آئودی

خداحافظی آئودی A3 کابریولت با بازار ایالات‌متحده

احتمالاً ماه آینده آئودی نسل جدید مدل A3 را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد اما از سوی دیگر، به گزارش Car & Driver، نسخهٔ کابریولت این خودرو برای مدل ۲۰۲۰ از بازار ایالات‌متحده خارج خواهد شد. این یعنی نسخهٔ سدان به تنها عضو خانوادهٔ A3 در آمریکای شمالی تبدیل می‌شود. A3 کابریولت فروش مناسبی در ایالات‌متحده نداشته و به همین دلیل آئودی تصمیم به حذف آن از این بازار گرفته است. این در حالی است که فروش کل خانوادهٔ A3 نیز تا ماه جولای امسال در ایالات‌متحده به ۵,۶۵۰ دستگاه رسیده که ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

قیمت A3 کابریولت در آمریکا از ۳۸,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌گردد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کنند. کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند اما می‌توانند موتور ۲ لیتری قوی‌تر A3 را انتخاب کنند که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم مجهز است.

با حذف A3 کابریولت از بازار ایالات‌متحده، کسانی که خواهان یک آئودی کابریولت هستند باید سراغ TT رودستر یا A5 کابریولت بروند. البته متأسفانه قیمت هردوی این مدل‌ها به میزان قابل‌توجهی از A3 کابریولت گران‌تر است به‌گونه‌ای که قیمت TT رودستر از ۴۸,۴۰۰ دلار و قیمت A8 کابریولت از ۵۱,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود. البته کسانی که به محصول روباز پایهٔ آئودی علاقه دارند هنوز هم می‌توانند آن‌را خریداری کنند زیرا تعداد زیادی از این خودرو همچنان در نمایندگی‌های آئودی در ایالات‌متحده موجود هست.

با توجه به تصاویر جاسوسی میدانیم که آئودی نسل آیندهٔ A3 را در نسخه‌های هاچ‌بک و سدان توسعه داده است اما هنوز هیچ تصویری از نسخهٔ کابریولت آن منتشر نشده است و به همین دلیل شاید در نسل آیندهٔ A3 اصلاً خبری از این نسخه نباشد. درهرحال هرچند بسیار بعید است که A3 هاچ‌بک در بازار ایالات‌متحده عرضه گردد اما به‌احتمال‌زیاد نسخهٔ سدان نسل آیندهٔ این ماشین را در آن سوی اقیانوس اطلس خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    چرا باید بیش از 50 هزار دلار خرج اینا کرد آخه.230 اسب دف جلو.این دزدی به تمام معناست.مدل پایه موستانگ 335 اسب 500 نیوتن متر گشتاور پلت فرم اختصاصی یعنی مثل m4 c63 آئودی a5 اول سدان نبوده و کلی اتاق دیگه ازش در بیارن.قیمت زیر 25 هزارتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ایشون کلا خداحافظی کنه قشنگترنیست؟ / رسما اواره و دربدر میزنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا