آئودی

تیون آئودی A7 V6 TFSI توسط ABT، قدرت بیشتر و رینگ‌های بزرگ‌تر!

آئودی A7 تیون شده توسط ABT نتوانست از پس RS5 اسپورت بک در مسابقه‌ی درگ برآید اما این خودرو از نظر طراحی در سطح بالاتری بوده و سریع‌تر از مدل استاندارد کارخانه‌ای می‌باشد.


مهم‌ترین ارتقای صورت گرفته توسط تیونر اضافه کردن ECU جدید به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری TFSI است.


پیشرانه یاد شده که در حالت استاندارد قدرت ۳۴۰ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد هم‌اکنون به مدد تغییرات صورت گرفته توسط ABT خروجی ۴۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد؛ به عبارت دیگر، A7 تیون شده هم‌اکنون ۲۵ درصد قوی‌تر از نسخه استاندارد است.

این قدرت بیشتر باعث می‌شود A7 در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از رکورد ۵.۳ ثانیه‌ای مدل استوک باشد. احتمالاً سقف سرعت این خودروی تیون شده همانند مدل استاندارد به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


اما از نظر طراحی ظاهری، این خودرو تنها دارای رینگ‌های افترمارکتی است. این آئودی A7 ویژه از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی ساخت ABT با طراحی ۱۰ پره استفاده می‌کند. تیونر می‌گوید رینگ‌های دیگری نیز در دسترس هستند که ظاهری فوق‌العاده را ایجاد می‌کنند.


این آخرین باری نیست که خبری درباره دومین نسل A7 اسپورت بک تیون شده توسط ABT می‌شنویم زیرا آن‌ها قبلاً نیز برنامه‌ی مشابهی برای پیشرانه دیزلی ۳ لیتری TDI تدارک دیده بودند.


این پیشرانه ۶ سیلندر در مدل ۵۰ TDI قدرت ۲۸۶ اسبی و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده است. این خودرو ظرف ۵.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا