آئودی

بازهم رندر دیگری از آئودی A8 جدید، این بار نسخهٔ کوپه

آئودی به‌تازگی نسل چهارم سدان پرچم‌دار A8 خود را معرفی کرده است و بلافاصله پس‌ازاین رونمایی، گرافیست‌ها دست بکار شده و رندرهای متعددی را بر اساس نسل جدید این سدان لوکس آلمانی طراحی کرده‌اند. این افراد در دنیای دیجیتال نسخه‌های مختلفی از A8 جدید همچون S8، RS8 و آوانت را طراحی کردند اما حالا بازهم رندر دیگری از این خودرو توسط X-Tomi طراحی شده که این بار نسخهٔ کوپهٔ آئودی A8 را به تصویر کشیده است. خودرویی که می‌تواند رقیبی برای مرسدس بنز S کلاس کوپه باشد.

آئودی چند سال پیش کانسپتی بنام پرولوگ را معرفی کرد که نمایانگر زبان طراحی جدید این شرکت بود. زبانی که برای اولین بار در نسل جدید A8 استفاده شده است. البته پرولوگ یک کوپۀ بزرگ بود و هرچند A8 سدان از لحاظ طراحی کاملاً با آن مطابقت ندارد ولی نسخهٔ کوپهٔ احتمالی آن می‌تواند خوشایند باشد. A8 کوپه که توسط X-Tomi طراحی شده، هرچند به زیبایی کانسپت پرولوگ نیست ولی به‌اندازهٔ کافی واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد؛ اما برخلاف پرولوگ، آنچه در این رندر دیده می‌شود، تنها یک A8 معمولی است که درهای عقب آن حذف شده و ستون C آن دوباره طراحی شده است. این در حالی است که گزارش‌هایی نشان می‌دهند آئودی طی چند سال آینده کوپهٔ بزرگ و لوکس A9 را معرفی خواهد کرد.

اما X-Tomi غیر از A8 کوپه، نسخه‌های S8، RS8 و آوانت این خودرو را هم طراحی کرده است که در اینجا به آن‌ها هم نگاهی داشته‌ایم. با توجه به اینکه این روزها کراس‌اوورها بسیار محبوب شده و به‌نوعی بازار استیشن‌ها را گرفته‌اند، بسیار بعید به نظر می‌رسد که آئودی نسخهٔ آوانت یا همان استیشن A8 را تولید کند. حتی فروش و محبوبیت استیشن‌ها تا جایی کاهش یافته که باید از خودروسازان به خاطر زنده نگه‌داشتن استیشن‌های متوسط و کوچک قدردانی کنیم؛ اما بااین‌حال چند سال پیش آئودی کانسپت پرولوگ آوانت را هم معرفی کرد ولی احتمالاً این کانسپت پیش‌نمایشی از نسل آیندهٔ مدل A6 است.

اما از طرف دیگر تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که قطعاً مدل S8 تولید خواهد شد و همچنین شایعه شده که مدل جدید S8 E-Tron جایگزین S8 Plus نسل قبلی خواهد شد. گزارش‌ها گفته‌اند که S8 جدید مجهز به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 پورشه پانامرا خواهد بود و S8 E-Tron نیز قوای محرکهٔ خود را از پانامرا Turbo S E-Hybrid قرض خواهد گرفت.

اما در مورد RS8 نیز صحبتی نشده و احتمال ساخت آن ضعیف است زیرا S8 E-Tron مذکور، برای اکثر افرادی که خواهان نسخهٔ عملکردی و اسپرت A8 هستند کافی خواهد بود و احتمالاً آئودی فکر می‌کند تقاضای کافی برای RS8 وجود نخواهد داشت؛ یعنی درست شبیه به ب‌ام‌و که می‌گوید با وجود M760Li XDrive به‌عنوان نسخهٔ بالا ردهٔ سری ۷، نیازی به ساخت M7 نیست؛ اما در این زمینه مرسدس بنز رویکرد متفاوتی دارد و دو نسخهٔ اسپرت و قدرتمند S63 و S65 را بر اساس S کلاس تولید می‌کند. البته آئودی اسپرت وعده داده است که محصولات سری RS خود را افزایش خواهد داد اما تمرکز آن بر روی کراس‌اوورها است و درنتیجه شانس دیدن مدل RS Q8 بیشتر از RS8 خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir Schumacher

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    الان همه ی علاقمندان به دنیای خودرو برای دانستن در مورد نسل جدید آ۸ هیجان دارند و همه جا ازش صحبت میشه

    چه می‌کنه این آئودی ! :-)(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Fericuda

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اتاق کوپه خیلی خیلی قشنگ شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اتفاقا آنچنان که باید و شاید حالت کوپه مانند نداره، فرم کلیش مثل یه سدانه که درای عقبش حذف شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ashkan

        ۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (376 ديدگاه)

        اتفاقا مدل کانسپتش همین شکلی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا