آئودیآلفا رومئوپورشه

درگ جذاب پورشه ماکان توربو، آلفارومئو استلویو QV و آئودی RS Q3

شاسی بلندها علاقه‌مندان زیادی دارند و پورشه ماکان توربو، آئودی RS Q3 و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو هم جزو بهترین قدبلندان بازار محسوب می‌شوند.

در جدیدترین سری از مسابقات CarWow شاهد حضور این سه شاسی‌بلند در تست‌های پرفورمنس از جمله درگ از سکون، درگ رولینگ یا در حال حرکت و تست ترمزها هستیم.

اول نگاهی به مشخصات خودروها بیندازیم. در یک گوشه رینگ پورشه ماکان توربو با پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که قدرت ۴۴۰ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد. این خودرو از نظر قدرت کاملاً احساس‌برانگیز است اما خب بسیار سنگین‌وزن بوده و ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن دارد.

خودروی بعدی آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی مجهز به نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر است. این خودرو ۱۸۳۰ کیلوگرم وزن داشته و بنابراین بسیار سبک‌تر از پورشه است.

نهایتاً هم به آئودی RS Q3 می‌رسیم که در بطن خود یک پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۴۰۰ اسب و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متر را جای داده است. این خودرو تنها ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

ما نتایج تست‌ها را لو نمی‌دهیم اما احتمالاً حدس می‌زنید که آئودی نمی‌تواند در خط مستقیم با دو رقیب دیگر پا به پا جلو بیاید. البته پورشه و آلفارومئو علیرغم اختلاف وزن و قدرتی که دارند به‌صورت سورپرایز کننده‌ای شانه‌به‌شانه حرکت می‌کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. iman

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خوبه که ما تو اروپا یا … زندگی نمیکنیم بین این همه ماشینهای خارجی انتخاب واقعا سخته و مشکل بسیار بزرگیه . جا دارد تقدیر و تشکر خود را از مسئولین محترم داشته باشم که این مشکل بزرگ رو حل کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اینقدر ۲۰۶ و پرشیا سفید بی کیفیت دیدیم،الفارومئو سفید انگار یه رنگ خاصی داره
      فکر نمیکردم رنگ سفید ماشینا متفاوت دیده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه ماکان با اینکه قدرت کمترو شتاب ثانویه ضعیف تری نسبت به آلفارومئو استلویو QV داره اما جذابیت خیلی بیشتری داره. از نظر طراحی بیرونی خیلی زیباتر و جذاب تره.کابین پورشه ماکان خیلی خیلی با کیفیت تره.تو یکی از تست های آلفارومئو استلویو طرف پاشو به قسمت پایین داشبورد کمی که فشار میداد چنان صدای جیر جیری میدان که من خودم تعجب میکردم. بعد وقتی قسمت پایین داشبورد، قسمت دسته دنده رو تکون میداد به اندازه نیم سانت دهنش شاید از هم باز میشد.طوریکه حس میکردم اندازه کابین تویوتا کرولا شاید کیفیت نداشته باشه.البته گفتن در نسخه فیس لیفت کمی کیفیت کابین رو بالا برده شرکت.
    در هرصورت بین این 3 ماشین انتخاب من پورشه ماکان توربو!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      توی زمان گیری هایی که مجله AUTO BILD SPORT CARS انجام داده در پیست زاکسنرینگ بین SUV های پرفومنس این 3 خودرو هم حضور داشتن در مقابل چندین خودروی دیگه که زمان های ثبت شدشون به این شکل بودش. نکته جالب اینجاست که آئودی Q3RS تونسته زمان بهتری از پورشه ماکان توربو ثبت کنه!!!!!

      **زاکسنرینگ پیست**

      مجله AUTO BILD زاکسنرینگ «پیست.
      * لامبورگینی اوروس زمان دوم// 1:36.99
      * ب ام وX3M کامپتیشن زمان// 1:37.60
      * مرسدس GLC 63S کوپه زمان// 1:37.89
      * مرسدس AMG GLC63 زمان// 137.92
      * لامبورگینی اوروس زمان اول// 1:38.00
      * جگوار F PASE SVR زمان // 1:40.10
      * آلفارومئو استلویو QV زمان // 1:40.10
      * آئودی Q3 RS اسپرت بک // 1:41.08
      * پورشه ماکان توربو ثبت زمان// 1:41.16
      **********************************
      برای مقایسه زمان چندخودروی پرفومنس در کلاس دیگه!!!!
      * آلفارومئو جولیا QV زمان // 1:37.37
      * کادیلاک CTS V ثبت زمان // 1:37.59
      * تویوتا سوپرا GR ثبت زمان// 1:38.38
      * تسلا 3 پرفومنس ثبت زمان// 1:39.58

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Moein

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (890 ديدگاه)

      خیلی حیف شد که اینجا نتونستی پای بی ام و رو بکشی وسط و به چند تا دور پیست و زمان گیری بی ام و ارائه بدی و پیش خودت بگی با سند و مدرک بی ام رو میبرم بالا?
      در ضمن آلفا عشقه حتی با این چرندیاتی ‌که ضدش میگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. MASIHA

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      یارو درگ میذاره 10 دیقه
      چخبرته
      بابا بگاز تموم کن دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    انتخاب اول استلویو
    انتخاب دوم ماکان البته نسل قبلیش بنظرم خیلی خوشگل تر بود
    به جای آئودی هم x3mانتخاب منه البته آئودی رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    دلم با آلفاست
    حتی تلفظ اسمشم بهم حال میده
    “”آلفا رومئو استلویو کوادریفولیو””
    به به به به

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      با لهجه ی ناز ایتالیایی قشنگ تر هم میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Aran Milan

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    پلاکو وقتی یه طرف آلفا میزنن یکمی تو ذوق میزنه شما هم اینطوری فک میکنین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (saeed(peugeot

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    عشقه آلفا فقط ….. سلطانیه واسه خودش

    ولی به نظر من شروع حرکت آلفا بد بود …..رانندش ضعیف عمل کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (878 ديدگاه)

    آلفا از هر دوتاشون سرتره اما میدونید چیه دوستان؟
    آلفا شانس نداره همین ماشینو با همین موتور و صدا و کیفیت و صدا رو بی ام و میزد ملت سر و دست میشکوندن براش اما چون آلفاس میگن کابینش کیفیت نداره?
    اصن از نزدیک تا بحال دیدیش ک انقد کارشناس بازی در میاری؟ ?
    من ک ندیدم اما خب نگاه کن چقد نازه چقد جایزه برده چقد پرستیژ داره چقد موتور نابی داره❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دیدن نمیخواد.یه جور میگی اگه این ماشین رو مثلا ب ام و زده بود انگار ب ام و گاری میسازه و آلفا بوگاتی هستش.پیشنهاد میکنم تست مجله Autowizja که این ماشین رو که تست میکنه در قسمت های مختلف تو یوتیوب رو ببین که با X3M مقایسه اش میکنن، وقتی کابینش رو تست میکنه داشبورد روتکون میداد چنان صدای جیرجیری میدادکه خودم جا خوردم. بعد که کمی فشارش میداد کنسول پایین ازهم دهن باز میکرد.
      البته در تست های که هم پدال ازش مطلب گذاشت گفتن که کیفیت کابین استلویوپپایین تر هستش.
      آیا دیدید من از عملکرد آلفارومئو ایراد بگیرم؟ نه چون عملکرد خیلی خوبی داره و فقط ضعف از کابین این ماشین هستش.
      تا الانم چندرقابت بین X3M و آلفارومئو استلویو QV بیشتر انجام نشده که تا الان نتایج اینطور بوده.

      مجله AUTO EXPRESS
      جایگاه اول:: آلفارومیو استلویو
      جایگاه دوم:: ب ام و X3M

      مجله AUTO ZEITUNG
      جایگاه اول:: ب ام و X3M
      جایگاه دوم:: آلفارومیو استلویو

      مجله DRIVING. CO رقابت بین X3M و آلفارومئو استلویو
      نتیجه پیروز:: X3M

      مجله WHICH CAR رقابت بین آلفارومئو استلویو QV و جگوار SVR و ب ام و X3M کامپتیشن!!!
      جایگاه اول:: ب ام و X3M
      جایگاه دوم:: جگوار SVR
      جایگاه سوم:: آلفارومیو استلویو

      مجله AUTO ZEITUNG رقابت آلفارومئو استلویو و ب ام و X3M و پورشه ماکان!!
      جایگاه اول:: ب ام و X3M
      جایگاه دوم:: پورشه ماکان
      جایگاه سوم:: آلفارومیو استلویو
      چون آلفارومئو استلویو رو با ب ام و مقایسه کردی نتیجه این رقابت هارو گفتم و الا آلفارومئو استلویو رقابت های زیادی داره در مقابل پورشه ماکان و مرسدس GLC63 و حتی جیپ ترک هاوک و جگوار SVR از مجلات مختلف. اما در مقابل X3M تا الان فقط این چند رقابت بوده که در یکی آلفارومئو استلویو و در 4 تا X3M پیروز بوده.
      (( در زمینه پرفومنس در خط مستقیم عملکرد خیلی نزدیک بهم دارن هرچنددر شتاب ثانویه و درگ رولینگ قطعا X3M سریع تره. اما در پیست X3M که تا الان در چندین پیست مختلف زمان گیری داشتن بین 2 تا 4 ثانیه کامل سریع تر بوده و حتی زمان های X3M خیلی رقابتی هستش با آلفارومئو جولیا QV که سدان پرفومنس آلفا هستش با همون قدرت و وزن خیلی سبک تر.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا