آئودی

تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوشش از نسل جدید آئودی Q3

آئودی در سال ۲۰۱۵ نسل جدید مدل Q7 را روانهٔ بازار کرد، حدود دو سال پیش در نمایشگاه ژنو مدل Q2 را معرفی کرد، سال گذشته از نسل جدید مدل Q5 پرده‌برداری نمود و به‌تازگی هم مدل Q8 را رونمایی کرده است؛ بنابراین هم‌اکنون مدل Q3 قدیمی‌ترین عضو خانوادهٔ Q آئودی محسوب می‌شود. به همین دلیل سازندهٔ آلمانی در حال آماده کردن نسل جدید این کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس است که حالا تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ در حال آزمایش آن منتشر شده است.

اما برخلاف اکثر خودروهای در حال آزمایش، نسل جدید Q3 تقریباً بدون پوشش استتاری بوده و تنها نوارهای مشکی‌رنگی در اطراف چراغ‌های جلو و عقب آن دیده می‌شود. همچنین لوگوی سازنده هم از روی خودرو برداشته شده ولی لازم نیست یک خودرو شناس حرفه‌ای باشید تا بفهمید که این ماشین محصول آئودی است. نمای جلویی نسل جدید Q3 نسبتاً ساده بوده و در آن جلوپنجره‌ای هشت‌ضلعی مشابه مدل پرچم‌دار Q8 دیده می‌شود درحالی‌که فرم چراغ‌ها هم به نسل جدید سدان A6 شباهت دارند.

در پروفیل جانبی نسل جدید Q3 مشخص است که آئودی محل نصب آینه‌ها را به روی درها تغییر داده است درحالی‌که در نسل کنونی آینه‌های روی پایهٔ ستون A قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، خط شانه‌ای دوقسمتی هم در این نما دیده می‌شود که بازهم از Q8 الهام گرفته است. در نمای عقبی Q3 جدید اما چراغ‌های افقی ساده‌ای دیده می‌شوند که برخلاف Q8 به هم متصل نیستند. در قسمت پایینی سپر نیز سر اگزوزهای باریک و کشیده‌ای جلب‌توجه می‌کنند اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که این‌ها سر اگزوزهای نمایشی بوده و سر اگزوز واقعی در زیر خودرو قرار دارد.

چند ماه پیش تصاویر جاسوسی از کابین پروتوتایپ Q3 جدید نیز منتشر شد که ویژگی‌هایی از داخل این کراس‌اوور جدید را فاش کردند. با توجه به این تصاویر، Q3 مجهز به صفحه آمپر تمام دیجیتالی خواهد بود درحالی‌که صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به‌صورت یکپارچه درون کنسول وسط تعبیه شده و بنابراین در نسل جدید Q3 از نمایشگر تبلت مانند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خبری نیست. همچنین برخلاف محصولات بزرگ‌تر آئودی که به نمایشگر سومی برای کنترل سیستم تهویه مجهز هستند، این کار در Q3 توسط کنترلرهای فیزیکی صورت می‌گیرد.

نسل جدید آئودی Q3 روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده اما به نظر نمی‌رسد ابعاد آن رشد چندانی نسبت به نسل قبلی داشته باشد. بااین‌حال احتمال افزایش فاصلهٔ محوری آن وجود دارد. احتمالاً به‌زودی نسل جدید Q3 رسماً رونمایی خواهد شد و بعدازآن نیز مدل اسپرت SQ3 و اسپرت‌تر RSQ3 هم معرفی خواهند شد چراکه هم‌اکنون هردوی این مدل‌های در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ دیده شده‌اند. بر اساس تصاویر جاسوسی جدید این ماشین نیز رندری طراحی شده که نمای بهتری از طراحی ظاهری آن‌را ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. PARTHIAN

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    عالیه q3خیلی قدیمی شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا