آئودی

آئودی TT با محصولی تمام الکتریکی جایگزین خواهد شد

چندی پیش گزارش شده بود که آیندهٔ آئودی TT نامعلوم است و این شرکت به‌زودی در رابطه با آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد تصمیم نهایی در رابطه با این کوپهٔ اسپرت گرفته شده است زیرا رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی آقای «برام اسکات» در نشست عمومی سالانه رسماً اعلام کرده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور باید با آئودی TT خداحافظی کنیم. البته به گفتهٔ وی، برای این کوپهٔ اسپرت جایگزینی در نظر گرفته شده اما آن خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود.

آقای اسکات فعلاً اطلاعاتی چندانی از جایگزین الکتریکی TT اعلام نکرده اما گفته است که این خودروی جدید در همان محدودهٔ قیمتی TT قرار خواهد داشت. با توجه به اینکه فولکس‌واگن برای ساخت محصولات الکتریکی خود پلت‌فرم جدید MEB را توسعه داده است، احتمال دارد جایگزین TT هم روی این پلت‌فرم ساخته شود. از سوی دیگر، در این نشست از آقای اسکات در رابطه با آیندهٔ مدل R8 هم سؤال شده که آیا این سوپراسپرت موتور وسط همچنان از پیشرانهٔ درون‌سوز استفاده خواهد کرد؟ وی به این سؤال پاسخ روشنی نداده و گفته است که در رابطه با آیندهٔ R8 بحثی در جریان است و آئودی به‌زودی برای سرنوشت این خودرو تصمیم خواهد گرفت؛ بنابراین ممکن است در R8 برخلاف TT همچنان موتورهای درون‌سوز حفظ شوند.

علاوه بر این، آقای اسکات طی سخنرانی خود در نشست سالانهٔ آئودی گفته است که این شرکت طی سال‌ها درگیر پروژه‌های فراوانی بوده و این روند باید تغییر کند. درنتیجه، آئودی حداکثر منابع خود را روی پروژه‌های کلیدی متمرکز خواهد کرد و پیچیدگی مدل‌ها را از بین می‌برد. آقای اسکات در این نشست در رابطه با محصولات آیندهٔ آئودی نیز صحبت کرده است. وی گفته است که مدل Q3 اسپرت‌بک در ماه جولای معرفی خواهد شد و برنامه‌هایی هم برای گسترش سری اسپرت‌بک در کل محصولات آئودی شامل مدل‌های A و Q وجود دارد. در همین حال آئودی قصد عرضهٔ کراس‌اوورهای جدیدی را دارد. به گفتهٔ آقای اسکات، در سال ۲۰۲۵ از هردو آئودی باید یکی کراس‌اوور باشد.

او همچنین تأیید کرده است که در بخش عمده‌ای از کراس‌اوورهای جدید آئودی از قوای محرکهٔ الکتریکی استفاده خواهد شد. آقای اسکات اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰ آئودی پنج محصول الکتریکی را راهی بازار می‌کند درحالی‌که تا سال ۲۰۲۵ مجموع محصولات الکتریکی این شرکت به ۲۰ مدل خواهد رسید؛ و درنهایت رئیس هیئت‌مدیرهٔ آئودی در رابطه با نسل بعدی سدان پرچم‌دار A8 هم صحبت کرده و گفته است که ممکن است نسل آیندهٔ این سدان لوکس خودرویی تمام الکتریکی باشد. البته این موضوع فعلاً در حد یک ایده است اما آئودی در مورد ایجاد انقلابی در بالاترین سطح سدان‌ها با مفهوم کاملاً جدیدی برای A8 فکر می‌کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    حیف TT نیست؟
    کاندیدهای بهتری برای محصول تمام الکتریکی در محصولات آئودی نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    قبلا هم اعلام کرده بودن بخاطر فروش کم از رده خارجش میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. porschesport

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خبر ناراحت کننده ای بود , tt از زیباترین اسپرت هاییه که تا الان تولید شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. TT

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    آخه چرا تی تی! لعنتیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا