آئودی

بررسی خودروی آئودی S6 مدل 2016

زمانی که نسل فعلی آئودی S6 در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد، این خودرو در بین لیست ۱۰ خودروی برتر همان سال قرار گرفت. این جایگاه در سال بعد هم برای این خودرو تکرار شد. درحالی‌که در لیست ده خودروی برتر سال، این خودرو در حال جایگزینی با خودرویی دیگری بود، آئودی مدل ۲۰۱۶ این سدان اندازه متوسط خود را معرفی کرد که علاوه بر ظاهری زیبا و ارتقاءیافته، افزایش توان ۳۰ اسب بخاری نسبت به مدل ۲۰۱۳ را به همراه دارد.

2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
موتور V8 با حجم ۴.۰ لیتری توربوشارژر دوقلو با پاشش مستقیم سوخت، توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار نیرو را در دور ۵۸۰۰ تا ۶۴۰۰ rpm داراست. این بدان معنی است که S6 حتی نسبت به نسل قبلی خود که از پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 مشتق شده از لامبورگینی با ۴۳۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد، بهتر ظاهر شده است. در ضمن گشتاور خروجی این خودرو ۵۵۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۴۰۰ در دسترس خواهد بود. البته باید این نکته را خاطرنشان کنیم که افزایش متناسب قدرت و گشتاور آئودی S6 2016 عملاً در شرایط مسابقه‌ای تفاوت آن‌چنانی ایجاد نمی‌کند. در حقیقت وسایل اندازه‌گیری موجود این گفته را تا حدی اثبات می‌کنند که شتابگیری ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت S6 در ۳.۹ ثانیه انجام می‌شود که در مدل قبلی این عدد ۳.۷ ثانیه بود و این یعنی کاهش عملکرد نسبت به مدل ۲۰۱۳. افزایش زمان شتابگیری را می‌توان به دلیل افزایش وزن ۶۰.۸ کیلوگرمی خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۳ دانست. البته هنوز این زمان برای یک خودروی سدان ۱۹۹۵ کیلوگرمی قابل توجه است.

2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
آئودی S6 نه تنها فراتر از یک خودروی پرسرعت بر روی جاده مستقیم و صاف است بلکه در مانورهای مختلف می‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. آئودی یک پکیج اسپرت برای این خودرو در نظر گرفته است که موجب می‌شود رانندگی در جاده‌های پر پیچ‌وخم همچنان دارای لذتی مثال‌زدنی باشد. این پکیج دارای سه نوع عملکرد مجزا فرمان است، دارای سیستم مبدل گشتاور بر روی محور عقب و یک اگزوز اسپرت است که مناسب برای افرادی است که عاشق صدای بلند موتور هستند. هنگام مانورهای تند و شدید با آئودی S6 احساس ایمنی، کنترل پذیری و مستحکم بودن خودرو (در دست بودن خودرو) به شما دست خواهد داد. این خودرو از سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد استفاده می‌کند تا احساس آرامش در هنگام تنظیم مود Comfort در جاده‌های اتوبانی در شما به وجود آید. در مود های Auto و Dynamic سیستم تعلیق به‌مراتب خشک‌تری را شاهد خواهید بود. خوشبختانه مود استاندارد در این آئودی پیش بینی شده است که موجب می‌شود نه تنها سیستم پیشرانه خودرو بلکه فرمان و سواری خودرو کار خود را به‌آرامی و نرمی خاصی دنبال کنند. مقداری کم‌فرمانی با وجود شتاب جانبی ۰.۹۲g و با تایرهای تابستانی گزارش شده است. (هر چه قابلیت تحمل شتاب جانبی توسط خودرو بیشتر باشد، خودرو دیرتر کم‌فرمان می‌شود و از پیچ‌های تند هم با سرعت بیشتری می‌تواند بگذرد.)

2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
استایل و ماهیت کلی فضای داخلی و خارجی تغییر چندانی نداشته است. آئودی با ارائه رینگ‌های ۲۰ اینچی به شکل آپشن نزدیک به ۱۰۰۰ دلار از شما طلب می‌کند که البته رینگ‌های بزرگ کمک چندان بزرگی در مانورهای تندوتیز این خودرو محسوب نمی‌شود. برخی از مشخصات این خودرو بی‌نظیر و جالب است ولی دلیل نمی‌شود که تمام قابلیت‌های موجود در S6 مورد مطلوب و پسند مشتریان باشد.

2016 Audi S6
۲۰۱۶ Audi S6
مانند همیشه فضای داخلی خودروهای آئودی بسیار زیبا و دل‌نشین است مخصوصاً در خودروی S6 که در شب هنگام از چراغ‌های LED سفید رنگ در داخل کابین استفاده می‌کند. وجود روکش‌های صندلی با الگوی دوخت الماسی و نمای فیبر کربنی استفاده شده بر روی داشبورد باعث می‌شود از پولی که بابت این خودرو پرداخته‌اید پشیمان نشوید. رابط کاربری MMI یکی از سیستم‌های سرگرمی در این کلاس است که در مدل ۲۰۱۶ این خودرو به‌وسیله شبکه ۴G LTE، اطلاعات ترافیکی آنلاین INRIX، هماهنگی رابط کاربری با اپل سیری و رادیوی اینترنتی ارتقاء یافته است.

آئودی S6 مورد آزمایش قیمتی ۸۰۷۷۵ دلار دارد که در مقایسه با خودروهای BMW M5 یا مرسدس بنز E63 AMG معقول‌تر است. این قیمت تنها با خودروی کادیلاک ۶۴۰ اسب بخاری CTS-V مشابه است. در این مقایسه‌ها اگر نکته‌ای جا مانده باشد آن هویت و شخصیت خود خودروست. این، گونه‌ای از سدان های پرفورمنس است که باید ذهن و قلب را تسخیر کند. سفر آئودی S6 در طول زمان جالب است اما درنهایت در برابر رقیب آمریکایی، یا طوفان در راه یعنی آلفارومئو جولیا QV با ۵۰۵ اسب بخار و مرسدس E63 نه تنها از بُعد قدرت که از کاراکتر و کاریزما نیز در سایه قرار می‌گیرد.

مشخصات آئودی S6 مدل ۲۰۱۶:
موتور جلو-چهار چرخ محرک- سدان چهار در با ۵ سرنشین
قیمت پایه: ۷۱۸۲۵ دلار
مشخصات موتور: V8 با ۳۲ سوپاپ به همراه توربوشارژر دوقلو- بلوک سیلندر و سر سیلندر آلومینیومی-پاشش مستقیم سوخت-۳۹۹۳ سی سی- توان ۴۵۰ اسب بخار در دور ۶۴۰۰ دور بر دقیقه- گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقیقه
مشخصات سیستم انتقال توان: گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی
وزن خالص: ۱۹۹۰ کیلوگرم
ابعاد (طول*عرض*ارتفاع): ۴.۹۴*۱.۸۷*۱.۴۴ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۹۲ متر


[دانلود ویدئو] منبع: کارانددرایور

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. arash66

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    ” اما درنهایت در برابر رقیب آمریکایی، یا طوفان در راه یعنی آلفارومئو جولیا QV با 505 اسب بخار و مرسدس E63 نه تنها از بُعد قدرت که از کاراکتر و کاریزما نیز در سایه قرار می‌گیرد. ”

    اتفاقا برعکس هم شخصیتش بالاترِ هم تو دل بروترِ هم جنتل من ترِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. افسرده

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خدایا ما کی میتونیم سوار اینا بشیم?!اینارو برا چه کسانی میسازن?!
    پسر عموم 4 ماهه رفته آمریکا یه دونه نیسان ماکسیما 2015 خریده قسطی….ماهی 420 دلار قسط میده….1600 دلار هم درآمد داره….اونوقت ما اینجا………!!!!وام 25 تومنی???!!!!!!!خدایاااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین77

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    … درنهایت در برابر رقیب آمریکایی، یا طوفان در راه یعنی آلفارومئو جولیا QV با 505 اسب بخار و مرسدس E63 نه تنها از بُعد قدرت که از کاراکتر و کاریزما نیز در سایه قرار می‌گیرد!!
    من آخر فلسفه ی این شخصیت و کاراکتر و کاریزما رو نفهمیدم ! تا جایی که من میدونم هم خوشتیپ تره هم جنتلمن تر و با همینا اختلاف قدرت قابل توجهش خیلی حرفا برا گفتن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی باحال شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مهندس طهوری جان الان نسل قبلش موتورش 420 اسبه اخر یا 435 و اینکه شتاب 0-100 4.8 یا 3.7 ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ماشاالله …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. moein

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کاش یه مقدار تجید نظر شه در طراحی جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. V.D.T

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مرسی ! همه چی عالی!
    البته خود کار اند دراور این ماشین رو نسبت به AMG E63 S 4MATIC و GS F و M5بهتر دونسته توی رنک خودش بعد ازCTS V دومه! اون جمله بحث برانگیز هم اینه:
    It will be interesting to see how the S6 fares over time, however, as it eventually faces off against the Caddy and upcoming stormers like the 505-hp 2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio and the 2017 Mercedes-AMG E63, both of which we expect to be rich not only in power but in character, too.
    به کادیلاک باید تبریک گفت؛ CTS-V تو این سگمنت شاهکاره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سوشا666

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دهنشون سرویس ایول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hamid...Audi

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    “اما درنهایت در برابر رقیب آمریکایی، یا طوفان در راه یعنی آلفارومئو جولیا QV با 505 اسب بخار و مرسدس E63 نه تنها از بُعد قدرت که از کاراکتر و کاریزما نیز در سایه قرار می‌گیرد.”
    والا نمی دونم چی شد که اینجوری شد ولی فکر نکنم اینجوری باشه!!! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمان

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خدایی پشت فرمون این ماشین بشینی هر موقع صبحتو با دیدن این چهار حلقه شروع کنیو . زندگی زیبا میشود کلا ? من الان گلبم گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا