آئودی

تمرکز آئودی اسپرت بر روی ساخت کراس‌اوورها

استفان وینکلمن، رئیس آئودی اسپرت و مدیر اجرایی سابق لامبورگینی طی مصاحبه‌ای با مجلهٔ تاپ گیر از برنامه‌های آیندهٔ بخش اسپرت آئودی گفته است. در این مصاحبه هنگامی‌که بحث اولویت بین ساخت کراس‌اوورهای RS و یک نسخهٔ قدرتمندتر از R8 مطرح شد، وی اذعان داشته است که برای آئودی اسپرت ساخت خانوادهٔ کاملی از کراس‌اوورهای RS بیشتر اهمیت دارد.

البته هرچند به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ قدرتمندتری از R8 ساخته نخواهد شد اما این لزوماً بدان معنا نیست که خانوادهٔ این سوپراسپرت گسترش پیدا نمی‌کند زیرا انتظار می‌رود مدت کوتاهی پس از عرضهٔ مدل V10 Plus Spyder در ماه جاری، آئودی یک نسخهٔ پایه از R8 را با پیشرانهٔ کوچک‌تری معرفی کند. این مدل می‌تواند به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربو مجهز باشد که هم‌اکنون در نسل جدید مدل RS5 بکار رفته و ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. البته ممکن است این موتور در R8 قدرت بیشتری داشته باشد چراکه این پیشرانهٔ جدید آئودی و پورشه بوده و بنابراین باید توانایی تولید قدرت بیشتر را داشته باشد.

در طول همین مصاحبه، وینکلمن گفته است که آئودی اسپرت روی رکورد زنی در نوربرگ‌رینگ تمرکز نخواهد کرد زیرا این بخش هم‌اکنون اهداف مهم‌تری دارد که یکی از آن‌ها ساخت خودروهای الکتریکی است. همچنین همین آقای وینکلمن اوایل سال جاری اعلام کرد که آئودی اسپرت ساخت یک هایپرکار تولید محدود را برای رقابت با هایپرکار مرسدس-آام‌گ Project One در نظر دارد. بااین‌حال اگر این پروژه نهایتاً چراغ سبز را دریافت کند، سخت‌افزارها و تکنولوژی ساخت آن از لامبورگینی گرفته نخواهد شد.

اما از طرف دیگر، با توجه به اینکه طبق گفته‌های وینکلمن، آئودی اسپرت بیشتر بر روی ساخت کراس‌اوورهای RS تمرکز خواهد کرد، یکی از محصولات آیندهٔ بخش عملکردی آئودی می‌تواند مدل RS Q8 باشد که نسخهٔ کانسپت آن با نام Q8 Sport در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. علاوه بر این، ساخت مدل‌های RS Q5 و RS Q7 هم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد تا آئودی اسپرت قدرتمندتر از همیشه به جنگ M Power و AMG برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    این روزا هر وقت میام پدال چند تا خبر از ائودی هست و این نشون میده که دارن بشدت کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ACR VIPER

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بخش موتور اسپورت آودی خیری فعال شده
    و واقعاپتانسیل پرفرومنس خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    عکس سوم را نگاه کنید هیچ نقصی در طراحی وجود نداره به جرات میشه گفت از تمام رقبا حتی بنز و بی ام و زیباتره و امار فروش خوب و روبه رشد ایودی نشون میده که داره به مدال طلای خودروهای لوکس نزدیک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا