آئودی

تست موفق تاکسی پرنده و خودران آئودی

آئودی هنوز کارهای مربوط به توسعه‌ی کانسپت تاکسی پرنده‌ی Pop.Up Next را به پایان نرسانده است. در واقع این خودروساز آلمانی فعلاً تست موفقیت‌آمیزی از سیستم مدولار آن را داشته که از کوادکوپتر برای حمل خودروی الکتریکی دونفره‌ی کوچک در هوا استفاده کرده است. این کوادکوپتر در روی زمین یک خودروی خودران است که سرنشین‌ها را به مقصد خود می‌رساند. البته موضوعی که وجود دارد این است که این تست با استفاده از یک خودروی ماکت با مقیاس ۱ به ۴ انجام شده بنابراین خیلی واقعی نبوده است.


آئودی با همکاری کمپانی‌های ایرباس و ایتال دیزاین روی این پروژه کار می‌کند. این تست جدید در هفته‌ی پهپادهای آمستردام هلند انجام شده و واقعاً هم چشمگیر بوده است. تا به اینجا ما فقط کانسپت هایی از چندین بخش مختلف این خودروی پرنده را دیده‌ایم. مدول پرنده‌ی این تاکسی اساساً یک کوادکوپتر با تدارکات خاص خود است که مدول زمینی را که همان خودرو است حمل می‌کند. این مدول خودرو را روی زمین قرار داده و آن را آزاد می‌کند. این خودروی الکتریکی کوچک پس از آزاد شدن می‌تواند به‌صورت خودران به مقصد هدایت شود.


واضح است که کارهای زیادی در پیش بوده و پروژه‌ی موردبحث تنها ساخت یک خودروی الکتریکی که با کوادکوپتر حمل می‌شود نیست. کنترل‌های اتوپایلوت در هواپیما کامل شده‌اند اما سیستم‌های ارتباطی هنوز در حال پیشرفت هستند. به این موارد باید پیچیدگی دو مدول عملیاتی در محیطی سه محوری را اضافه کرد که واقعاً پروژه‌ی پیچیده‌تری را به وجود می‌آورد.


اما با این وجود به نظر می‌رسد آئودی از آینده‌ی روشن تاکسی‌های پرنده و خودران مطمئن است. آئودی قبلاً گفته بود که چنین سیستمی در عرض ۱۰ سال می‌تواند عملیاتی شود اما این بار تخمینی درباره‌ی تولید آن زده نشده است. انتظار می‌رود زمان عرضه‌ی مدل‌های تولیدی به چگونگی عملکرد پروتوتایپ های سایز واقعی بستگی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Kian70

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دلیلش چیه ما پهباد و زیر دریایی و موشک نقطه زن میسازیم اما تو ساخت پراید موندیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (114 ديدگاه)

      ما چنین چیزهایی هم نمی تونیم بسازیم حتی توانایی تولید چوب بستنی هم نداریم و چوب بستنی از آلمان وارد می کردیم ، بزرگترین محصول تولیدی ایران که به همه دنیا صادر می کنه ***.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امریکا ساخت خودروهای بزرگ و غول اسا
    اروپا ساخت خودروی پرنده
    شرق اسیا پیشرفت شگرف در انرژی های نو
    ما …. دلم سوخت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا