آئودیآلفا رومئو

دوئل آئودی A1 و آلفارومئو میتو

در قسمتی دیگر از دور دوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز به گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت رسیده‌ایم. در دور اول از رقابت‌های این گروه، پژو ۲۰۸ به مصاف سوزوکی بالنو رفت که مجموعاً در این دوئل ۱۸۰۱ رأی به ثبت رسید. از این آراء، تعداد ۱۰۸۳ رأی به ۲۰۸ اختصاص یافته درحالی‌که بالنو موفق به کسب ۷۱۸ رأی شده است. بدین ترتیب پژو ۲۰۸ توانست با کسب ۶۰ درصد از کل آراء از دور نخست رقابت‌های گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت به مرحلهٔ بعدی صعود کند. حال در دور دوم دوئل‌های این گروه، دو هاچ‌بک از برندهای پریمیوم به دیدار یکدیگر رفته‌اند که این یعنی آئودی A1 رودرروی آلفارومئو میتو قرار گرفته است.

آئودی A1

آلفا میتو

فورد فی‌یستا

ام‌جی ۳

؟

 ؟

پژو ۲۰۸

سوزوکی بالنو

رنو کلیو

هوندا فیت

پژو ۲۰۸

؟

تویوتا یاریس

فیات آرگو

فولکس‌واگن پولو

سئات ایبیزا

؟

؟

نیسان میکرا

اشکودا فابیا

مزدا ۲

اوپل کورسا

 ؟

 ؟

مینی کوپر

دی‌اس ۳

کیا ریو

شورلت سونیک

؟

؟

سوزوکی سویفت

سیتروئن C3

هیوندای i20

میتسوبیشی میراژ

؟

؟

آلفارومئو میتو

میتو کوچک‌ترین محصول آلفارومئو است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و همچنان بدون معرفی نسل جدید در حال تولید است. این ماشین که یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است، بر روی پلت‌فرم مشترک جنرال موتورز و فیات ساخته شده که با خودروهایی چون اوپل کورسا، فیات ۵۰۰L و اوپل آدام مشترک است. میتو فقط به‌صورت هاچ‌بک سه‌در عرضه می‌شود و همان‌طور که اشاره شد از سال ۲۰۰۸ تاکنون در یک نسل در حال تولید است. البته آلفارومئو در طول این سال‌ها بارها اقدام به به‌روزرسانی و فیس‌لیفت میتو نموده است که آخرین آن‌ها سال گذشته صورت گرفت. این هاچ‌بک کوچک ایتالیایی به همراه برادر بزرگ‌تر جولیتا توسط نمایندگی آلفارومئو در ایران بنام آلفا موتور در کشورمان هم عرضه شده است. سازندهٔ ایتالیایی این خودرو را با طیف بسیار گسترده‌ای از موتورها به بازارهای جهانی عرضه می‌کند که شامل انواع مختلف پیشرانه‌های بنزینی و دیزل گروه فیات می‌شود. ولی ما برای این رقابت، کوچک‌ترین پیشرانهٔ میتو را انتخاب کرده‌ایم که یک واحد بسیار کوچک دو سیلندر با تنها ۸۷۵ سی‌سی حجم است؛ اما کوچک‌ترین بودن به معنای کم‌قدرت‌ترین بودن نیست چراکه این موتور دو سیلندر به لطف بهره‌گیری از توربوشارژر توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

آئودی A1

A1 هم مانند میتو کوچک‌ترین محصول سازنده‌اش است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شد. البته A1 برخلاف میتو در نسخهٔ پنج‌در هم تولید می‌شود که ما جهت همخوانی با رقیب ایتالیایی نسخهٔ سه‌در آن‌را برای این رقابت انتخاب کرده‌ایم. این هاچ‌بک ساب‌کامپکت آلمانی بر روی پلت‌فرم PQ25 گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با فولکس‌واگن پولو، سئات ایبیزا و اشکودا فابیا مشترک است. این بدان معنا است که آئودی A1 برای قوای محرکهٔ خود نیز از پیشرانه‌های گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند که شامل طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی و دیزل می‌شود. ولی ما برای این دوئل و به جهت برابری با آلفارومئو میتو، پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر A1 را انتخاب کرده‌ایم که این موتور هم به توربوشارژر مجهز است اما بااین‌وجود قدرت کمتری نسبت به موتور دو سیلندر میتو دارد. قلب سه سیلندر A1 قدرتی معادل ۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند و آن‌را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته در تیپ‌های بالایی A1، برخلاف میتو امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. نسخهٔ اسپرت و قدرتمند A1 نیز با نام S1 عرضه می‌شود که در اصل پرچم‌دار این خانواده بوده و به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو مجهز است. A1 هم همچنان در یک نسل در حال تولید است که سال ۲۰۱۵ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته است.

 

مشخصات فنی

آئودی A1 آلفارومئو میتو
پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری ۲ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۹۵ اسب بخار ۱۰۵ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر ۱۴۵ نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی شش سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۹ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۶ کیلومتر ۱۸۳ کیلومتر
مصرف سوخت ۴.۲ لیتر ۴.۲ لیتر
طول ۳.۹۵ متر ۴.۰۶ متر
وزن ۱۰۴۰ کیلوگرم ۱۰۸۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۸,۴۰۰ دلار ۱۸,۴۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9760509]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من به ائودی رای دادم ولی طراحی میتو برای یه ماشین هاچبک کوچیک با مزه تره البته طراحی داخلی ائودی بهتره و اتفاقا تو یه تستی که قبلا دیدم ائودی یکی از کاربردی ترین ها از نظر فضا تو این سگمنته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      موافقم
      طراحی میتو سلیقه ای تره. یک عده خوششون میاد واسه بعضی ها هم جالب نیست.
      من از میتو خیلی خوشم میاد ، چند بار دیدمش و خیلی خوشم آمد ازش.
      فکر نمیکردم 2 سیلندر باشه.
      اما طراحی آئودی همه پسند تره و کسی نیست که ازش بدش بیاد
      آئودی یکم فرز تر و سبک تر هم هست.
      در کل من A1 رو انتخاب میکنم
      خوش به حال کسایی که با 18/000 دلار میتونن برندی مثل آئودی رو به دست بیارن. ( در مورد آلفا رومئو هم همینطور)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. روزبه

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    از ائنجا که تو بحث فنی تا حد زیادی شبیه به هم هستن ( حداقل روی کاغذ ) من به میتو رای دادم به خاطر طراحیش که به این کلاس بیشتر میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      تو طراحی رینگاش الفارومئو بهتر عملکرده رینگاش بهتره.
      از اتاق فرمان اشاره میکنن رینگای ائودی خزه ولی با این حال من به ائودی دادم.(رای)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من شخصا میتو رو خیلی میپسندم
    هم روح ایتالیایی داره
    هم برازنده و شیکه
    هم اینکه نسبت به جثه اش، شتاب نسخه های وارداتی میتو ٨.۴ ثانیه است که از خیلی خودروهای داخلی و وارداتی بطور واضحی کمتره
    انتخاب من میتو بود ممنون از عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. PaRHaM

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    مشخصات ک تقریبا یکیه !
    طراحی خارجی جفتشون خوبه!
    و ب شخصه از طراحی داخلی آئودی ببیشتر خوشم میاد
    پس رای A1
    ولی کلا از این سبک ماشین خوشم نمیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      آلفا واقعا 2 سیلندرِ؟ موتور سیکلت !!! جدی جالبه
      ولی طراحی زیبایی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PaRHaM

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        آره منم ک ب موتورش رسیدم بیشتر حس کردم با انجین ی موتورسیکلت روبرو هستم???
        ولی خوب ازش قدرت کشیدنا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hemichan

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          کارشون حرف نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. amin

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    من به دلیل طراحی زیباتر و قدرت بیشتر به آلفا میتو رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      گشتاور و شتاب ائودی بیشتره. همچنین سه سیلندر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    هردورو سوار شدم.البته آئودیو اینجا نه. هر دو خیلی خوبن و بهترینای کلاس خودشونن. آلفا واقعا عالیه مخصوصا روندنش خیلی حال میده. ولی آئودی هم روندنش لذت بخشه هم خیلی مرفه هستش ینی نسبت به کلاسش واقعا یه درجه بالاتر و حرفه ای تره نسبت به رقباش. داخلش واقعا عالیه در حد کلاسای بالاتره از عکساشم مشخصه تا حدی.
    نمیدونم S1 دیگه چطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرش آمریکایی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    البته که آئودی A1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الف.ی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    خیلی به هم نزدیکن ولی من به A1 رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شاهين

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این سگمنت بیشتر واسه خانومای جوون و کم سنه و به نظرم کمتر پیش میاد یه مرد ۵٠ ساله میتو بخره.اما به نظرم واسه یه ماشین کوچولو طراحی آلفا خیلی با مزه تره.منم به الفا رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فنی یکی هستن تقریبا البته پیشرانه الفا ضعیف تره ولی قدرتش بیشتره .
    اگه جفتشون سدان بودن بدون شگ ائودی رو انتخاب میکردم ولی برای هاچبک طراحی الفا بهتره پس بهش رای میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قلبم میگه الفا مغزم میگه ائودی برا همین به ائودی رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    در هر شرایطی آئودی A1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزاد لاکچری

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    وای من عاشق رینگای آلفا شدم خیلی به میتو میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فيصل

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بخاطر علاقه به برندش به آیودی رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد رضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    الان از نظر شما a1 وبالنئو توی یک کلاس قرار میگیرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. silver

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من آئودی بود
    با اینکه میتو بدنه زیباتری داره ولی اعتماد من به موتور ۳ سیلندر تنفس طبیعی بیشتر از دو سیلندر توربو هست ،
    درازمدت هم انجین آئودی به خاطر تنفس طبیعی بودن کم هزینه تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سرجیو لامبورگینی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (64 ديدگاه)

      نمی‌دونم فازت چیه اما توی جدول به وضوح نوشته که هر دو توربو شارژ هستن و نمی‌دونم کلمه ی تنفس طبیعی رو از کجا آوردی و نوشتی ، البته که رای من الفا هست
      فقط یه لحظه به ایتالیایی بودنش فکر کنین یعنی این ماشین لیاقت مردمی رو داره که در بین لامبورگینی هاااو فراری هاااا زندگی میکنن
      در ضمن بیاین منطقی باشیم نمای عقب ائودی واااقعا چه مفهومی واسه این کلاس داره ؟
      بعدشم الفا با حجم موتور کمتر واقعا مصرف سوخت بهتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. silver

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        اره دوست عزیز بابت توربو و تنفس طبیعی اشتباه از من بوده،
        صد البته مهلت ویرایش تموم شده بود و منم از خیر کامنت مجدد و اصلاحش گذشتم.
        حالا سوال من اینه شما فازت چیه؟!
        آئودی مگه از کجا اومده؟
        جز اینکه لیاقت مردمی رو داره که در بین مرسدس ها و پورشه ها وbmw ها و بهترین تیونر های دنیا زندگی میکنن؟!!!!!!!!!!
        شما انتخابت آلفا ، نظر شخصی شماست و کاملا محترم .
        ولی از هر کسی که مقداری از انجین و موتور سر در بیاره بپرسی قابلیت اطمینان موتور سه سیلندر بیشتر از دو سیلندره اینو نمیتونی منکر بشی .
        همه چیز قیافه نیست دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سرجیو لامبورگینی

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (64 ديدگاه)

          البته که دوست عزیز نظر شما هم محترمه من خودم عاشق آیودی ام امااااا در این مورد کوتاه بیا چون واقعا در این کلاس آلفا میتو بهتره ، در ضمن اگه شرکتی مثل فراری و لامبورگینی رو با مرسدس و بی ام و مقایسه کردن خییییلیی اشتباهه و نشون از تعصب کور کورانه و سرسخت شما نسبت به آلمانی ها رو نشون میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. silver

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          شگفتا !!!!
          اینکه شما با وجود اینکه نظرت محترم شمرده شده ولی اصرار به تحمیل برتری آلفای دو سیلندر داری تعصب کورکورانه نیست !!!
          اون وقت مقایسه(از دیدگاه شما که مستقیما مقایسه کردی) بنز و bmw و پورشه با فراری و لامبورگینی میشه تعصب !
          از نظر محترم بودن و مهم بودن فراری و لامبو در دنیای خودرو هیچ بحثی باهات ندارم.
          از نظر رده محصولاتی که تولید میکنند شاید این شرکت ها باهم همخوانی نداشته باشن ، ولی از نظر افتخارات و موفقیت هایی که در موتور اسپرت کسب کردند(بیشتر اشاره به مرسدس) و همچنین صاحب ابداع و تکنولوژی بودن و همچنین محبوبیت و رکورد های چشمگیری که ثبت کردند(اشاره به پورشه)و سوپر اسپرت هایی که هر چند سال روانه بازار میکنند(که دست بر قضا دقیقا با خودرو های فراری و لامبورگینی در یک رده هستند و رقابت میکنند) ، اگر بیشتر از فراری و لامبورگینی نباشند قطعا و یقینا کمتر نخواهند بود…( یک ماه تو پدال باشی و مرتب مقاله ها رو بخونی به این هم پی میبری)
          شمام هروقت فرصت انتخاب بین آئودی و آلفا رو داشتی بدون تردید آلفا با همین موتوری که بالا بررسی شده رو انتخاب کن ، مدل دیگه ای انتخاب کنی انصافا ناراحت میشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hamid...Audi

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      جفتشونم توربو هستن داداچ…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. silver

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز بابت یاد آوری شما.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. بیژن

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پسر عجب انتخاب سختیه…??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ACR VIPER

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    انتخاب من آ و دی خیلی استایل شیک و جذابی داره
    از همه نظر
    آلفا خیلی اگزاتیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. آریا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فکر میکردم این ماشینا خیلی خیلی کوچیکن. ولی خیلی هم کوچیک نیستن و تقریبا هم اندازه ی یه 206عه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. omid

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    در خوب بودن این ماشینها در کلاس خودشون که شکی نیست، ولی اگه یه ماشین توی همین کلاس رو ایران خودرو و سایپا میزدن، خیلی از همین کاربرا کامنت میزاشتن که موتور دو سیلندر چیه و فرغونه و مگه راه هم میره و … .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا