آئودی

برنامه‌های گستردهٔ آئودی برای دو تا سه سال آینده

با توجه به گفته‌های مدیر اجرایی آئودی آقای «Rupert Stadler»، ارباب حلقه‌ها طی دو تا سه سال آینده با لشکر گسترده‌ای از محصولات جدید به بخش‌های مختلف بازار یورش خواهد برد. وی طی مصاحبه‌ای که در نمایشگاه ژنو داشته گفته است که آئودی تا پایان سال ۲۰۱۸ هشت مدل جدید و همچنین شش نسخهٔ مشتق شدهٔ RS جدید را به بازار عرضه خواهد کرد تا این برند پریمیوم آلمانی در اکثر قسمت‌های بازار خودروهای لوکس به مدعی قدرتمندتری تبدیل گردد.

audi-36

با توجه به محبوبیت روزافزون SUVها و کراس‌اوورها، آئودی نیز طی سال‌های آینده تمرکز بیشتری بر این بخش خواهد داشت و طیف اعضای خانوادهٔ Q خود را بازهم افزایش خواهد داد. سال گذشته نسل جدید Q5 معرفی شد درحالی‌که بازار مدل Q2 نیز در سال ۲۰۱۸ به کشورهای دیگری ازجمله ایالات‌متحده گسترش خواهد یافت؛ اما عضو جدید این خانواده مدل پرچم‌دار Q8 خواهد بود که نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه دیترویت و ژنو رونمایی شد. این SUV کوپه بر روی همان پلت‌فرم ماجولار Q7 ساخته می‌شود.

audi-q2-2017-s-line-02

اما Q8 به‌عنوان یک SUV کوپه، برادر کوچک‌تری هم خواهد داشت که Q4 نام دارد. این مدل هم که مانند Q8 یک SUV کوپه اما در ابعادی کوچک‌تر است، رقیب مستقیمی برای ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه خواهد بود و گفته شده در سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید؛ و درنهایت خانوادهٔ محصولات سری Q آئودی با مدل Q6 تکمیل خواهد شد که این یک SUV تمام الکتریکی بوده و تسلا مدل X را هدف قرار داده است.

audi-e-tron-quattro-2015-co

بدین ترتیب برنامه‌های آیندهٔ آئودی از هم‌اکنون مشخص شده است و اعلام شده تا پایان سال ۲۰۱۸ بازوی لوکس فولکس‌واگن نسل جدید مدل‌های A6 و A7، نسل جدید Q3، نسل جدید A1، SUV تمام الکتریکی Q6 E-Tron، نسخهٔ تولیدی Q8 و نسل جدید A6 آلرود را راهی بازارهای جهانی خواهد کرد. همچنین طی سال‌های بعد، با معرفی مدل‌های Q1 و Q4 در کنار A6 آلرود جدید و دیگر مدل‌های جدید سری Q، سبد شاسی‌بلندهای آئودی تکمیل خواهد شد.

audi-q8-2017-01

این در حالی است که آئودی به‌تازگی نسل جدید A5 را در سه نسخهٔ کوپه، کابریولت و اسپرت‌بک معرفی کرده است و در تابستان سال جاری (به احتمال بسیار زیاد در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر یا شهریور) نیز نسل جدید سدان پرچم‌دار A8 را معرفی خواهد کرد؛ اما برای پیشبرد تکنولوژی خودروهای خودران، آئودی یک شرکت تابعه بنام «Autonomous Intelligent Driving GmbH» را تأسیس کرده است. این شرکت در مونیخ در حال کار بر روی ارائهٔ راه‌حل‌های رانندگی خودکار است که می‌تواند در خودروهای آینده مورداستفاده قرار گیرد. بدین ترتیب نسل جدید سدان A8 به تکنولوژی خودران سطح سه مجهز خواهد شد.

audi-a8-2018

در سوی دیگر آئودی به بازار خودروهای اسپرت هم توجه شایانی دارد به‌گونه‌ای که رئیس بخش آئودی اسپرت آقای «Stephan Winkelmann» تأیید کرده است که طیف مدل‌های RS این شرکت نیز در آینده افزایش پیدا خواهد کرد که RS3 اسپرت‌بک جدید و نسل جدید RS5 در میان آن‌ها قرار دارند؛ اما غیر از این‌ها تولید چندین مدل RS دیگر نیز تأیید شده است که پیش‌بینی می‌شود شامل نسل جدید RS4، نسل جدید RS6، نسل جدید RS7 و مدل جدید RS Q5 باشد تا رقابت سختی را با محصولات AMG مرسدس بنز و M Power ب‌ام‌و آغاز کنند.

audi-rs5_coupe-2018-1024-01

اما آئودی هم مانند برند مادر خود یعنی فولکس‌واگن، تحت تأثیر دیزل‌گیت برنامه‌های آیندهٔ خود را به ساخت خودروهای تمام الکتریکی بیشتری تغییر داده است؛ بنابراین ارباب حلقه‌ها قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ درمجموع سه خودروی تمام الکتریکی جدید را معرفی کند درحالی‌که مدل‌های بیشتری در دههٔ آینده نیز معرفی خواهند شد. بدین منظور آئودی بیش از ۶ هزار نفر از کارکنان خود را برای کار با تکنولوژی الکتریکی ولتاژ بالا آموزش داده است. گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی آئودی در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

audi-r8-2016-e-tron-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از دوستان آئودی دوست خصوصا یکی از بچه ها که البته اسمشو فراموش کردم سئوالی داشتم:
    ابتدا اینکه نمایندگی آئودی در ایران بالاخره چی شد؟ یهو عوض شد و معلوم نشد که چی به چیه!
    بعد اینکه بخوای با 300میلیون یه کوپه خریداری کرد بهتر نیست به سراغ یکی از ارزانترین محصولات آئودی بنام A3 رفت که 32000 دلاره؟؟ کل ارزش خرید این برند در ایران خوبه؟ یا نباید ریسک کرد بخاطر نمایندگیها و… ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MADJID

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      من آئودی رو بیشتر از بنز و BMW دوست دارم.
      وارداتش شروع نشده ، اگر بعد از چند سال بخوای بفروشی به دردسر میافتی.
      در ایران بنز و BMW خیلی بهتر فروش میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      والا راجب نمایندگی بگم که دست خیلی از شرکت ها جابه جا شد.اول کولاک خودرو بعد بهار موتور(که این کیو5 های توی تهران رو همه رو بهار خودرو وارد کرده) بعد از اون رامک خودرو (که اومد به طور رسمی رو نمایی کرد وتوی خیابان شریعتی شو روم زد ولی با تحویل ندادن ماشین ها و شکایت مشریاش این حق ازش سلب شد) اخیرا هم این عنوان به شرکت بی نام ونشان پرژیران داده شده و این شرکت هم هیچ تحرک خاصی نکرده.
      راجب ارزش خرید هم باید بگم که برای کسی که دغدغه پول نداره میتونه ارزش خرید داشته باشه.حالا این شرایط یه سری مزایا و معایب داره:
      مزایا:
      -آدم ماشین مورد علاقه شو سوار میشه
      -یه ماشین خاص حساب میشه
      معایب:
      -خدمات توی تهران هستش ولی شهرستان ها این خدمات رو ندارن
      -در صورتی خرابی توی شهرستان باید با کفی بیان تا تهران
      و…
      راجب واردات هم بگم توی لیست خودرو های مجاز به ورود سال 95 که هیچ آئودی ای نبود و فکر هم نمیکنم تو لیست مجاز 96 هم باشه ولی به خاطر حجم موتور و وجود نمایندگی باید بشه وارد کرد(جزئیات رو نمیدونم).
      راجب A3 هم بگم که این سری اصلا مدل کوپه نداره و همشون سدان یا هاچبک یا کبریولت هستن.شاید منظور شما همون مدل کبریولت یا کروک باشه که به کوپه ها شباهت داره و 32000 هزار قیمت پایه شه که با انتخاب تریم های بالاتر و آپشن های بیشتر قیمت بالاتر خواهد بود.
      در کل برای کسی که دغدغه پول نداره میتونه ماشین خوبی باشه.حتی مدل های RS3 و TT-RS که موتور 2.5 لیتری و 400 اسبی داره و مدل های کوپه A5 و TT برای ورود مناسبن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. arash66

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوستان عزیزم کامل توضح دادن فقط اضافه کنم که اگر آئودی بخری و یا وارد کنی با مشکل قطعه روبرو خواهی شد.
      برای سرویس ماشین تقریبا تو تهران مشکلی نداری (تعمیر کار ها و سرویس کار های VW) ولی برای قطعه چون باید از امارات بیاد زمان بر هست . منظورم از قطعه بیشتر قطعات تزئینی هست چون ماشین آلمانی به این راحتی خراب نمیشه اگر سرویس دوره ای درستی انجام دهید.
      نمایندگی فعلا تعطیله !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی اقتدارنیا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    متاسفانه آئودی هنوز زبان طراحیشا عوض کرده و باز هم محصولاتشا شبیه به هم تولید میکنه. شما به جلو پنچره دقت کنین
    این کمپانی به آپشن ها و امکانات توجه بسیار ولی به طراحی هیچ توجهی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MADJID

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      به نظر من آئودی بهترین طراحی رو در بین تمام خودروسازان جهان داره ، دقت کنید گفتم تمام خودروسازان جهان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. GT

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      دوست عزیز جلو پنجره ی آئودی اصلی ترین هویت سازمانی تو طراحیشه و باید شبیه به هم باشه. دقیقا مثل ب ام و

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Bavaria

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      دوست عزیز بنز ،ب‌ام‌و و آئودی طوری ماشینو طراحی میکنن که شاید در نگاه اول به وجد نیای ولی مطمئن باش فکر ۴۰ سال بعد هم هستن که وقتی نگاشون کنی از این اصالت طراحی لذت ببری و هرگز از چشم نیوفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. arash66

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (433 ديدگاه)

      کسی که طرفدارا برند آلمانی هست این حرف رو نمیزنه !
      دوستان خیلی دقیق توضیح دادن.
      ماندگاری در سادگی و پختگی هست

      در ضمن Majid عزیز کاملا با حرف شما موافقم و مطمئن هستم یک ماشین باز حرفه ای یک چنین نظری رو میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MADJID

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ممنون ، شما لطف داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سهيل

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    راست میگه اونقدری که طرحهای بنز و بی ام و بهتر شده آئودی بهتر نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا