آئودی

اعلام برنامه‌های آئودی برای سال 2019

طی چند ماه اخیر آئودی فعالیت زیادی داشته و محصولات جدید متعددی را معرفی کرده است که شامل مدل‌های Q8، نسل جدید A1، نسل جدید Q3، کراس‌اوور الکتریکی E-Tron، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ TT، نسخهٔ بروز شدهٔ R8 و مدل اسپرت SQ2 می‌شود؛ اما خبر تعجب‌برانگیز اینکه آئودی این حرکت قدرتمند خود را در سال آینده هم حفظ خواهد کرد زیرا قرار است در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۱ مدل جدید دیگر را معرفی کند. این خبر طی یک رویداد تجربهٔ رانندگی با Q8 در اسپانیا اعلام شده است. حال در ادامهٔ این مطلب به معرفی محصولات جدیدی می‌پردازیم که قرار است آئودی سال آینده معرفی کند.

نسل جدید A3

آئودی قصد دارد سال آینده نسل جدید هاچ‌بک A3 را برای رقابت با نسل جدید مرسدس بنز A کلاس راهی بازار کند. این هاچ‌بک کامپکت جدید بر اساس پلت‌فرم MQB ساخته شده و با پیشرانه‌های چهار سیلندر با قدرتی از ۱۵۰ تا ۲۳۰ اسب بخار عرضه خواهد شد. نسل جدید A3 همچنین از جدیدترین زبان طراحی و تکنولوژی‌های آئودی هم بهره‌مند خواهد بود.

فیس‌لیفت A4 و Q7

نسل کنونی A4 از تابستان سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و به‌تازگی فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده است اما چون این نسخهٔ جدید هنوز به بازار عرضه نشده است، در لیست مدل‌های ۲۰۱۹ آئودی دیده می‌شود؛ اما یکی دیگر از محصولات آئودی که سال آینده مورد فیس‌لیفت قرار می‌گیرد، کراس‌اوور Q7 است. به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای این خودرو احتمالاً شامل تغییرات جزئی در ظاهر و تجهیزات می‌شود. همچنین ممکن است Q7 به سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ مدل‌های A8 و Q8 هم مجهز شود تا بتواند توانایی رقابت خود را در برابر نسل جدید مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 حفظ کند. این در حالی است که ارائهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف دیزلی برای این خودرو تقریباً قطعی به نظر می‌رسد.

مدل‌های S و RS از خانوادهٔ A6 و A7 در راه‌اند

سال آینده سه عضو جدید به خانوادهٔ A6 اضافه خواهد شد که شامل مدل‌های A6 آلرود، S6 و RS6 می‌شود. مدل اول نسخهٔ کراس است که به پوشش‌های پلاستیکی بدنه مجهز بوده و ارتفاع بیشتری از سطح زمین خواهد داشت. مدل S6 که نسخه‌ای میان عملکردی محسوب می‌شود، به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی مدل RS5 مجهز خواهد بود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد؛ و نهایتاً پرچم‌دار خانوادهٔ A6 یعنی مدل RS6 هم با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با ۶۰۵ اسب بخار قدرت به جنگ ب‌ام‌و M5 و مرسدس-آام‌گ E63 می‌رود. مدل‌های S7 و RS7 هم از همان موتورهای S6 و RS6 استفاده خواهند کرد.

E-Tron Sportback

آئودی به‌تازگی اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی خود را با نام E-Tron معرفی کرده است؛ اما این تمام ماجرا نیست زیرا ارباب حلقه‌ها قصد دارد سال آینده نسخهٔ اسپرت‌تری از این خودرو را هم با نام E-Tron Sportback به بازار عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    رقیب گردن کلفت و کار درست که میگن همین آئودی هست مگرنه BMW و مرسدس بنز حریف نداشتن
    ولی سایپا و ایرانخودرو در بحث کشتار مردم رقابت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amin

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    دقیقا،Audi تنها رقیب بنز و ب ام و هست،به قول یکی از دوستان باید آلمانی باشی تا رقیب آلمانی ها بشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Machine

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    بالاخره آئودی از این رویۀ مسخره که RS6 رو فقط بصورت استیشن تولید میکرد، دست برداشت و نسل آیندۀ RS6 دوباره بصورت سدان تولید خواهد شد.
    چقدر منتظر RS6 سدان بودم، این ماشین حریف خطرناک و سرسختی برای ب‌ام‌و M5 و مرسدس E63 خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهین

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    آر اس هفت رو زود بروز کن بزرگوار داره از یاد ها میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. omid622

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    RS7 چه شود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا