آئودی

تصاویر جاسوسی نسخهٔ تولیدی آئودی Q8 در آزمایش زمستانی

بدنهٔ این کراس‌اوور هنوز هم زیر پوشش‌های استتاری زیادی پنهان شده است اما طراحی کلی آن بسیار شبیه به نسخهٔ کانسپت است

آئودی در حال کار بر روی توسعهٔ کراس‌اوور جدیدی بنام Q8 است تا ورودی دیرهنگام به بخش کراس‌اوورهای کوپه داشته و با ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه رقابت کند. ارباب حلقه‌های چند ماه پیش نسخهٔ کانسپت Q8 را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد و حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از نسخۀ تولیدی این خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد مهندسان آئودی همچنان در حال آزمایش Q8 این بار در برف هستند.

audi-q8-spy-photos2

پوشش‌های استتاری این ماشین تا حد زیادی جزئیات ظاهری Q8 را پنهان کرده‌اند اما این پوشش‌ها نتوانسته‌اند تمامی قسمت‌های Q8 را پنهان سازند. در این تصاویر جلوپنجرهٔ بزرگ آئودی به همراه ورودی‌های هوای اطراف آن و سنسورهای پیشرفتهٔ ایمنی دیده می‌شوند. همچنین تعلیق خودرو ارتفاع بسیار کمی داشته و طراحی به‌شدت شیب‌دار شیشهٔ عقب نیز نمای عقبی جذابی را ارائه کرده است.

audi-q8-spy-photos3

Q8 از همان پلت‌فرم و قوای محرکهٔ Q7 استفاده می‌کند اما از ظاهر کاملاً متفاوتی برخوردار است تا جایی که با توجه به این تصاویر جاسوسی به نظر نمی‌رسد بخشی از بدنهٔ این دو خودرو باهم مشترک باشد. در داخل Q8 نیز صندلی‌های لوکسی برای پنج نفر وجود خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، آئودی نسخهٔ کانسپت Q8 را در نمایشگاه دیترویت گذشته برای اولین بار رونمایی کرد که می‌تواند یک راهنمای دقیق برای نسخهٔ تولیدی آن باشد.

audi-q8-spy-photos4

در زیر کاپوت Q8 کانسپت یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی قرار گرفته است که شامل یک پیشرانهٔ ۳ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی می‌شود. خروجی کل این سیستم ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است که این کانسپت را در ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. در داخل نیز یک نسخهٔ با وضوح بالاتر از صفحه آمپر دیجیتالی مجازی آئودی ارائه شده است.

audi-q8-spy-photos

اما نسخهٔ تولیدی Q8 با پیشرانه‌های مختلفی مشابه آنچه که برای Q7 ارائه شده است عرضه خواهد شد. همچنین گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً آئودی نسخه‌های اسپرتی از Q8 یعنی مدل‌های SQ8 و RS Q8 را هم تولید خواهد کرد. گفته شده که SQ8 از همان پیشرانهٔ SQ7 یعنی یک واحد ۴ لیتری V8 سه توربو دیزلی استفاده خواهد کرد که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در RS Q8 نیز پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بنزینی متعلق به S8 Plus بکار خواهد رفت که ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

audi-q8-spy-photos5

علاوه بر این، بنا بر گزارشات آئودی نسخهٔ تمام الکتریکی Q8 را هم با نام E-Tron عرضه خواهد کرد که این مدل رقیب مستقیمی برای تسلا مدل X خواهد بود. آئودی Q8 در طول سال آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    شیب پنجره عقبی شاسی بلندی نیس!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ace

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بسیار بسیار عالی.
    به امید رونمایی هر چه سریع تر Q8 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ارتفاعش در حد شاسی بلند نیست خیــــلی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid622

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر RsQ8هستم واقعه محشریه واسه خودش آئودی در سبد محصولات خودش نسخه هایRsرو به زیباترین و اسپرترین شکل ممکن میسازه دمش گرم
    حالا ما چرا اینقد از خود به خود میشیم دلیلشو نمیدونم اونا باید هیجان داشته باشن که میتونن بخرن و لذت ببرن ما ها فقط مجبورین بخونیم و ببینیم و لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا