرچ بکن وببین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    آقا شاهین احمدزاده جاداره از زحمات شما و بقیه اعضا تحریریه پدال بابت زحماتتون تشکر کنم . خدا قوت و تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      انجام وظیفه می کنیم و خوشحالیم که در خدمت دوستان ارزشمندی همچون شما هستیم.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    محصولات آئودی همیشه وسط BENZ و BMW قرار میگیرند ، یعنی جنتلمنی بنز و اسپورتی بی ام و .

    به طراحی اتو کشیده آئودیها از سال ۱۹۹۸ تا حالا توجه بکنید که چقدر ساده هستن ، اما انگار برای آینده طراحی شدن ، این قدرت طراحی و دیزاینهای آلمانها رو میرسونه .
    به جرئت میگم که بهترین معمارها ، چه در زمینه ساختمان ، چه خودرو ، آلمانها هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کاوه

    ۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    آیودی از جلوپنجره شش ضلعی بدون جذابیتش دل نمیکنه. آدم یاد سانتافه میفته. به لحاظ ظاهری آئودی واقعن محافظه کاره. حتی کراس اوورهای سری Q هم این محافظه کاری حرص درآور را دارند. به راحتی امکان دارد Q5 را از دور با جک اس فایو اشتباه گرفت. آنها بهترین تکنولوژی و بدترین طراح ها را دارند. حتی تداعی اتومبیل های قدیمی هم نیستند. فقط کسالت بارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. arash66

      ۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (433 ديدگاه)

      یِکی از خنده دار ترین و بی معنی ترین نظر هایی بود که در تمام طول عمرم خونده بودم، ممنونم ازت.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا