آئودی

توقف اجباری فروش برخی محصولات آئودی در اروپا

به تازگی آئودی با مشکلی جدید در اروپا مواجه شده و مجبور است فروش مدل‌های بنزینی A4، A5 و S4 و S5 را به‌صورت موقت متوقف کند.


رسانه استرالیایی موتورینگ این خبر را به‌صورت فوری منتشر کرده و گفته که بنا به دستور صادر شده این برند آلمانی باید تا دو ماه فروش خودروهای یاد شده را متوقف کند.


توقف فروش مدل‌های یاد شده به عدم توانایی در رسیدن به مصرف سوخت ادعایی کارخانه بوده است. درباره مدل‌های A4 و A5 که از پیشرانه ۲ لیتری TFSI استفاده می‌کنند، یک استارتر-ژنراتور در جای استارتر سنتی پیشرانه بکار رفته و درحالی‌که چنین سیستم هیبریدی ملایمی معمولاً باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود اما آئودی می‌گوید این سیستم در واقع تأثیری منفی روی مصرف سوخت داشته است.


بنا به گفته‌ی سخنگوی آئودی، این سیستم باعث مصرف سوخت بیشتر ۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌شود.
او گفت:

پیشرانه ۲ لیتری TFSI کمی متفاوت است. فرایند کلی همان است. این پیشرانه دارای سیستم هیبریدی ملایم بوده و همچنین باعث تغییر مصرف سوخت ۰.۲ تا ۰.۳ لیتری در هر صد کیلومتر می‌شود.

اما این سیستم باعث بدتر شدن مصرف سوخت شده است. شما عملکرد خوب سیستم یاد شده را در تست ندارید. شما به عنوان یک مصرف‌کننده تأثیرات و مزیت‌های آن را خواهید دید. این سیستم در آزمایشگاه عملکرد بدی دارد اما در جاده بهتر است.

اما مدل‌های S4 و S5 که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده می‌کنند نیز مصرف سوخت بالاتری نسبت به ادعاهای پیشین دارند.


آئودی می‌گوید منتظر دستور مقامات آلمانی برای تأیید تغییرات صورت گرفته در خودروها است اما اذعان کرده این فرایند دو ماه طول می‌کشد.

2017 Audi S4
آئودی گفته است:

اگر تغییراتی را در خودروها صورت دهید که مجبور شوید آن را به اطلاع مقامات برسانید، فرایند تأیید آن‌ها شاید تا ۶ هفته طول بکشد. این فرایند گاهی تا دو ماه طول می‌کشد و ما در میانه این فرایند هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به این میگن قانون درست و حسابی، دمشون گرم، فقط چون 0.2 تا 0.3 لیتر نسبت به رقم اعلام شده، مصرف سوخت بیشتری دارن، مجبورشون کردن موقتا فروش برخی محصولاتشون رو متوقف کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بابا ول کنین اینا دیگه فازشون دچار مشکل شده این حرفها چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فیصل

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    مسخرشو در آوردن اینا دیگه. کدوم ماشینی دقیقا همون مصرف رو داره که کارخونه اعلام کرده. مصرف بهینه شهری و بیرون شهر به عوامل مختلفی بستگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. كوروش

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    دو دهم لیتر !!!!!
    دودهم ?
    لیتر ??
    ائودی???
    من?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ACR VIPER

    ۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    ای کاش یه نهاد جدی و محکم میچسبید خر مونتاج کارا و تولید کننده های بی کیفیت ایرانی رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا