آئودیبی ام وپورشهنیسان

درگ تماشایی پورشه 911، نیسان GT-R، آئودی R8 و ب‌ام‌و M850i

هرچند مدت زیادی از معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ نمی‌گذرد اما در حال حاضر این ماشین وارد بازار شده و بنابراین زمان آن رسیده که ببینیم در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند. بدین منظور، وب‌سایت بریتانیایی CarWow نسل جدید این اسپرت افسانه‌ای آلمانی را طی یک مسابقهٔ درگ در برابر رقبای سرسختی شامل آئودی R8 پرفورمنس، ب‌ام‌و M850i و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. پیش از آنکه سراغ تماشای این درگ جذاب برویم بهتر است بر مشخصات فنی شرکت‌کنندگان مروری داشته باشیم.


نسل جدید ۹۱۱ فعلاً فقط در دو نسخهٔ کاررا S و کاررا ۴S به بازار عرضه می‌شود که در این درگ مدل کاررا ۴S شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری H6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. کاررا ۴S طبق اعلام رسمی پورشه ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را دارد.

R8 پرفورمنس جدیدترین نسخهٔ این سوپراسپرت آلمانی است و تنها شرکت‌کنندهٔ تنفس طبیعی این درگ محسوب می‌شود. در سینهٔ این ماشین قلب ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی اوراکان قرار دارد که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. R8 پرفورمنس برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در سمت دیگر میدان، گودزیلای ژاپنی یعنی نیسان GT-R ایستاده که با سلاح نیسمو به این نبرد آمده است. در زیر کاپوت این اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این پیشرانه نیروی خود را توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ می‌رساند. GT-R نیسمو ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که سریع‌ترین شتاب در بین شرکت‌کنندگان این درگ به‌حساب می‌آید.

و نهایتاً آخرین شرکت‌کنندهٔ این رقابت نیز ب‌ام‌و M850i است. البته این خودرو یک کوپهٔ لوکس چهارنفره است که با ۲۰۱۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. به همین دلیل شاید M850i برای دیگر شرکت‌کنندگان حریف و شکار آسانی به نظر برسد اما نباید فراموش کرده که زیر کاپوت این ماشین یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر قرار گرفته است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ منتقل شده و ماشین را ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

بنابراین نسل جدید ۹۱۱ کاررا ۴S ضعیف‌ترین شرکت‌کنندهٔ این درگ است اما آیا با وجود قدرت کمتر می‌تواند در مسافت ۴۰۰ متر با رقبای قدرتمندتر به رقابت بپردازد یا برای این کار باید منتظر معرفی مدل‌های قوی‌تری مثل توربو یا GT3 باشیم؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

مشخصات فنی

 

پورشه ۹۱۱ کاررا ۴S

آئودی R8 پرفورمنس

نیسان GT-R نیسمو

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه ۳ لیتری H6 ۵.۲ لیتری V10 ۳.۸ لیتری V6 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه ۳.۱ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۵۶۵ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم ۲۰۱۵ کیلوگرم
قیمت ۱۲۱,۶۵۰ دلار ۱۹۵,۶۵۰ دلار ۱۷۷,۱۳۵ دلار ۱۱۲,۸۹۵ دلار

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ابوالفضل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    فقط گودزیلا?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      فقط ارباب حلقه ها

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Just bentley continental

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    گودزیلا پیر شده ولی بازم گودزیلاست
    تو درگ رولینگم که ائودی رو لوله کرد سن این دوتا ماشینم مقایسه کنیم می فهمیم.
    از طرفی پورشه ۹۱۱فوق العادست وقتی کرراش این باشه توربو وgt3 ش چی میشن خدا می دونه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. فريد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فقط پورشه ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Nissan..Japan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    باز دم gtr گرم که بالای ده سال از عمرش میگذره اما همچنان جزو پنج شش تا سوپر اسپرت سریعه جهانه…واقعا زمان معرفیش چی بوده!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. احمد

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      حالا بوگاتی ویرون رو بگو که برای سال ۲۰۰۵ هستش ولی ۱۰۰۱ اسب بخار داره و فراری لافراری رو شکست میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مطمئن بودم آئودی اول میشه اما انتظار ۱۱.۱ از پورشه رو نداشتم!
    این مدلش اینجوریه توربو اسش چه رکوردی بزنه امسال

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پورشه فوق العاده بود با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ اسب بخار کمتر به خوبی رقابت کرد بی ام و هم عالی بود و بعد از پورشه کم قدرت ترینشان بود با ۵۳۰ اسب بخار لحظاتی از نیسان جی تی ار جلو بود و احتمالا با نسخه m8 در رقابت با جی تی ار برنده بشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. حمید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عشق است بی ام و.. با اینکه از همه سنگین تر و تو کلاس بقیه نبود ولی پا به پای همه اومد.. m8 بیاد میترکونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    سلامتی آر8 که تنفس طبیعی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Gtr

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ده سیلندره میخای تنفس طبیعی نباشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (222 ديدگاه)

        بوگاتی با 16 سیلندر درست هایپر کار ولی4 تا توربو داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      ببین هوراکان اوو چیه پس
      از روی همین آئودی میشه عملکرد هوراکان توی درگ هم پیش بینی کرد با یکم اختلاف جزئی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این سومین درگ bmw سری ۸ هستش در مجلهCARWOW.
    درگ اول مدل ب ام و 840 d در مقابل مرسدس E400 کوپه وآیودی A8 بود که پیروز درگ و رولینگ ب ام و 840 میشه.
    درگ دوم بازم مدل ۸۴۰D بود درمقابل M5مدلE60 وهمینطور M140 هستش که اونم درگ جذابیه.

    الانم که مدلM850 هستش.اما به نظر من نتیجه پورشه ۹۱۱ اینجا عالی بود با وجود قدرت خیلی کم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. جواد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خدای زیبایی! خدای شتاب! خدای جذابیت!
    آئودی r8

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. ZXEN

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مهندسی نیسان اثبات شده هست . بارهاخودروهای عجیب و غریب ساخته . پاترول ، تایتان ، گودزیلا ، سری Z ، و غیره . آلمانی ها هم خیلی شیک طراحی شدن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از آئودی انتظار نداشتم خدایی خوب بود حرفی درش نیست
    انتخاب من پورشس بخاطر پرفورمنسی که با اون قیمت تحویل میده
    نیسان هم پیر شده باید دست از فیس لیفت دادن های جزئی بردارن و پلتفرم جدیدشو بسازن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا