آئودیلامبورگینی

ارتقای پیشرانه‌های آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان توسط APR

تیونر آمریکایی APR از پکیج‌های جدید APR پلاس و مرحله ۱ خود برای پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری گروه خودروسازی فولکس‌واگن رونمایی کرد. به این ترتیب پکیج یاد شده را می‌توان در خودروهایی همچون آئودی R8 V10 و V10 پلاس و لامبورگینی اوراکان LP580-2 و LP610-4 استفاده کرد.


پکیج مرحله‌ی ۱ این تیونر که باعث بهبود عملکرد ECU می‌شود به منظور افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه بدون از دست رفتن ویژگی‌های بهینه‌ی آن بکار می‌رود درحالی‌که پکیج APR پلاس نیز گارانتی محدود قوای محرکه را در تمامی مدل‌های تیون شده ارائه می‌کند.

با نصب این پکیج روی پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری، شاهد افزایش ۱۰۴ اسب بخاری (۶۳۴ تا ۶۵۳ اسب بخار) قدرت و ۸۶ نیوتون متری گشتاور (۵۷۹ نیوتن متر) خواهید بود.


از دیگر تغییرات می‌توان به حذف محدودکننده سرعت، افزایش ردلاین به ۹ هزار، مدیریت گرمایی کاملاً تنظیم‌پذیر، پاسخ بهینه شده‌ی پدال گاز، بهبود ورودی و خروجی گازهای خروجی، زمان‌های بهتر احتراق و… اشاره کرد.


پکیج مرحله ۱ همچنین باعث انتخاب چهار حالت برنامه‌ریزی ECU شامل استارت در هوای بسیار سرد و کاهش سرعت می‌شود. همچنین با استفاده از حالت‌های ویژه‌ی در نظر گرفته شده می‌توان سوخت‌های بنزین و اتانول را نیز بکار برد.


متأسفانه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی پرفورمنس و شتاب خودروهای استفاده کننده از این پکیج‌ها منتشر نشده اما خب می‌توان تصور کرد که ۱۰۰ اسب بخار بیشتر در قلب آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان چه آتشی به پا خواهد کرد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    گارانتی رو باطل نمیکنه!! جالبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      باطل میکنه ولی گارانتی خودش رو ارائه میده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا