آئودی

توقف فروش آئودی A6 و A7 به خاطر مشکل ایربگ

آئودی تا مدت زمانی نامعلوم فروش مدل‌های جدید A6 و A7 در آمریکا را به خاطر یک حسگر معیوب در برخی صندلی‌ها متوقف خواهد کرد. این خودروساز آلمانی همچنین تمامی نمونه‌های فروخته شده به عنوان مدل سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ را به منظور بررسی بیشتر به نمایندگی‌ها فراخوان خواهد کرد.


حسگر یاد شده که برای تشخیص اینکه سرنشین جلویی در خودرو حضور دارد یا خیر طراحی شده در صورت معیوب بودن باعث عدم باز شدن کیسه هوا در زمان وقوع تصادف خواهد شد. در کل ۱۳۹۲۴۹ دستگاه از دو مدل یاد شده تحت تأثیر فراخوان بوده و از ژانویه ۲۰۱۱ تا آوریل ۲۰۱۸ به صندلی‌های سوپر اسپورت استاندارد یا سفارشی مجهز بوده‌اند.


خوشبختانه هیچ فوتی یا مصدومی در نتیجه این عیب به آئودی گزارش نشده اما این برند هنوز آماده حل مشکل پیش آمده نیست. ذکر این نکته مهم است که مدل‌های فروخته شده در بیرون از بازارهای آمریکا شامل این فراخوان نیستند.


برای بررسی سریع اینکه خودرو دارای این حسگر معیوب است یا خیر باید این کار را انجام داد: اگر چراغ نشان دهنده هشدار غیرفعال بودن کیسه هوای سرنشین جلویی حتی در زمانی که فرد در صندلی حضور دارد فعال باشد بنابراین حسگر یاد شده خراب است. در این صورت مشتریان باید از صندلی جلو و یا خود خودرو استفاده نکنند و با نزدیک‌ترین نمایندگی تماس بگیرند. البته راندن این دو مدل مشکل خاصی نداشته و آئودی در نهایت با مالکان برای بازرسی یاد شده تماس خواهد گرفت.

2016 Audi A7 3.0T
سال پیش هم آئودی A6 مدل سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به خاطر ریسک داغ شدن پمپ خنک‌کننده برقی که می‌توانست منجر به آتش‌سوزی شود فراخوان شد. این فراخوان شامل حدود ۵۸۳ هزار دستگاه از مدل‌های مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شده بود. طی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، در صورتی که ذرات مختلف باعث مسدود شدن پمپ شوند الکتریسیته انتقالی به آن کاهش یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشین دیگه تو اکثر فراخوانها مشکلات از سمت مکانیکی داره به سمت تجهیزات الکترونیکی میره ظاهرا بهبود فنی تو این سالها خوب بوده حالا باید به فکر بهبود الکترونیکی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا