آئودی

توقف تولید موقتی آئودی E-Tron به خاطر مشکلات تأمین باتری

آئودی روز جمعه تیزری از خودروی جدید E-Tron S منتشر کرد اما این خودروساز آلمانی تولید مدل استاندارد را بی‌سروصدا متوقف کرد.

بنا به گزارش بلومبرگ، تولید این خودرو از روز پنج‌شنبه به خاطر حل مشکلات مربوط به تأمین باتری‌ها متوقف شده است. اگرچه اخیراً برخی از خودروسازان خط تولید محصولات خود را متوقف کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسد که این مورد ربطی به ویروس کرونا که شوک بزرگی به صنعت خودرو وارد کرده داشته باشد.

مشکل آئودی ظاهراً نسبتاً کوچک است زیرا تولید E-Tron از چند روز دیگر دوباره شروع خواهد شد. اگرچه توقف تولید این خودرو بسیار موقتی و کوچک بوده اما نقطه‌ضعف دیگری برای این خودرو محسوب می‌شود.

تابستان سال پیش بود که آئودی مجبور به فراخوان ۱۶۴۴ دستگاه از E-Tron به خاطر ریسک آتش‌سوزی شد. در آن قضیه حادثه یا تلفاتی گزارش نشده بود اما آئودی گفت که احتمال ورود رطوبت به بخش باتری، ایجاد اتصال کوتاه و نهایتاً آتش‌سوزی وجود دارد.

جدای از فراخوان، E-Tron از نظر فروش هم عملکرد درخشانی نداشته است. این خودروساز سال پیش ‌فروش ۲۶۴۰۰ دستگاهی را ثبت کرد که در مقایسه با تسلا عدد بالایی نیست. البته باید به این نکته اشاره کرد که E-Tron خودروی جدیدی بوده و مدل پایه و اسپورت بک آن همین سال پیش معرفی شده‌اند. ارباب حلقه‌ها همچنین مدل ۵۵ کواترو را بهبود بخشیده و برد آن ۲۵ کیلومتر افزایش یافته است.

قطعاً از این تغییرات استقبال خواهد شد اما اکثراً طرفداران به دنبال نسخه S خواهند بود. این نسخه در دو مدل استاندارد و اسپورت بک عرضه خواهد شد و سه پیشرانه الکتریکی آن قدرت ترکیبی ۴۹۶ اسبی و گشتاور ۹۷۳ نیوتون متری خواهند داشت. این قدرت باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina Barca

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اولین عوارض استفاده از برقی ها مشخص شد….کمبود باتری??? و انفجار ماشین

    دومیش هم از بین رفتن منابع زمینه
    سومیش گرمایش زمین
    چهارمیش بی جذابیتی ماشینا هست
    پنجمیش از بین رفتن مسابقات خودرویی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشید

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    باور کنید اون دو نفری که تو عکس اول هستند ایرانی اند. به قیافه و کار دستشون نگاه کنید …

    جعفر در حالی که لبخند ژکونت میزنه میگه: ممد چرا چند تا از پره های این جلو پنجره کم اومد؟
    ممد: عیبی یوخده، میگیم مدلش همینجوریه.
    جعفر: آخه ضایع نیست؟
    ممد: نه بابا میگیم تو طراحیش از دهان وال (نهنگ) الهام گرفتیم، مثل همونی که تو ایران رهام و کردن شاهین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا