آئودیپورشه

مچ اندازی آئودی RS3 تیون شده و پورشه 911 توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۱ یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای بازار بوده و حتی توانسته بر مک لارن ۷۲۰S غلبه کند. این خودرو به حتی سریع است که خودروهای معدودی یارای مقابله با آن را داشته و از آنجایی که نمونه استوکی پیدا نشده بنابراین CarWow به دنبال محصولی تیون شده برای رقابت با محصول پر استعداد پورشه بوده است.

آنچه که در برابر ۹۱۱ توربو S قد علم کرده نه یک سوپرکار ارتقا یافته همچون لامبورگینی اوراکان توئین توربو بلکه آئودی RS3 سدان بوده است! قطعاً نباید امیدی به پیروزی این خودرو در برابر ۹۱۱ توربو S داشته باشیم نه؟!

خب موضوع این‌گونه ساده و سرراست نیست. محصولات آئودی طرفداران زیادی بین تیونرها داشته و RS3 نیز در سال‌های اخیر محبوبیت خود بین تیونرها را ثابت کرده است. یکی از دلایل اصلی این موضوع به پیشرانه ۵ سیلندر توئین توربوی آن مربوط می‌شود که کاملاً تیون پذیر بوده و به لطف وجود سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دوکلاچه، RS3 های تیون شده زیادی وجود دارند که از شتاب فوق‌العاده‌ای سود می‌برند.

RS3 سدان موردبحث قدرت ۷۱۶ اسب بخاری داشته و می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در محدوده ۹ ثانیه طی کند که عملکردی بسیار خوب محسوب می‌شود.

خب عملکرد این خودرو چگونه بوده است؟ در درگ اول پورشه لانچی فوق‌العاده داشته و پیش می‌افتد؛ اما موضوع احساس‌برانگیز اینکه آئودی توانسته پا به پای ۹۱۱ بتازد اما خب فاصله کم نشده است. در مسابقه دوم هم داستان مشابهی تکرار شده و توربو S بهتر از آئودی از زمین کنده شده است.

و سپس به مسابقه رولینگ می‌رسیم که نتیجه را لو نمی‌دهیم و بهتر است این ویدئو را تماشا کنید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4753 ديدگاه)

    آئودی که سهله گنده تر از آئودی‌‌ هم نتونسته حریف ۹۱۱ بشه

    موافقم 37
    مخالفم 15
    1. Reza

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      آقا M5 تونست مچ Pista رو بخوابونه .تمام کرک و پرم ریخت

      https://youtu.be/U7UksuFzBuQ

      موافقم 29
      مخالفم 9
      1. MAHDI

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بله درگ قبلی CARWOW بین M5 کامپتیشن 800 و فراری 488 پیستا بود که این نسخه M5 تونست مسیر 400 رو در 10.2 ثانیه ثبت کنه.

        موافقم 22
        مخالفم 8
      2. مهراد

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (760 ديدگاه)

        بی ام و M5 هیولاس ??

        موافقم 21
        مخالفم 5
      3. مهراد

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (760 ديدگاه)

        آقا بی ام و و پورشه چجوری مهندسی میکنن که با اسب بخار کمتر رقبای مافوق گردن کلفت رو لوله میکنن ؟؟

        موافقم 26
        مخالفم 4
      4. NISSAN GTR SOLTAN

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (187 ديدگاه)

        داداش اون بی ام و تا 800 اسب تیون شده بود در ضمن 488 تایم خوب نزد

        موافقم 18
        مخالفم 9
      5. JDM

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        بابا این خو 800 اسب بخاره?

        موافقم 7
        مخالفم 5
      6. زیزیگولو

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4753 ديدگاه)

        آره رضا ماشینای آلمانی ((مخصوصاً پورشه)) واسه لانچ کردنو درگ لِنگه ندارن

        موافقم 14
        مخالفم 2
      7. مهدی

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        اره خیلی عجیب بود که ام 5 از فراری برد با اینکه ام 5 تیون بود ولی بازم جای تعجبه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. Moein

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دمت گرم پادشاه درگ فقط به توربو اس میاد

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. JDM

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اگر 1000 اسب بخارش کنه شاید بتونه تو 400 متر از پس توربو اس بربیاد

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. Hadi

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      ۹۱۱ لامصب مثل موشک میمونه…
      آئودی اگه ۹۰۰ اسب هم داشت نمیتونست از پس ۹۱۱ بر بیاد…
      مهمترین عامل رکورد زدن turbo s لانچ فوق العادشه…
      البته آیرو دینامیک فوق العاده ۹۱۱ هم بی تاثیر نیست…

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. Maserati-MC20

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        هوراکان پرفورمانته که آیرودینامیک تره

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. OMID

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          داشتن داونفورس زیاد اتفاقاً خوب نیست اصلا
          اینجا منظور از ائرودینامیک بودن درگ ( مقاومت کمتر ) هست که داونفورس خودش با درگ رابطه مستقیم داره
          واسه همینه مثلا 720s می‌تونه از سنا توی درگ سریعتر باشه

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. Maserati-MC20

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          منم میدونم دانفورس زیاد برای درگ خوب نیست اما کاپوت 911 رو با هوراکان مقایسه کن

          مثلا اگه سیستم ala رو از هوراکان بردارن دیگه ائرودینامیک تر از 911 هست

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. M.A.S

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          میدونی خب فقط ایرودینامیک نیستش که
          عوامل خیلی مهمتری هم هستن مثل کشش عالی که از گیربکس دابل کلاچ پورشه و همچنین وزن پایین تر با وجود قدرت مشابه هوراکان بدست میاد(اابته خود هوراکان هم دابل کلاچه)و این در حالتی هست که پورشه انجین تویین توربو داره و هوراکان تنفس طبیعیه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. OMID

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          ربطی به تیزی کاپوت نداره که وگرنه تونل باد لازم نبود
          بهترین آیرودینامیک رو اشیا صیقلی و صاف دارن مثلا 720 و اسپیدتیل ایرودینامیک عالی ای دارن یا مثلا‌ لوسید ایر با طراحی نرم و روان و کاپوت بلند آیرودینامیک فوق‌العاده ای داره

          موافقم 4
          مخالفم 0
        5. مانی

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          مرسدس A-class سدان با ضریب پسا ۰.۲۲ از هر دوشون خیلی‌ آئرودینامیک تره
          آئرودینامیک بودن به شکل که نیست
          البته نه اینکه شکل مهم نباشه فرم قطره آب بهترینه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اره خوب. کلا پورشه خطوط نرم استفاده میکنه ولی هوراکان پرفورمانته هم awd هست

          اخه کلا باورم نمیشه همیشه تو ذهنم لامبورگینی خفن تر از پورشه بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. JDM

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        مهم ترین عاملش AWD بودن گیربکس فوق العاده و وزن رو محور عقب هست(موتور عقب بودن)

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. علی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    تنها گزینه ای که برای رقابت با توربو اس وجود داره ، مک لارن 765LT هست که هنوز شاخ به شاخ نشدن تا نتیجه رو ببینیم

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      مکلارن 765lt ، rwd یا awd

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    پورشه باید پشت توربواس بنویسه اگه میتونی منو بگیر

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. SRT

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      مکلارن ۷۶۵ ال تی نیشخند ریزی میزند..(؛

      موافقم 6
      مخالفم 5
  5. ارش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    جدیدا مجله car and driver پورشه توربو اس رو تست کرده شتاب صفر تا ۹۶ رو عدد 2.2 بدست آورده یعنی در حد ۹۱۸ !!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. Maserati-MC20

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      چییییی!!!!!2.2!!!!!!
      از بوگاتی سریعتر!!!
      از کوینیگزگ!!!
      از لامبورگینی!!!!
      از فراری!!!!!
      مگه کیشه شتاب 2.2 پورشه 918 اشتباهه

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. OMID

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        پورشه 918 2.2 زده اشتباه نیست
        سرچ کنید میاد

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Maserati-MC20

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          یاااا اببللففضضضللللللل??????
          مغزممم سووتت کششییدددد!!!!!!!!

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. Maserati-MC20

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          الان 918 تو درگ می‌بره یا شیرون سوپر اسپرت یا یسکو ابسولوت ؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. M.A.S

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          اخه نه شیرون سوپر اسپرت اومده نه یسکو ابسولوت نمیشه نظر داد (ولی بهترین تایم شیرون 9.9 و بهترین تایم 918 9.8 هست ولی شیرون سوپر اسپرت فک کنم 9.7 بزنه)
          ولی در جواب به اون دوستمونتوربو اس فک نمیکنم دیگه در حد2.2 باشه اون918 بود

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. امین

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      بله سریعتر چیه مگه؟ لافراری و کوعینگ که دف عقبن ۰ تا ۱۰۰ شون زیر ۲.۸ نیست لامبو هم همینطور(با اینکه جفت دیفر هست ولی ۲.۸ هست حدودا) بوگاتی هم اگه شیرون رو در نظر بگیریم(۲.۵) بله ۹۱۸ تو ۰ تا ۱۰۰ بسیار سریعتر از شیرون هست اینو تو درگ ها هم میتونی ببینی و تو ۲۵۰ متر اول شیرون هم رقیب ۹۱۸ نیست کلا خدای ۰ تا ۱۰۰ پورشه هس ۰ تا ۲۰۰ مکلارنp1 و شیرون هست و ۰ تا ۳۰۰ و ۰ تا ۴۰۰ هم کوعینگ زگ جای تعجب نداره بله ۰تا ۱۰۰ توربو اس و ۹۱۸ رقیب نداره برادر حتی هایپر کار ها هم رقیب نیستن(البته۹۱۸ که هایپرکاره) اوکی؟!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. msh_ferrari

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    مهندسی المانی…
    911 turbo s
    مگه اس اف نودی ۷۶۵ ای چیزی خریف این بشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. امین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    اگه کسی از من بپرسه برترین سوپر اسپورت ساز ها و هایپرکار های جهان کدومه میگم اول فراری و بعد هم پورشه و لا غیر

    مکی که تا حالا یه موتور نزده بوگاتی هم با همکاری ۲۷۸کشور و تاسیس ایتالیایی موتور آلمانی گیربکس انگلیسی مونتاژ فرانسوی با ۲۰۰سیلندر ۹۰ لیتری ۴ توربو شارژری وزن ۲ تنی چندان جالب و خودساخته و اصیل نیست فقط کوعینگ زگ حال میده و واقعا سلطان هستن

    موافقم 4
    مخالفم 12
  8. امین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    بله سریعتر چیه مگه؟ لافراری و کوعینگ که دف عقبن ۰ تا ۱۰۰ شون زیر ۲.۸ نیست لامبو هم همینطور بوگاتی هم اگه شیرون رو در نظر بگیریم بله ۹۱۸ تو ۰ تا ۱۰۰ بسیار سریعتر از شیرون هست اینو تو درگ ها هم میتونی ببینی کلا خدای ۰ تا ۱۰۰ پورشه هس ۰ تا ۲۰۰ مکلارنp1 و شیرون هست و ۰ تا ۳۰۰ و ۰ تا ۴۰۰ هم کوعینگ جای تعجب نداره بله ۰تا ۱۰۰ توربو اس و ۹۱۸ رقیب نداره برادر حتی هایپر کار ها هم رقیب نیستن(البته۹۱۸ که هایپرکاره)

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. SRT

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (606 ديدگاه)

      فقط وایسا ۷۶۵ ال تی بیاد بببین چیکار میکنه.

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Moein

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (15 ديدگاه)

        پدر ال تی هم بیاد بایدپورشه تو آینه بغل نگاش کنه

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. امین

          ۲۷ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (495 ديدگاه)

          این بحث اعداد و ارقام مهم نیس برادر بنده خودم مدتی مکلارن رو با فراری و پورشه مقایسه میکردم که فهمیدم تا حالا۰ تا ۱۰۰ یه موتور رو هم خودش نساخته و کلا دیدگاهم عوض شد بهش میدونی که دیگه چی میگم؟
          خوب ۷۶۵lt اصن ۹۱۱ رو لوله کنه خوب که چی مثلا؟!
          وقتی…..
          اصالت و هویت و کیفیت مهمه ۹.۹ و ۱۰.۱ مهم نیس دیمون هم ۹.۶ میزنه ولی خوب……..
          اونم ماشینه و بقیه هم نه اینکه بد باشه ها فقط …….

          ال قصه

          موافقم 2
          مخالفم 1
  9. مهدی ۹۱۱

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    منم دیدم ۹۱۱ ۶۰ مایلو ۲/۲ زده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از همون اول معلوم بود پورشه 911 توربو S میبره اگه حتی منصوریم ائودی ار اس 3 تیون کنه باز ائودی نمیتونه پورشرو شکست بده مثلا پورشه 911 توربو S با زمان 10.1 پادشاه 400 متره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. ارشیاSVJ

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    در جنگتون شرکت نمیکنم چون لامبورگینی ها تو این مورد چیز خاصی برای رو کردن ندارن!?‍♂️?‍♂️?‍♂️

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

      ۲۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      به جاش رکورد نوربرگینگ (نمیدونم چجوری نوشته میشه) رو داریم خیلی مهم تر از درگه????

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        ??عاشقت شدم ?? نوربرگرینگک (نمیدونم چطور نوشته میشه)?? اون مهمه نمدونم چیه ولی خههه لی مهمه??

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

          ۲۸ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          الان رفتم دیدم نوربرگ رینگ درسته

          Nurber نه صبر کن … nurbergring نههه این نیسستتت … nurburgring اها اینه

          چه اسم مزخرفی داره

          موافقم 2
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا