آئودی

بالاترین رتبه ایمنی IIHS برای آئودی E-Tron

شاسی‌بلند الکتریکی آئودی e-tron توانسته بالاترین امتیاز ایمنی یعنی Top Safety Pick+ را از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا دریافت کند.


به‌منظور دست‌یابی به چنین امتیازی، خودروی تست شده باید در هر ۶ تست تصادف انجام شده امتیاز خوب را کسب کرده و همچنین برای تست‌های پیشگیری از تصادف جلو و تست عملکرد چراغ‌های جلو نیز به ترتیب امتیازهای عالی و خوب را به دست آورد.


آئودی e-tron در تمامی تست‌های تصادف انجام شده بسیار خوب ظاهر شده و امتیاز خوب را برای تست‌های اورلپ کوچک سمت راننده، اورلپ کوچک سمت سرنشین، اورلپ متوسط جلو، استحکام بخش جانبی و سقف و محافظت از سر به دست آورده است.


این شاسی‌بلند الکتریکی اولین خودرویی نیست که امتیاز بالای یاد شده را به دست آورده اما اولین خودروی الکتریکی با این امتیاز در تست‌های IIHS می‌باشد. هر دو خودروی تسلا مدل S و شورولت بولت الکتریکی امتیازات خوبی کسب کرده‌اند اما نتوانسته‌اند امتیاز نهایی یعنی پلاس را به دست آورند.


با ظاهری چشمگیر و عملکردی مناسب، آئودی e-tron قبلاً توانسته خودش را تثبیت کرده و پتانسیل فروش بالایش را نشان دهد. با این تست‌های تصادف خوب نیز یک ویژگی مثبت دیگر به ویژگی‌های این خودرو اضافه می‌شود.

آئودی e-tron به‌صورت استاندارد با مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۹۵ کیلووات ساعتی عرضه شده و برد ۳۲۸ کیلومتری دارد. دو پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو در حالت بوست قدرت ۴۲۰ اسب بخاری را تولید می‌کنند. چند روز پیش نیز نسخه‌ی پایه‌ی این شاسی‌بلند با باتری ۷۱ کیلووات ساعتی و قدرت کل ۳۰۸ اسبی معرفی شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    امنیت یک شاخصه بسیارمهم هستش که نمیشه ازش چشم پوشی کرد.آفرین به آئودی!!!
    ((مجله AUTO WEEK اولین رقابت بین مرسدسEQC وآیودی E TRON رو انجام داده بصورت فیلم))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    هرجووووووری حساب کنی 320 کیلومتر کمه، مخصووصا واسه SUV و کراس اور. حتی فکر مسافرتم باهاش دلهره آوره.
    (سو تفاهم نشه، من عاشق کمپانی آئودی عم، ولی خودروهای الکتریکی فعلا خیییلی کار دارن و خیلی زیرساخت احتیاجشونه..)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا