آئودی

آئودی برای مرسدس CLA رقیب می‌تراشد؟!

احتمال گسترش تعداد اعضای خانواده‌ی آئودی A3 وجود دارد. این خودروی جدید احتمالاً از فرم بدنه‌ی لیفت بک پنج درب سود خواهد برد تا به جنگ محصولاتی همچون نسل دوم مرسدس بنز CLA و ب ام و سری ۲ گرن کوپه برود.


انتظار می‌رود این خودروی جدید در سال ۲۰۲۰ پدیدار شود و احتمالاً نام اسپورت بک را با خود به همراه خواهد داشت تا همگام با برادر بزرگ‌تر یعنی آئودی A5 اسپورت بک قدم بردارد. البته این موضوع در حالی مطرح شده که نسخه‌ی هاچبک پنج درب A3 نیز از همین نام استفاده کرده است.


آئودی A3 اسپورت بک/لیفت بک طبق انتظارات طولی بیش از ۴۴۰۰ میلی‌متر خواهد داشت که حدود ۳۳۰ میلی‌متر کمتر از A5 اسپورت بک می‌باشد. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزلی عادی در نسخه‌های استاندارد و پایه خواهد بود؛ بنابراین احتمال استفاده از پیشرانه‌های ۱.۴ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزلی وجود دارد. همچنین گفته شده یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی نیز به صورت هیبریدی ملایم عرضه خواهد شد.

این خودروساز آلمانی می‌تواند نسخه‌ی S3 را نیز با پیشرانه‌ی ۲ لیتری بیش از ۳۰۰ اسب بخاری و همچنین سیستم چهار چرخ محرک بسازد تا به این ترتیب پاسخ شایسته‌ای به مرسدس-ای ام جی CLA 35 داده باشد.


البته پرچم‌دار واقعی این خودرو نسخه‌ی RS3 خواهد بود که باید به جنگ رقبایی همچون مرسدس-ای ام جی CLA 45 برود. احتمالاً در سینه‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار خواهد تپید.

علاوه بر مدل‌های استاندارد احتراق داخلی، آئودی A3 اسپورت بک/لیفت بک شاید از قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی هم سود ببرد و برد الکتریکی ۵۰ کیلومتری داشته باشد. همچنین احتمال تولید مدل الکتریکی با استفاده از پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن وجود دارد.

گفته شده این خودرو از برخی شاخصه‌های طراحی مخصوص به خود سود خواهد برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ورودی‌های هوای روی کاپوت، سپرها و قوس‌های چرخ ویژه و… اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رامتین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    واقعا آئودی در طراحی خطوط بدنه فوق العاده است…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا