آئودی

تبدیل شاسی‌بلند آئودی SQ5 به هاچبک توسط ABT!

تیونر باواریایی ABT دست روی محصول اسپورت ارباب حلقه‌ها یعنی SQ5 گذاشته و پکیج متفاوتی را برای جدیدترین نسل این خودرو در نظر گرفته است. متخصصان این موسسه تیونینگ هم‌اکنون طیف وسیعی از تغییرات و بهبودهای موقتی را برای SQ5 تدارک دیده تا افرادی که نمی‌توانند منتظر عرضه نسخه کارخانه‌ای RS Q5 بمانند عطش خود را به‌صورت موقتی رفع کنند.


کار را با ظاهر خودرو آغاز می‌کنیم که در آن ABT جادوی خود را برای خلق کیت بدنه گیراتر و پهن‌تر بکار برده و البته خود کمپانی می‌گوید این SQ5 در آینه عقب باابهت تر به چشم می‌آید. با اندکی دقت بیشتر می‌توانیم پهن‌تر شدن گلگیرها، رکاب‌های جانبی جدید و ابهت بیشتر بدنه را تشخیص دهیم.


نمای پشتی SQ5 نیز چندین تغییر را تجربه کرده زیرا هم‌اکنون پذیرای سیستم اگزوز تازه‌ای است که خروجی‌های واقعی آن بجای ظاهر کرومی مدل استاندارد دارای پوششی کربنی هستند. این چهار خروجی اگزوز توسط یک دیفیوزر کاذبی احاطه شده‌اند که به ایجاد ظاهری اسپورت تر کمک می‌کند.


چندین رینگ متفاوت بری این خودرو قابل سفارش بوده که ابعاد آن‌ها از ۲۰ تا ۲۲ اینچی می‌باشد. سیستم تعلیق با فنرهای پیچشی به مالکان اجازه می‌دهد تا ارتفاع این شاسی‌بلند را تا ۶۰ میلی‌متر کاهش دهند و خودروی را بیشتر شبیه یک هاچبک بزرگ کنند. این تیونر می‌گوید کاهش ارتفاع صرفاً برای جنبه‌های بصری نیست بلکه به بهبود هندلینگ کمک می‌کند.


تیون یک خودرو بدون دست بردن در زیر کاپوت کار کاملی نخواهد بود. شایان ذکر است قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی SQ5 که در حالت استاندارد برابر با ۳۵۴ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور بوده به ترتیب به ۴۲۵ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتون متر رسیده است.

این قدرت بیشتر حتماً باعث خواهد شد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیه‌ای نسخه استاندارد بهبود یابد. ABT هنوز حداکثر سرعت محصول خود را اعلام نکرده اما آئودی سقف سرعت شاسی‌بلند خود را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود نموده است.

ABT تصاویر کابین SQ5 تیون شده را منتشر نکرده اما می‌گوید برخی از تریم ها توسط فیبر کربن واقعی پوشانده شده که از جمله این بخش‌ها می‌توان به دکمه استارت/استاپ و اهرم تعویض دنده اشاره کرد. نهایتاً با باز کردن درب خودرو شاهد نقش بستن لوگوی تیونر روی زمین خواهید بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. mazaher

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    عجب ابهتی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    با سلام فقط یه عرضی داشتم به جای مقاله در رابطه با خودرو های باکیفیت مقاله در رابطه با پراید و سمند وماشینای داخلی خودمون بزارید چون اینا نمیتونن کیفیت های ما رو پاس کنن فقط وفقط پراید واقعا مسولان مارو چی فرض کردن براشون از دست دادن جان مردم هیچ اهمیتی نداره فقط جیب خودشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    داداش اینو در نظر بگیر که این حر…. جونشون به جیبشون بنده
    اگه ملت جونشون و از دست ندن اونا جونشون رو از دست میدن
    و از اونجایی که ژنِ اونا برتر هست پس وظیفه ماست که پراید بخریم و بمیریم
    تا ژن برتر تو کشورمون حفظ بشه و آیندگان بهش افتخار کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا