آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ سه تفنگ‌دار ژرمن، آئودی RS6، ب‌ام‌و M5، مرسدس E63

در بخش سدان‌های پرفورمنس به‌واقع ب‌ام‌و M5، مرسدس E63 AMG و آئودی RS6 حکمرانی می‌کنند. البته آئودی سدان نیست اما این نمی‌تواند مانعی برای مقایسهٔ آن با رقبای سنتی‌اش باشد. به همین دلیل حالا کارواو در جدیدترین ویدئوی خود این سه تفنگ‌دار ژرمن که همگی به‌تازگی بروز شده‌اند را به رقابت جذاب دعوت کرده است. البته این رقابت زیر بارش شدید باران برگزار شده و مت واتسون توضیح می‌دهد که به دلیل تدارکات مجبور شده با وجود لغزنده بودن مسیر درگ را برگزار کند.

البته برگزاری درگ در این شرایط هم می‌تواند مزیت‌های خاص خود را داشته باشد زیرا عملکرد خودروهای را روی مسیر خیس و لغزنده به‌خوبی نشان می‌دهد. در این شرایط، مهم‌ترین موضوع انتقال بدون مشکل قدرت به زمین است که از این نظر آئودی و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آن بهتر عمل می‌کند زیرا علیرغم قدرت کمتر و وزن بیشتر می‌تواند در درگ‌های اول رقبای هم‌وطن را مغلوب کند؛ اما این رقابت صرفاً به درگ‌های ایستاده محدود نمی‌شود و مسابقه‌های رولینگ هم وجود دارد.

در رولینگ شاهد رقابت تنگاتنگی بین M5 کامپتیشن و E63 S هستیم اما نهایتاً با انجام چند تغییر در زمان‌بندی تعویض دنده، این مرسدس بود که بهتر عمل کرد و رقیب باواریایی را پشت سر گذاشت. استیشن آئودی هم در اینجا فقط نظاره‌گر بود و جلو افتادن رقبا را تماشا می‌کرد. آخرین رقابتی که بین این سه خودرو برگزار شد هم آزمایش ترمز بود که می‌توانید نتیجهٔ آن‌را در ویدئوی زیر مشاهده کنید. این ویدئو نشان می‌دهد که در مسابقات ماشینی فقط اعداد مهم نیستند، خصوصاً در درگ که عوامل زیادی می‌تواند روی نتیجه تأثیرگذار باشد.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مرسدس E63 S

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
قیمت ۹۵,۴۴۰ پوند ۱۰۲,۳۲۵ پوند ۹۹,۴۹۵ پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ?Ali Hossein?

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    با اینکه M5 باخت ولی هنوز من اونو انتخاب میکنم?

    موافقم 35
    مخالفم 32
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      در زمین خشک، بی ام و و مرسدس دقیقا با هم از خط پایان رد خواهند شد و آئودی هم با بیشتر از نیم ثانیه اختلاف خواهد باخت. نتیجه درگ در اینجا کاملا برعکس بود

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        نظر خودتون را بگید
        مرسدس E کلاس?
        بی ام و M 5 ?

        موافقم 102
        مخالفم 66
    2. ماشین باز

      ۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ولی هرچی هم بود زمین خیس بود فلان بود و چی بنز خیلی بد بی ام و رو سوسک کرد ولی آئودی هم همشون رو سوسک کرد ولی درکل آئودی با شتابش مسابقه رو برد ولی درسته بنز بازم ولی من به شتاب آئودی ها ایمان آوردم خیلی پرشتاب هستن موشک زمین هستن آئودی ها ولی بازم هم بیمر و هم بنز خوب بودن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. ツSAMURAIツ

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اگه زمین خشک بود M5 برنده می شد
    اما تو زمین خیس آئودی بخاطر سیستم AWD بهتر عملکرد بهتری داره

    موافقم 26
    مخالفم 40
    1. MAHDI

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته مشکل از راننده مرسدس و ب ام و بود، چون در حال درگ گاز رو ول هم میکردن. چون چه مرسدس و چه ب ام و اولین بار که نیست در پیست خیس درگ داشتن.
      حتی X6M که همین قدرت M5 رو داره با نیم تن وزن بیشتر در پیست خیس خیس زمان 11.7 رو ثبت کرد.
      آئودی RS6 و RS7 همیشه زمان 11.4 و 11.6 رو ثبت کردن در پیست خیس و خشک، اما زمان بالای 12 برای M5 و E63 دیگه مضحکه، حتی A45 زمان 12.1 ثانیه رو ثبت میکنه در پیست خشک و خیس و M2CS با محور عقب زمان 12 رو در این مجله ثبت کرده.?
      درکل جالب بود، واسه یه بار آئودی پیروز شد☺️

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. OMID

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        البته دمای هوا خیلی تاثیر داره و توی زمین خیس ولی گرم چسبندگی بهتره از زمین خیس و سرد
        نوع لاستیک هم خیلی مهمه

        موافقم 7
        مخالفم 6
  3. Amir

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    درگ مسخره ای بود بخاطر شرایط آب و هوا
    اگر زمین خشک بود قضیه فرق میکرد

    موافقم 20
    مخالفم 14
    1. حسین

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      ماشین باس تو شرایط سخت به‌کار بیاد.ههههههههه من M5را خیلی دوست دارم

      موافقم 13
      مخالفم 12
  4. R@m!n

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    M5 بدون شک بهترینه این کلاسه

    موافقم 29
    مخالفم 50
    1. محمدهادی

      ۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      جالبه همه به بالا مقام بودن بی ام و تو این کلاس اذعان دارن
      اونوقت یه مردم آزار با رای فیک هزارتا منفی داده به انتخاب بی ام و ها
      بابا نکنید این کارارو
      بدتره
      تابلوتره بخاطر دشمنی تون با بیمره

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        داداش لایک و دیسلایک اصن مهم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Hadi

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب m5 هستش…
    با اینکه گرون تره ولی قدرتمند تر و جذاب تر هم هستش ?
    واقعاً معرکست این ماشین…

    موافقم 29
    مخالفم 22
  6. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    مت واتسون بخاطر اسمش منو یاد پت‌ومت می‌اندازه.دوستش دارم.
    چهارچرخ محرک آءودی یکی از بهترین‌هاست.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. MAHDI

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب!!!
    در هرصورت مجله auto bild sportscars با مرسدس E63s جدید و M5 کامپتیشن جدید در پیست SACHSENRING زمان گیری کرده و البته شتاب 0 تا 100 و شتاب 0 تا 200 کیلومتر رو هم براشون ثبت کرده که این عملکرد رو داشتن

    ب ام و M5 کامپتیشن فیس لیفت
    *شتاب 0 تا 100 کیلومتر* 2.9 ثانیه
    *شتاب 0 تا 200 کیلومتر * 10.1 ثانیه
    *زمان در پیست زاکسنرینگ * 1:33.77

    مرسدس AMG E63s فیس لیفت
    *شتاب 0 تا 100 کیلومتر * 3.2 ثانیه
    *شتاب 0 تا 200 کیلومتر * 11.2 ثانیه
    *زمان در پیست زاکسنرینگ * 1:35.36

    آئودی RS6 رو هم تست کرده اما در پیست LAUSITZRING پس نمیشه زمان اونو گذاشت.

    موافقم 16
    مخالفم 48
    1. MAHDI

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این رقابت رو از دست ندید. به امید پدال نباشید چون یکی دو هفته است برگزار شده اونم برای اولین بار این دو خودرو کنار هم. این مجله تمام خودروهای پرفومنس رو باهاشون زمان گیری میکنه.
      راستی درگ مکلارن 765 و فراری SF90 هم برگزار میشه در درگ تامز

      موافقم 12
      مخالفم 34
    2. سهند

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      چرا اینقدر دیسلایک زدند؟

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. R@m!n

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ادمین یه ذره سر کیسرو شل کنه یه دستی به سایت بکشه این مشکلاتم درست میشه

        موافقم 7
        مخالفم 10
  8. 2646

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بیشتر شبیه مسابقه شنا بود تا درگ 400 متر!
    هر 3 تاشون خوب هستن و انتخاب بین شون بستگی به علاقه خریدار به برند داره.

    البته من استیشن ها رو بیشتر دوست دارم، چون خیلی کاربردی ترن:
    * تا وقتی زنت جوونه، می شونی رو صندلی جلو و از دیدنش لذت می بری.
    * وقتی پیر شد، می گذاری صندلی عقب که نبینی.
    * وقتی هم مرد، صندلی های عقب رو می خوابونی و تابوت اش رو میذاری پشت ماشین!
    پس یه مرد خانواده دوست واقعی، انتخاب اش استیشن هست.

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. RezaRs

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      مهر و محبت داخلت موج میزنه لعنتی خو تو داری از سایت بی ام وی یه نش کش سفارش بده ?

      موافقم 17
      مخالفم 2
  9. مهدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    فقط و فقط M5 و تنها دلیل باخت M5 این بود که زمین خیس بود تو درگ های قبلی carwow زمین اینقدر خیس نبود ولی این دفعه خیلی خیس بود چون تو زمین خشک خودش هم نشون داد که M5 زمان 11.1 رو زد

    موافقم 9
    مخالفم 25
  10. امیررضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    هر سه عالی هستن ولی کاش رو زمین خشک مسابقه برگزار میشد چون این نتیجه کاملا سابجکتیوه و کواترو رو زمین خیس و برفی صد شرف داره به فورماتیک و ایکس‌درایو.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. محمد رستمی نژاد

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نمیدونم چرا احساس میکنم این اروپا یی ها خیلی حال نمیدن
    صداشون خیلی مزخرف هست
    یا ایتالیایی یا امریکایی
    اروپایی ها با توربو خراب کردن

    موافقم 4
    مخالفم 16
  12. MOHAMMAD

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بهترین این کلاس بی شک M5 هستش دلیل باختش هم واضحه زمین خیس
    وگرنه هم مرسدس و هم آئودی رو محو میکرد
    ولی خداییش RS6 هم عالی کار کرد

    موافقم 11
    مخالفم 45
  13. کوشا

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اگه زمین خیس بوده برا هر سه تا ماشین خیس بوده نه فقط BMW! در کل باید دلیل باخت m5 رو ضعیف بودن اکس درایو ( نسبت به کواترو و فورماتیک) و همچنین شیوه ی تعویض دنده دونست.. ضمنا برا دوستانی که به هر طریق دوست دارن آئودی رو تحقیر کنن بگم که آئودی قدرت کمتر وزن بیشتر و قیمت کمتر داشت ولی پیروز قاطع این درگ ها بود. ضمن اینکه RS6 به جرئت میشه گفت بهترین استیشن دنیاست و هیچ رقیبی تا به حال نداشته:))))

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      البته منظورش بعد از پانامرا اسپورت توریسمو و مرسدس E کلاس استیت هست

      موافقم 4
      مخالفم 5
  14. نوید جهرمی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    رولینگ ریسشون جالب بود.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. •Mohamad•

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    نمی دونم چرا برای بعضی از دوستان سخته که قبول کنن آئودی تو بعضی از کلاس ها بهتر از بنز و بی ام و هستش
    تا آئودی تو یه درگ میبره میان میگن راننده خوب نبود ، زمین خیس بود یا راننده خوب لانچ نکرد لطفا تعصب رو کنار بزارید حالا هی بیان دیسلایک بدین

    موافقم 16
    مخالفم 2
  16. Ahmedreza2002

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    کاملا بر خلاف پیش بینی های من
    فک میکردم بیمر حداقل رولینگ رو ببره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    فقط المانی باشه .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. Tommy

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    کواترو اکثر قریب به اتفاق تو مسیر های لغزنده برتر از xdrive و 4matic بوده اما ترکشن آئودی و سامانه 4 چرخش تو مسیر های ناهموار و آفرود پایین تر از رقباست
    اما تا اونجا که من دیدم تو رولینگ m5 قشنگ داشت e63 رو میگرفت
    تو تست ترمز هم خدا وکیلی قبل از ترمز به فاصله e63 با m5 دقت کنید که مرسدس چقدر عقب تر ترمز کرد?
    البته تمام نتایج تو مسیر خشک میتونست متفاوت باشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  19. Sina

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    سه تا ماشین باحال ، که شاید بهترین ماشینای دنیا باشن
    اما همونطور که دیدین زمین مناسب نبود ، در غیر این صورت M5 پیروز میشد مثل بقیه درگ ها

    هر کدومشون یه ویژگی مثبت دارن
    بنز : سرعت و لوکس بودن بیشتر
    ب‌ام‌و : سرعت بعلاوه اسپرت بودن و هندلینگ بهتر
    آئودی : بسیار کاربردی

    من اینجا M5 رو انتخاب کردم بابت سرعت خیزه کننده اش ( هر چند اینجا موفق نبود) اما قطعا همه اشون بهترینن ، انتخاب هر کدومشون هیچ مشکلی نداره ، چه E63 S چه RS6 چه M5

    موافقم 4
    مخالفم 3
  20. فرشاد

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    اینا قبل از اینکه تست بگیرن نمیتونن برن سایت هوا شناسیو چک کنن؟
    این چندمین باره تو بارون دارن تست میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Porsche

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    ولی غیر از برند محبوب
    هر سه تاشون خیلی خوشگلن و ناب ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا