آئودی

تأیید تولید سوپرکار آئودی P18 E-Tron

کانسپت فوق‌العاده برجسته‌ی آئودی P18 E-Tron که در هفته‌ی خودرویی مونتری ۲۰۱۸ رونمایی شد چراغ سبز تولید را دریافت کرده است. برام شوت مدیرعامل آئودی در مصاحبه با اتوویک اعلام کرده این سوپرکار الکتریکی در یکی دو سال آینده وارد خط تولید می‌شود. البته تنها ۵۰ دستگاه از این سوپرکار تولید خواهد شد.


جزئیات نسخه‌ی تولیدی ناچیز هستند. ما می‌دانیم که سه پیشرانه‌ی الکتریکی نیروبخش کانسپت P18 بوده‌اند و مجموع خروجی آن‌ها به ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز به ۸۳۰ نیوتون متر می‌رسید. البته گزینه‌ی افزایش قدرت موقتی و رسیدن به ۷۶۴ اسب بخار نیز وجود داشته است. ظاهراً کانسپت موردبحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه‌ای داشته و امیدواریم این پرفورمنس فوق‌العاده در نسخه‌ی تولیدی هم دیده شود.


از نظر شعاع حرکتی، آئودی قول داده از باتری حالت‌جامد با ظرفیت ۹۵ کیلووات ساعتی استفاده کند. کانسپت P18 محدوده حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری داشته است. این باتری با استفاده از شارژر ۸۰۰ ولتی تنها در ۱۵ دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود و توانایی شارژ بی‌سیم را نیز دارد.


اما کانسپت فوق‌العاده‌ی آئودی یک ویژگی خاص هم دارد و آن موقعیت رانندگی قابل جابجایی است. همانند مک لارن F1 غربیلک فرمان در مرکز کابین است اما برخلاف آن، می‌توان فرمان را به راست یا چپ انتقال داد. البته مطمئن نیستیم که این ویژگی به مدل تولیدی راه یابد اما در نسخه‌ی مفهومی کاملاً جذاب به نظر می‌آید.


اشاره‌ای به قیمت و زمان عرضه‌ی این سوپرکار الکتریکی نشده اما با توجه به ظاهر مدل مفهومی شاید فاصله‌ی چندانی با معرفی نسخه‌ی تولیدی نداشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. hami

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دارم به این نتیجه میرسم دیگه به دنیا نمیرسیم.
    قبلا 40 سال عقب بودیم و الان خیلی بیشتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      بهتره بگیم 100 سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حالا یکی

      ۲۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (79 ديدگاه)

      نه داداشم
      طبق گفته یکی از دانایان ما ظرف 40 سال 400 سال پیشرفت کردیم. بنابراین دنیا 360 سال از ما عقبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مشکل از ما مردم هست که به راحتی میتونن هربلایی سرمون بیارن و بازهم بریم دنبالشون ، تا خم نشی نمیتونن سوارت شن ، اون بی وجدان ها هم از نادونی مردم به جایی رسیدن
    امیدوارم روزی خبر منقرض شدنشون همینجا بنویسند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    اولش گفتم حتماً یک رقیب شایسته برای تسلا رودستر خواهد بود…. ولی نگو که سالهای نوری از رودستر عقبتره ….!!!!!!
    .
    ۷۶۴ اسب بخار قدرت
    گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری
    شتاب بالای ۲ ثانیه
    باتری ۹۵ کیلو واتی
    برد کمتر از ۵۰۰ کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mآsكvيch

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      زیر هر مطلبی هی میگی تسلا رودستر! حکایت تسلا رودستر هم مثل دیمن هست که قرار بود بقول خودتون و خودشون شاهکار خودروسازی قرن بشه و بیاد تمام هایپرکار هارو به خاک و خون بکشه و فلان که اخرم ماشین سدان و مک لارن ٧٢٠ و غیره اومدن مثل آب خوردن زدنش زمین نشون دادن فرق هست بین ادعا و مشخصات رو کاغذ با واقعیت !
      تسلا رودستر هم رقیبش همون استارت آپ های چینی هست چون اونا هم فقط تو فکر شتابن و اتفاقا موفق هم بودن تو این زمینه! ولی واس برندهایی مثل آئودی خیلی چیزهای دیگه در کنار شتاب قرار داره!
      حالا سال های نوری هم عقبه تو نخرش! همون تسلا رودستر رو بخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        دیمن آونتادور و 720s به خاک و خون کشید……..!!!
        .
        سدان سنگین وزن تسلا Model S هم فراری ۴۸۸ جی تی بی ، پورشه ۹۱۱ توربو اِس و مکلارن ۵۷۰ اس را ……!!!!
        .
        .
        تسلا رودستر خیلی خیلی خیلی غولتر از این حرفاست که امثال تو به این زودیا درکش کنن……………

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mآsكvيch

          ۲۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (111 ديدگاه)

          باو خداوکیلی چطور روتون میشه بگین دیمن مک لارن رو به خاک و خون کشید؟ هی میگفتین درگ تایمز دروغ میگه و دیمنلوجی راست میگه و اگه یکی بتونه درست با دیمن درگ بزاره دیمنلوجی هست،که همین یکی دو هفته پیش بین درگ تایمز و دیمنلوجی درگ برگزار شد و نه تنها هر ٣ راند مک لارن نابود کرد دیمن رو بلکه همون دیمنلوجی که ادعا میکرد مک لارن رو زده و با دیمن زیر ده ثانیه رفته ١/۴ مایل رو نتونست زیر ١٠ ثانیه بزنه! فیلمشم تو یوتیوب هست دیگه حرفتون چیه اخه؟! :))) رو نیست که!

          درگش با اونتادور هم واقعا هنر کرد که رفت با اونتادور مدل پایه سال ٢٠١٢ درگ گذاشت! هر وقت تونست اونتادور svj رو بزنه قبوله!
          حالا اون ام۵ و کوروت ZR1 ( که خودش تو درگ موتور ترند چهارم شد به کنار) هم زدنش به کنار!

          مگه افتخاره که ماشین برقی بتونه بنزینی رو بزنه؟ چین هم ماشین ساخته که فراری ۴۵٨ رو زد! اگه به اینه که همون تسلا مدل s (که امسال قابلیت اعتماد بسیار پایینی کسب کرد) همه امریکایی های بنزینی رو هم زده !
          گفتم که رقیبش همون استارت آپ های چینی هست نه بیشتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza

          ۲۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          دیمن اونتادور رو به خاک و خون کشید؟؟؟
          خودرویی که فقط و فقط توی یه خط راست میره رو با خودروی سال 2012 هم رقیب میدونی؟
          این اونتادور خدای سوپراسپرت ها هستش

          این حرفت رو اینجا گفتی ولی جای دیگه نگی ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza

          ۲۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (5338 ديدگاه)

          تازه 720 و دیمن نزدیک 10 تا درگ انجام دادن گه 9 تارو 720 درو کرد و اون یدونه رو هم دیمن، اونم نتیجه اشتباه راننده تازه کار مکلارن بود.
          حالا شما به این یدونه بردتون فکر کنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتن متری شتاب ۱.۹ ثانیه و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متری شتاب ۲ ثانیه …
      حس میکنم عقب بودن رو برات اشتباه تعریف کردن.
      تسلا سالها از مهندسی آلمان عقب تره اینو یادت باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۲۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      منظورم شما نیستی ، ولی بچه ی 9 ساله هم میفهمه 700 از 1000 کوچیکتره !
      وقتی معیارت برای مقایسه ی دو تا ماشین 8 تا عدد باشه به نظرم اصلا نباید باهات بحث کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۳ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        Mآsکvئch @
        درگ تایمز و دیمنولوژی پیشکش خودت …. اینا در حدی نیستن که بخوان واسه ماشینی تعیین تکلیف کنند که تایم درگش توسط انجمن ملی HotRoad و مجله معروف Top Gear تایید و تست شده و لقب سریع ترین ماشین جهانو در یک چهارم مایل بهش دادن !
        اونتادور مدل پایه اگه در عصر حجر هم ساخته شده باشه باز تایم یک چهارم مایلش ۱۰.۶ ثانیه هست و svj هم در ۱۰.۲ ثانیه این مسافتو طی کرده ، پس هنوز خیلی راه دارن تا به ۹.۶۵ ثانیه دیمن نزدیک هم بشن …!!!
        این استارتاپ های چینی که میگی اصلا نام بردن شون هم توهین به تسلا هست و جز سرهم کردن چند تیکه آهن ، یک الکتروموتور ، یک باتری نهایتاً ۴۰ کیلوواتی و یک صندلی کار دیگه ای نکردن …..
        .
        .
        .
        .
        Hamid …Audi @
        تسلا رودستر فقط باتری ۲۰۰ کیلوواتیش ۸۴۵ کیلوگرمه و خود ماشین بالای ۲.۲ تن وزن داره در حالی که این آئودی وزنش زیر ۱۶۰۰ کیلوگرم هست ، این گشتاوری هم که میگی طبق گفته کارشناسان خودرو احتمالا گشتاوری منقل شده به زمنیه نه گشتاوری تولیدی موتور ها …!!!
        اگر هم تسلا سالها از آلمانی ها عقبتر بود در خاک اروپا مرسدس ، ائودی و بی ام و رو شکست نمی داد….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        .
        .
        .
        .
        .
        Majidio Lamborghini@
        خودروسازان آلمانی در حالی تسلا رو سنگ محک خود قرار میدن و لی در بیانات خود همیشه در تیکه ای از حرفا به تسلا هم اشاره می کنن ……. یا به باد انتقاد می گیرنش …!
        پس خیلی حرفه که به رقیبت تعنه بزنی ولی اعداد و پرفورمنس ساخته خودت به رقیب نزدیک هم نشه…….!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid...Audi

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          نمیدونم چرا نمیفهمی
          گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتن متر خیلی از چیزایی میگی باید سریع تر باشه.باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی کمتر از دوبرابر برد بیشتر نسبت به آئودی ایجاد کردن. نسبت اعدادی که خودت میگی با مشخصات P18 E-Tron کاملا فاصله تسلا و آلمانی های رو میکنه.با ۱۲ برابر گشتاور بیشتر فقط ۰.۱ ثانیه شتاب بهتر جای دفاع نمیزاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ardalan

    ۲۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (80 ديدگاه)

    امیدوارم استایل شوتینگ بریکش رو حفظ کنه فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا