آئودیبی ام و

دوئل آئودی A8 و ب‌ام‌و سری 7

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، اولین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های بزرگ لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

ب‌ام‌و سری ۷

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱,۵۳۳ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۸۸۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۹,۲۷۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸,۲۷۱ دستگاه

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری بسیار پایین، کابین خیره‌کننده، بهترین رقیب برای مرسدس بنز S کلاس

نقاط منفی: طراحی بیرونی نه‌چندان جذاب، آپشن‌های بسیار گران‌قیمت

 

آئودی A8

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: MSB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۸۸۷ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۵,۳۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳,۱۲۷ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱,۵۹۹ دستگاه

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی‌های فراوان، هندلینگ عالی، راحتی سواری و کنترل بدنهٔ بسیار خوب

نقاط منفی: طراحی بیرونی بی‌هیجان

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A8 ۶۰ TFSI

ب‌ام‌و ۷۵۰i

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه ۴.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۵ ثانیه ۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۶ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۸۲ لیتر ۷۸ لیتر
وزن ۲۱۸۰ ۲۰۹۰ کیلوگرم
طول ۵.۱۷ متر ۵.۱۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۳.۰۷ متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۵۱۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۶۲,۳۹۲ پوند ۵۸,۲۷۹ پوند
قیمت موردبررسی ۸۳,۸۳۵ پوند
قیمت پایه آمریکا ۸۴,۷۹۵ دلار ۸۴,۰۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۹۹,۰۰۰ دلار ۹۷,۳۹۵ دلار

 

*قیمت ب‌ام‌و ۷۵۰i با سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive برابر با ۱۰۰,۳۹۵ دلار است

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10230033]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

    1. car lover

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      یادمه کادیلاک رقیبه بی ام و سری هفت بود دقیقم یادمه
      پدال پاسخگو باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        پاسه منم سواله که چطور وقتی دوئلهای سری دوم شروع شده، این دوئل از سری اول داره برگزار میشه
        .
        در مورد اعداد هم مشکل وجود داره که لزوما میتونه مربوط به پدال نباشه
        .
        ۱۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن گشتاور کمتر
        وقتی خودرو ۹۰ کیلو سبکتره،
        قاعدتا نباید احتلاف ۰.۴ ثانیه ای رو ایجاد کنه
        .
        یعنی باید عملکرد فنی مشابهی داشته باشن
        که معمولا این ۳ آلمانی همینطور هم هستن و اعداد عملکرد فنیشون به هم نزدیکه
        اما شاید یا آئودی شتاب اسمی رو داره
        یا ب ام و شتاب تحویلی به چرخها رو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          فکر کنم فهمیدم چی شد
          پدال دوئل ها رو جابجا کرد که ب ام و به مصاف آئودی بره
          و بنز به مصاف کادیلاک
          تا اینکه شاید مشخصات جدید کادیلاک که ناقص تر بود تا اون موقع بیاد
          اما هم میشد دوئل بنز-آئودی رو برگزار کرد
          تا مشخصات کادیلاک جدید بیاد و بخاطر حساس بودن گروه، دوئل ب ام و و کادیلاک دوباره با مشخصات بعد فیس لیفت برگزار بشه
          .
          و هم اینکه احتمالا عزیزان پدال متوجه شدن که این دوئلها چقدر مهم و جذاب شده واسه مخاطبانشون
          و اگه تغییری رو میدن
          بهتره اون بالا اول دوئل تغییر ایجاد شده و دلیلش رو هم توضیح بدن
          تا اینکه واسه مخاطبان سو تفاهم نشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر دهقان

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دوستان و مخاطبین عزیز پدال
          اون دوئل بین ب‌ام‌و سری 7 و کادیلاک CT6 متعلق به مرحلۀ یک‌چهارم نهایی بود که هنوز برگزار نشده بود چون ما صبر کردیم تا مشخصات کامل نسخۀ فیس‌لیفت شدۀ کادیلاک منتشر بشه اما این اتفاق نیفتاد و نمیتونستیم بیشتر از این صبر کنیم.
          به همین دلیل دوئل کادیلاک و ب‌ام‌و که از مرحلۀ یک‌چهارم نهایی باقی‌مونده بود رو با مشخصات نسخۀ پیش از فیس‌لیفت برگزار کردیم.
          در این دوئل ب‌ام‌و سری 7 پیروز شد و به مرحلۀ نیمه‌نهایی، یعنی مرحلۀ فعلی راه پیدا کرد. در دوئل‌های قبلی این گروه در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی هم آئودی A8 لینکلن کانتیننتال و مرسدس بنز S کلاس مازراتی کواتروپورته رو شکست داده بودن، بنابراین سه ماشین سری 7، آئودی A8 و مرسدس S کلاس به مرحلۀ نیمه‌نهایی رسیدن.
          اما چون تعداد این ماشین‌ها فرد بود، طبق قانون باید ماشینی که در مرحلۀ قبلی یا کمترین اختلاف شکست خورده بود رو راهی مرحلۀ نیمه‌نهایی میکردیم.
          این ماشین کادیلاک CT6 بود که اون هم به جمع سه خودروی قبلی در مرحلۀ نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. محمد

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          جناب دهقان عزیز ممنون از پاسخگوییتون
          البته اگه عزیزان پدال این توضیح رو همونطور که عرض کردم ابتدای هر دوئلی که احتیاج به توضیح تکمیلی داره قرار بدن شاید سردرگمی همراهانتون کمتر بشه
          اما تشکر از پاسخگوییتون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  1. nissan

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    نکات منفی پیدا نکردن ببین به چیا گیر میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    مشخصات ب ام و صحیح نیست !!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله متاسفانه همیشه پدال مشخصات BMW رو اشتباه میذاره.برای مثال M5 در درگ موتور ترند مسیر 400متر رو در 11/1ثانیه رفت که توخوده فیلم هم چندبار نتیجه رو میذاره که پدال زده بود11/4
      الانم پدال مشخصات مدل قدیم رو گذاشته در حالیکه دیگه فیس لیفت شده وBMW براش موتور جدید گذاشته باقدرت 523 اسب بخار باشتاب 3/9

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. iman

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (258 ديدگاه)

        داداش مدیریت سایت پدال از این کارا زیاد کرده، مثل صفرتا صد s63 کوپه که از سوپر کارها سریعتر بود با 2.5 تن وزن، کلا مرسدس بنز و لامبورگینی برندای محبوب سایتن و طبعا ب ام و و فراری منفور میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (688 ديدگاه)

          جناب
          بارها گفته‌ایم که منبع ما برای مشخصات ماشین‌ها، سایت کار اند درایور هست و تو این سایت شتاب مرسدس S63 کوپه 3 ثانیه اعلام شده
          https://www.caranddriver.com/reviews/2018-mercedes-amg-s63-coupe
          شما هم اگه انتقادی به این موضوع دارید میتونین با مسئولان سایت کار اند درایور در میون بذارین

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. OMID

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        خود پدال نوشت مشخصات قبل فیس لیفته از اونور مشخصات کادیلاک هم قبل فیس لیفت بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی رضا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          شما خودتون رو گیر اوردید ، چطور m5 میتونه شتاب ۲،۸ ثبت کنه اما s63 نمیتونه تو ۳ ثانیه ، صفر تا صد رو پر کنه.
          شما ها توهم توطئه دارید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    تو ژانویه 2019 در امریکا به ترتیب فروش
    اس کلاس
    لکسوز ال اس
    بی ام سری ۷
    آئودی a8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شاهين

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    جفتشون سرور هستن و البته فقط رقیبی شایسته برای S کلاس، ولی اون بزرگوار که قطعا جایگاهش فرق داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این دوماشین از نظرلذت رانندگی. کیفیت کابین.تکنولوژی وامکانات مدرن وپرفومنس کاملا برتر از مرسدس کلاسSهستن که در تمام مقایسه ها اشاره به این موارد رو میتونی ببینی.اما کلاسS سواری راحتری از سری7 قبل فیس لیفت داشت.ولی نسبت به A8 نمیدونم.شایدهم الان سری7سواریش راحت ترشده باشه نسبت به قبل در مورد طراحی کابین هم کابین کلاسS حالت مجلل تری داره درحالیکه سری7 وA8 شاخصه های خاص خودشون رو دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی رضا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دوست عزیز تو چند تا بررسی که من دیدم اول a۸ و s کلاس دوم و گاهی اول و سری ۷ سوم شد. اینجوری که شما از سری ۷ تعریف میکنی باید اول و اس کلاس آخر میشد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    از هر لحاظ آئودی سر تره . طراحی داخلی بینظیری داره نسبت به بی ام و همچنین طراحی بیرونی سنگین و شکیل برای یه سدان لوکس و البته سواری راحت و با کیفیت ، متاسفانه برند آئودی مورد اجحاف قرار میگیره تو سایه بنز و بی ام و وگرنه تو هر تستی که مجلات معتبر انجام دادن آئودی یه سر و گردن از جفت این رقیباش بالاتره
    انتخاب من قطعا آئودی خواهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیزمجله drive. com یه رقابت انجام داده بین آئودی A8 ولکسوس LS500 ومرسدسCLS جدید و ب ام و سری 5
      در این رقابت این خودروها رو از نظرکیفیت کابین. کیفیت سواری.قدرت ترمزگیری. پرفومنس مورد بررسی قرار داده که بصورت فیلم هستش که در آپارات میتونید ببینید.اما در آختر نتیجه اینطور میشه بعد تمام بررسی ها
      جایگاه اول ب ام و سری5 با امتیاز 26
      جایگاه دوم آئودی A8 با امتیاز 20
      جایگاه سوم مرسدسCLS باامتیاز 15
      جایگاه چهارم لکسوسLS500 باامتیاز 9

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Hamid...Audi

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        چرا باید چشمای خودم رو ول کنم و بچسبم به مجلات منفعت طلب؟
        تکنولوژی های آئودی کجا و تکنولوژی های ب‌ام‌و سری ۷ کجا.
        ظاهر هم که سلیقه ایه ولی اگه بدون تعصب دیده بشه آئودی جزئیات زیباتری داره.
        راحتی رو هم که اصلا صحبت نمیکنم درباره ش با اسکن جاده ای آئودی

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. emad1990

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اعودی رقیب قدرتری برای بنز تو فیناله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Solid Snake

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    مگه همین چن روز پیش کادیلاک ct6 در برابر bmw سری 7 قرار نگرفت؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mآsكvيch

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اره واس منم همین سوال بود!
      اونجا که از سری ٧ کمتر رای گرفت! از اس کلاس که دیگه خیلییی کمتر میگیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال چرا مشخصات سری7 مدل قدیم رو گذاشتی!!! دوستان مدل750 فیس لیفت 523 اسب بخار قدرت داره که شتاب 3/9 داره روی کاغذ که در عمل سریع ترهم هست.پدال جان وقتی که یه خودرو فیس لیفت شددیگه باید مشخصات جدید رو بزنی.یعنی الان که Sکلاس فیس لیفت شده باز مشخصات قدیم رو میزنی که الان مشخصات قدیم سری7 مدل750 رو زدی؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دوست گرامی
      نسخه فیس‌لیف شده سری 7 تازه معرفی شده و هنوز مشخصات کامل اون شامل قیمت، مصرف سوخت و مسافت‌400 متر اعلام نشده و توسط هیچ سایتی هم مورد آزمایش قرار نگرفته
      به همین دلیل، با مشخصات ناقص و اعداد اعلامی سازنده، امکان شرکت دادن نسخه جدید وجود نداشت (ملاک ما برا مشخصات خودروها، آزمایش و اعداد اعلامی کار اند درایور هست).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Mآsكvيch

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی خیلی سخته انتخاب! کابین آئودی فوق العاده هست
    هر دو عالی
    اینجا سری ٧ رو انتخاب میکنم گرچه تفاوت خاصی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. artin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چرا تو آن عکس که هر دو تا ماشین با هم هستند سری هفت فیست لیفت نشده بود؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ahmad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اینجاست که ادم میمونه کدام یکی رو انتخاب کنه و اقعا سخته ، اما با وجود اینکه عاشق سری 7 هستم و به نظرم یکی از لوکسترینهاست ولی وقتی به ظاهر و کابین ائودی نگاه میکنم ، نمیتونم به راحتی ازش بگذرم ، بنابراین با کمال احترام به bmw و با عرض پوزش به ائودی رای دادم ، واقعا محشره این عزیز دل .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحی سری7 خیلی خوب شده و در نمای عقب هم خیلی از قبل بهتر شده. اما اگر همان جلو پنجره را 5 سانت کوچکتر میکردن که مماس با سطح بالای چراغ جلو میشد، خیلی هماهنگتر میشد. واقعا به چه دلیل این کار ساده را انجام ندادند؟ شما با فتوشاپ این تغییر را بدید و بعد مقایسه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    دشبورد ائودی / در مجموع – ب ام و – ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Porsche & Mercedes

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اگه بی ام و فیس لیفت نشده بود تو این دوئل قطعا بهش رای میدادم
    ولی با اون فیس لیفت هیییچ جوره واسم قابل هضم نیس
    انگار جلو X7 رو گذاشتن واسه سدان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سام

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو ماشین عالی هستند و در واقع اینجا انتخاب بین بهترین هایست.با این وجود،من ب ام و سری 7 را انتخاب می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. اعتمادیان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    این عکسها و این مشخصات رو که می بینم یک حس زندگی بدوی سرخپوستها بمن دست داده که هنوز کشف نشدیم و نمیدونیم تکنولوژی چیه ، امیدوارم یک روز کریستف کلمب بیاد و مارو با دنیای بیرون آشتی بده .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. Farzad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سری هفت شاهکاره واقعا .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا