آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ ب‌ام‌و M2 CS با مرسدس A45 و آئودی RS3 تیونینگ

در سال‌هایی نه‌چندان دور پرفورمنس بالا عمدتاً در سوپراسپرت‌ها یا خودروهای بزرگ و بسیار گران‌قیمت ارائه می‌شد اما این روزها اوضاع کاملاً فرق کرده و خودروسازان پرفورمنس چشمگیری را در خودروهایی بسیار کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، خودروهایی همچون ب‌ام‌و M2 CS، آئودی RS3 و مرسدس A45 S AMG پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را در پکیجی کوچک در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این خودروهای قابل‌توجه به لطف ابعاد کوچک خود، وزن کمتر و هندلینگ چابک‌تری هم دارند؛ اما بهترین و سریع‌ترین خودروی پرفورمنس کوچک کدام است؟ CarWow با برگزاری یک درگ می‌خواهد پاسخ این سؤال را پیدا کند.

اولین شرکت‌کنندهٔ این جمع ب‌ام‌و M2 CS است که بر اساس مدل چشمگیر M2 کامپتیشن ساخته شده، از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M4 کامپتیشن استفاده می‌کند و از تریم فیبر کربنی، تعلیق اصلاح‌شده و ترمزهای ارتقاءیافته بهره می‌برد. این کوپهٔ قدرتمند به لطف برخورداری از ۴۵۰ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت خود، ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. M2 CS یکی از هیجان‌انگیزترین ب‌ام‌وهای مدرن محسوب می‌شود که پکیجی از بهترین تکنولوژی‌ها را در قالب یک کوپهٔ کوچک ارائه می‌کند.

مرسدس A45 S AMG نیز با برخورداری از ۴۲۱ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین هاچ‌بک داغ دنیا و خودرویی بسیار چشمگیر است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که قوی‌ترین موتور چهار سیلندر تولیدی دنیا محسوب می‌شود، یکی از پیشرانه‌های چشمگیر ساخت AMG بوده و این هاچ‌بک داغ را تا سطح سوپراسپرت‌ها بالا برده است. در A45 S نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ ۴Matic به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود.

و آخرین عضو گروه هم آئودی RS3 است. این هاچ‌بک داغ به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ نمادین آئودی مجهز است که در حالت استاندارد ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و صدای اگزوز منحصربه‌فردی هم دارد؛ اما خودرویی که در این ویدئو حضور دارد، تیونینگ شده و با تغییراتی در پیشرانه، قدرت آن به ۴۵۰ اسب بخار افزایش یافته است. مثل مرسدس، در اینجا هم نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

هنگام آغاز مسابقهٔ درگ، دو هاچ‌بک به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و کشش بهتر، جلو می‌افتند و سپس در ادامه RS3 تیونینگ شده از مرسدس پیشی گرفته و پیشتاز می‌شود. M2 CS دیفرانسیل عقب در آغاز حرکت زمان زیادی را از دست داد اما سرانجام به لطف پیشرانهٔ قدرتمند خود، توانست به رقبای هاچ‌بکش برسد. درنهایت، نتیجهٔ مسابقهٔ درگ فوق‌العاده نزدیک بود و برای اینکه بفهمید سرانجام کدام خودرو پیروز شد، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    هر سه عالین ولی چرا بعضی وقت ها تیون شده تست میکنن؟ مگر اساس درگ این نیست که ماشین های استوک در مقابل هم قرار میگیرن تا برنده معلوم بشه؟پس دیگه همخوانی نداره دوتا کارخونه ایی با یه تیون شده.

    موافقم 46
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      میخوان ببینن که آیا ماشین تیون شده با قیمت پایینتر از ماشین گرونتر کارخونه ای سریعتره و ارزش خرید داره. مثلا اگر من با 40 هزار دلار یه ماشین بخرم و با 10 هزار تا درست حسابی تیونش کنم و از ماشین 60 هزار تایی سریعتر باشه، دیگه نمیرم اون ماشین 60 هزار تایی رو بخرم. البته بگم اگه درست حسابی و عمری تیون بشه.

      موافقم 15
      مخالفم 5
  2. AMG.63

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    درگ خیلی خوبی بود عملکرد هر سه عالی بود و داخل درگ هم فاصله کمی داشتن و داخل تست آخر فاصله هر سه خیلی کم بود ولی فکنم A45s تست آخر و برد.

    موافقم 16
    مخالفم 5
  3. AMG///

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    توی همه درگ ها A45s برده اونوقت چطور میشه اینجا ببازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    (((حتی اگه بز هم پشت A45s بزاری میبره)))

    موافقم 24
    مخالفم 25
    1. AMG.63

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      این واسه ی من جالبه که A45s درگی که با M8 کامپتیشن داشت رو برده!
      اما از M2cs تویه این درگ باخته !!

      موافقم 18
      مخالفم 12
      1. MAHDI

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        AMG جان شما همه چیز رو تغیر میدی!!!! کجا A45S تونسته M8 رو ببره!!!!!
        درگی که بین M8 و A45S برگزار شد توسط CARWOW مرسدس A45S زمان 12.1 ثانیه رو ثبت کرد و M8 زمان 11 ثانیه رو ثبت کرد.
        اگه منظورت اون تست اول بود که مجری واسه جذابیت درگ در رقابت اول M8 رو روی محور عقب گذاشتن اونم در پیست خیس که ببینن در مقابل A45 چطور هستش که M8 نصف مسیر رو چرخ هاش هرزگردی داشت. اما وقتی M8 رو روی حالت عادی گذاشتن دیدی که با چه فاصله ای A45 عقب افتاد.
        دقیقا همین سبک درگ رو هم بین M8 و M2 کامپتیشن انجام دادن.
        ب ام و M8 چه در نسخه کوپه و چه نسخه گرن کوپه رقابتش با مرسدس AMG GT63S هم هستش توسط CARWOWو مجلات دیگه که فعلاGT63S سریع ترین مرسدس AMG بحساب میاد که هم در رقابت درگ و هم درگ رولینگ M8 و M8 گرن کوپه پیروز شدن بعد شما میگی M8 از A45 شگست خورد!!!!!!
        به نظرم اصلا دقت نمیکنید به درگ ها و رقابت ها. واما در مورد رقابت امروز!!
        چه M2 و چه M3 و چه M4 نسخه معمولی و کامپتیشن و CS دارن. دقیقا مثل مرسدس که مثلا E63 و E63S رو داره، یا GT63 و GT63S و در آینده GT73!!!
        حالا این هم نسخه پرچمدار M2 هستش که M2CS نام داره که پرفومنس بالاتری از کامپتیشن و M2 معمولی داره. به این معنی نیست که شرکت فقط یک نسخه ازش ساخته باشه یا موتور M4 رو فقط روش گذاشته باشه. خوب مشخصه M2CS از M2 کامپتیشن سریع تر و قوی تره.اینم یکی از کلاس های پرفومنس ب ام و هستش. مثل M5 CS که در آینده نزدیک قراره معرفی بشه.???

        موافقم 32
        مخالفم 5
      2. MASIHA

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        اگه مقاله و فیلم رو به دقت میدیدی و میخوندی
        متوجه میشدی که ام8 رو حالت دف عقب درگ داد
        واقعا چطور تصور میکنی که ام 8 از a45 میبازه :/
        اینم لینکش:::::
        https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-m8-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-a45-s-amg/

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. MAHDI

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اونی که شما میگی M2 کامپتیشن هستش اما اینجا M2CS حضور داره!!!
      درگ گذشته CARWOW مرسدس A45S در مقابل M2 کامپتیشن و آئودی RS3 و فولکس واگن گلف بود که در رقابت درگ A45S پیروز شد و در رقابت درگ رولینگ و رقابت تست ترمز M2 کامپتیشن پیروز شد.( این درگ پیست خیس هم بود که به ضرر M2 کامپتیشن بود با محور عقب بودن)
      اما اینجا M2CS هستش. مرسدس A45S تا الان چندین درگ در CARWOW داشته که همیشه زمان 12.1 ثانیه رو ثبت کرده که در همین درگ هم زمان 12.1 ثانیه رو ثبت کرد، اگه اینجا در رقابت درگ شکست خورد چون RS3 نسخه تیونینگ و M2 هم نسخه CS بود که هردو زمان 12.0 رو ثبت کردن که تا الان A45S این زمان رو ثبت نکرده. اول هم بخاطر 4 چرخ محور بودن‌ جلو افتاد اما بعدش M2CS ازش جلو زد. در درگ رولینگ اگه توجه کنی اونقدر M2CS عملکرد بالاتری داشت که انگار چندکلاس بالاتر بود پرفومنس این ماشین.
      در رقابت ترمز هم M2CS و A45S مساوی شدن.
      چیز غیر عادی در این درگ دیده نمیشه.A45S دقیقا همون زمانی رو ثبت کرد که قبلا در درگ های گذشته ثبت کرده بود.

      موافقم 17
      مخالفم 10
      1. AMG///

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        M2 با موتور m4

        موافقم 9
        مخالفم 9
    3. parvaz

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      توی درگی که A45 تونست M2 رو شکست بده و همین مت واتسون رانندش بود زمین کاملا خیس بود و مشخص بود بنز با چهار چرخ متحرک بودنش توی زمین خیس دست برتر رو نسبت به M2 دیفرانسیل عقب خواهد داشت اما تو رولینگ همون ویدئو A45 با اختلاف میبازه… ولی اینجا دیگه زمین خیسی در کار نبود و لانچ کتترل بی ام و مثل همیشه عالی و با حداکثر چسبندگی و عدم هرزگردی عمل کرد

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. MAHDI

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M2 CS با اینکه محرک عقب هستش اما عملکرد خیره کننده ای داشت،زمان 12 ثانیه بی نهایت چشمگیر هستش واسه یه ماشین محور عقب اونم یه کوپه با 450 اسب بخار!!!
    اما شگفت انگیز درگ رولینگ بود که اونقدر فاصله زیاد بود که انگار درگ یه سوپراسپرت بود در مقابل یه ماشین اسپرت.
    آئودی RS3 تیونینگ شده با قدرت 450 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور که به اندازه M5 هستش و 200 و 250 نوتن گشتاور بیشتری از M2 CS و A45S داره که زمان 12 ثانیه رو ثبت کرد که عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسخه معمولی RS3 داشت.

    موافقم 13
    مخالفم 9
  5. حسین دهمرد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    شما تفاوت طراحی یه کوپه ی زیبا رو با دو تا هاچبک ببینید. هرچی هم بخوان زیبا بسازن بازم یه هاچبک به کوپه نمیرسه. البته منظورم بین این سه تا تفنگدار ژرمنیه.

    موافقم 20
    مخالفم 2
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جانه جانان مرسدس ….. با وجود ۶۰ کیلو سنگین تر و ۳۰ اسب ضعیف تر با یه اختلاف ناچیز کم اورد …. آئودی هم که دست کاریه

    موافقم 10
    مخالفم 13
  7. حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مرسدس بنز A45s تو قیمت خودش بهترینه. اینجا هم قیمت M2CS تقریبا 20 هزار پوند بیشتر بود که اصلا با این قیمت میشه خودرویی آورد که اونو تو درگ به راحتی شکست بده. باید قیمتو اولین مؤلفه در نظر گرفت وگرنه میتونستن مک لارن P1 هم بیارن تو این درگ.

    موافقم 12
    مخالفم 13
  8. ارشیاsvj

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ائودی تیون شده بود پس این درگ به هیچ دردی نمیخوره.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. آریا ماشین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    m2 cs یه رده بالا تر از ایناس باید m2 کامپیتیشن میومد

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درگ بین M2 کامپتیشن و مرسدس A45S و فولکس واگن گلف و آئودی RS3 رو قبلا CARWOW برگزار کرده که قسمتی ازش رو در همین رقابت نشون دادن که پیست خیس هم بود.
      که نتیجه مسابقه اینطور شد که پیروز درگ A45S شد و پیروز رقابت درگ رولینگوو رقابت ترمز هم M2 کامپتیشن شد.

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا