آئودی

رخت و لباس جدید ABT برای آئودی Q5

با نگاهی به زیر بندی این آئودی Q5 شما یک سیستم اگزوز افترمارکتی با خروجی‌های قابل دید را مشاهده خواهید کرد.


خودروی موردبحث حاصل تیونینگ ABT اسپورت لاین بوده و جدیدترین پروژه‌ی انجام شده روی شاسی‌بلند لوکس و جمع‌وجور آئودی می‌باشد. علاوه بر تغییرات یاد شده شاهد پکیج‌های پهن نصب شده روی بدنه و همچنین بال عقب سفارشی می‌باشیم.


فنرهای جدید سیستم تعلیق باعث می‌شوند ارتفاع خودرو بین ۳۵ تا ۶۰ میلی‌متر کاهش یابد. به تمامی این اصلاحات باید رینگ‌های بزرگ ۲۰ و ۲۱ اینچی را اضافه کرد.


این تیونر آلمانی در کابین نیز از پوشش فیبر کربنی برای اهرم تعویض دنده و همچنین دکمه استارت با برند ABT استفاده کرده است.


اما تیونر موردبحث تنها به تغییرات ظاهری اکتفا نکرده و دستی هم بر سر و روی پیشرانه کشیده است. پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری TFSI که در حالت استاندارد قدرت ۲۵۲ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد با تغییرات صورت گرفته قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نسخه‌های دیزلی ۲ و ۳ لیتری هم قدرت بیشتری دارد. پیشرانه کوچک‌تر با استفاده از واحد کنترل پیشرانه‌ی جدید خروجی ۲۱۵ اسبی و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که قدرت و گشتاور پیشرانه بزرگ‌تر به ترتیب به ۳۳۰ اسب و ۶۷۰ نیوتون متر رسیده است.


اما پرچم‌دار این خانواده یعنی SQ5 نیز قبلاً وارد گاراژ ABT شده و قدرت و گشتاور آن ۷۱ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    عاشق شاسی بلندای تیونینگ شد آئودیم
    البته یه تیون درست حسابی مثل همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    داشتن بازوی پرفورمنس برای شرکت های بزرگ ضروری به نظر میاد / مثل — AMG — و M برای بیمر / یه جورایی دست زدن تیون کارا به ماشین خز شده / و اینکه از گارانتی شرکت ها در میان این ماشین ها ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا