آئودی

رونمایی از آئودی A4 جدید

آئودی نسل و مدل کاملاً جدید سدان و استیشن A4 خود را رونمایی کرد. افزایش فاصله بین دو محور و کاهش وزن همراه با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، این خودرو را جذاب‌تر و خواستنی‌تر از همیشه می‌نماید.

2016 Audi A4 Sedan
۲۰۱۶ Audi A4 Sedan
با وجود تصاویر جاسوسی و اخبار فراوان پیش از رونمایی از این خودرو، طراحی تکامل یافته آن چیزی برای شگفتی بزرگ ندارد. در مقایسه با سلف آن، نگاهی اخموتر با استفاده از چراغ‌های LED روزتاب متفاوت و گرافیک خاص چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ‌تر یک تکه حاصل شده است. سقف، شیبی ملایم دارد و چراغ‌های سنتی آئودی در انتهای خودرو به‌صورت LED می‌باشند. درب صندوق نیز بالاتر قرار گرفته است.

2016 Audi A4
۲۰۱۶ Audi A4
در مقایسه با نسل قبل یا B8، نسل جدید یا B9 بیشتر شبیه یک فیس لیفت به نظر می‌رسد تا خودرویی کاملاً جدید. با این وجود ابعاد متفاوت نشان می‌دهد که تغییرات، چیزی فراتر از خطوط ظاهری آن می‌باشند. طول آئودی A4 سدان جدید به ۴.۷۳ متر رسیده که ۲.۵ سانتی‌متر کشیده‌تر شده است. عرض نیز با ۱.۶ سانتی‌متر پهنای بیشتر، به ۱.۸۴ متر رسیده است. ارتفاع خودرو ۱.۴۳ متر می‌باشد و فاصله بین دو محوران نیز با افزایش ۱۲ میلی‌متری به ۲.۸۲ متر بالغ می‌گردد.

2016 Audi A4 Avant
۲۰۱۶ Audi A4 Avant
از نکات جالب نسل جدید باید به آئرودینامیک خارق‌العاده آن اشاره نمود که برای مدل سدان، ۰.۲۳ و برای مدل آوانت ۰.۲۶ می‌باشد و باعث کاهش مصرف سوخت و سروصدای باد در سرعت‌های بالا نیز می‌شود.

2016 Audi A4 Avant
۲۰۱۶ Audi A4 Avant
نسل جدید A4 به میزان قابل‌توجهی از وزن خود را از دست داده است. به‌عنوان مثال مدل سدان ۱.۴ با وزن ۱۳۲۰ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم کاهش وزن را نشان می‌دهد.

2016 Audi A4 Sedan interior
۲۰۱۶ Audi A4 Sedan interior
افزایش اندک فاصله بین دو محور به افزایش فضای مسافر و فضای مفید خودرو انجامیده است. فضای پای سرنشینان عقب ۲۳ میلی‌متر بیشتر از قبل است. برای لذت بردن از سواری، صندلی‌های عقب نیز به‌طور کامل ازنو طراحی شده‌اند. این صندلی‌ها با الگوی آناتومی بدن انسان بوده و پشت‌سری آنها علاوه بر قابلیت تنظیم در ارتفاع، می‌تواند در فاصله با سر سرنشینان نیز تنظیم شود.

2016 Audi A4 Avant
۲۰۱۶ Audi A4 Avant
فضای بار در مدل آوانت با ۱۵ لیتر افزایش به ۵۰۵ لیتر رسیده است. صندلی‌های عقب را نیز می‌توان به نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ تا کرد تا نهایتاً فضای بار به ۱۵۱۰ لیتر افزایش یابد.

2016 Audi A4 Sedan
۲۰۱۶ Audi A4 Sedan
فضای داخل کابین با مجموعه روشنایی با بیش از ۳۰ رنگ و تجهیزات مدرن، خودنمایی می‌کند. نمایشگر کاملاً جدید ۱۲.۳ اینچی داشبورد برگرفته از مدل‌های TT و Q7 به صورت استاندارد خواهد بود. یک سیستم سرگرمی نیز با نمایشگر ۸.۳ اینچی تبلت مانند نیز در داشبورد مرکزی قرار می‌گیرد. این سیستم را می‌توان با صدا یا لمس فعال نمود. اتصال وای فای و LTE و مجموعه کارپلی اپل یا اندروید اتو نیز مهیا شده‌اند. برای سرنشینان عقب نیز می‌توان سیستم سرگرمی با نمایشگرهای تبلت شکل ۱۰.۱ اینچی و سیستم صوتی پیشرفته بنگ‌اند اولاوسن را سفارش داد.

2016 Audi A4 Sedan dashboard
۲۰۱۶ Audi A4 Sedan dashboard
پیشرانه‌های آئودی A4 جدید از مجموعه‌ای از موتورهای قابل انتخاب ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی تشکیل می‌شوند. مدل پایه ۱.۴ لیتری TFSI از قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر سود می‌برد. یک پله بالاتر، مدل ۲.۰ لیتری TFSI قرار دارد که ۱۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور، یک نسخه دیگر ۲۵۲ اسبی و ۳۷۰ نیوتن متری نیز دارد.

2016 Audi A4 Sedan
۲۰۱۶ Audi A4 Sedan
در بخش موتورهای دیزلی، موتور ۲.۰ لیتری توربوی TDI می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر و با تنظیمی دیگر، ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر تولید کند. موتور شش سیلندر توربو دیزل ۳.۰ لیتری هم ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخه قوی‌تر هم ۲۷۲ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتن متر خروجی آن است.

2016 Audi A4 Avant
۲۰۱۶ Audi A4 Avant
آئودی A4 همچنین در یک نسخه G-Tron در مدل آوانت ارائه می‌شود که موتور ۲.۰ لیتری ۱۷۰ اسبی و ۲۷۰ نیوتن متری آن می‌تواند از ۱۹ کیلوگرم گاز فشرده CNG موجود در مخازن نصب شده در کف خودرو استفاده کرده و ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با گاز و ۴۵۰ کیلومتر دیگر را با بنزین داخل باک خود طی نماید.

گیربکس شش سرعته دستی، نسبت به قبل ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر شده است. این گیربکس در همه مدل‌ها به‌صورت استاندارد قرار می‌گیرد. با این وجود مدل‌های بنزینی را می‌توان با گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه مولتی ترونیک و مدل شش سیلندر دیزلی را با گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک سفارش داد.

فروش مدل‌های جدید آئودی A4 از پاییز امسال و به عنوان مدل ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. The Best Or Nothing

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خوشگل تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    زبان طراحی آئودی داره خیلی بهتر میشه.اینم نتیجه ی هزینه ی هنگفتی که تو کار تحقیق و پژوهش متقبل شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    پدال قیمتشم میذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    مشکل من با آئودی طراحی بدنشه که اصلا اونو خطوط برجسته وعضلانی بنزوبی ام دبلیو حتی شورولت وفوردو نداره یه جوری بدنش کسل کنندس به نسبت اونا اما جلوعقب آئودی همیشه برام زیبا ودلنشین بوده و سواریوتکنولوژیشم همیشه خوب بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی طراحی سری3 جسارت بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. متین

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    نمیدونم آئودی چی داره که انقدر طراحیش ( به نظر من ) زیباست … واقعا طراحی همه ی مدل هاش پویا و جذابن … در مورد داشبوردش هم که خیلی خوب چیده شده (با اینکه داشبورد از نوع سنتی هست) … واقعا ماشینیه که میگه من یه آلمانی اصیلم … فقط اگه یه مقداری چهره خشن تری میداشت جذاب تر میشد …
    روز خوش …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. آقای مهندس

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با درود خدمت شما کاربران عزیز سایت پدال و مدیریت محترم سایت پدال
    من در حال ثبت مهم ترین اختراع صنعت خودرو هستم . اختراع من را با مثال کوچک برای شما شرح میدهم .
    فرض کنید یک آزرا دارید . میتوانید روی حالت کم شتاب قرار بدید و ماشین شما مقدار 1 لیتر در 100 کیلومتر مصرف کند یا در حالت شتاب معمولی آزرا که باز هم نصف آزرا مصرف میکند .
    میتوان حدود5 برابر از یک موتور کار کشید یعنی یک موتور شش سیلندر مثل آزرا بتواند اندازه موتور w16 بوگاتی گشتاور و قدرت تولید کند و شتاب آن هم مثل بوگاتی باشد .
    میتوان به راحتی این موتور را دوگانه سوز بنزین و گازوئیل کرد .
    در مراحل ثبت آن هستم . یک سوال از شما دارم. چگونه میتوانم به کمپانی های بزرگ مثل ولکس واگن یا بنز و بی ام دابلیو و …. بفروشم
    حدودی چقدر قیمت داره اختراع من .
    موتور کاملا شبیه موتور اصلی است فقط چند بخش آن تغییر کرده است . اندازه اش تقریبا یکی است .
    چقدر می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (102 ديدگاه)

      خودم ازت میخرم، نمیخواد بفروشی به خارجیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JAVAD GM

        ۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اقا مهندس نتیجه رو بهون بگو بعدا ثبت شد نشد هر چی شد اعلام کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مگه رضا برات توضیح نداد که نیای به همه بگی برادر من این چیزایی که داری شما میگی مخفیه نباید همه بدونن شما هم هرچی رضا گفت انجام بده راهش همونه امیدوارم اگه کارات درست بود و واقعا بتونی انجام بدی پیروز باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Zonda R

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      اقای مهندس عزیز
      شما باید از طریق یه وکیل متبحر در روابط تجارت بین الملل با حداقل دو کمپانی اختراعتو در جریان بزارید
      حداقل قیمت اختراع شما
      گرفتن تابعیت کشور مورد نظر، خانه، خودرو و استخدام در وارد r&d همون کمپانی و یه حقوق مکفی
      البته اگه اونو در فضای مجازی مطرح نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ALL CARS

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      سلام جناب مهندس
      حتما با چندوکیل خبره در زمینه ی تجارت بین الملل مشورت کنین وبا چند موسسه ثبت اختراع که حتما مشاورانی در همین زمینه دارن وحتما حتما با مخترعانی که طرح هایی را در کشورهای دیگر ثبت وبه تولید انبوه رسوندن هم مشورت کنین که بسیار کارآمد خواهدبود وهرچه تعداد مخترعینی که مشاوره میگیرین ومخصوصا اگه تو زمینه های مرتبطی با طرح شما طرح داده باشن میتونن روی قیمت گذاری پیشنهادی شما هم بسیارتاثیر مثبتی داشته باشن
      ان شاا… هرچه زودتر طرحتون ثبتو به تولید انبوه برسه چه در ایران وچه در هرجای دنیا باسودبسیار برای شما تاباعث خوشی شما وانگیزه برای اختراعاتی دیگر و تو پدال هم مقاله ی درهمین زیمنه ارائه بدین تا بدونیم هموطنمون چه کررررررررررررده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        من میگم به سایپا بفروشی بهتره
        چون هیچگپکس اندازه اونا دنبال تکنولوژی های جدید نیست…آره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. رهگذر

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      باید یاد بگیری ولکس واگن وجود خارجی نداره بی ام دابیلو هم بهشون بگی میگن طرف انگلیسیه میخواد خودشو ایرانی جا بزنه!! اخه این چه بیماریه که هر چی اونا میگن شما همونو میگین!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. نوید جهرمی

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      بچه هایی که ب شوخی یه چیزایی پروندید، نمیشه یکم جدی باشید؟ همه چیز رو باید مسخره کرد؟
      آقای مهندس عزیز اول تبریک به خاطر ایده و اختراعتون ، دوم برادر اختراعت رو همینجور نقل نکن حتی کارکردشو اونم تو یه فضای اجتماعی. بعد شما برای ثبت اختراعت یا شرکت در یه مسابقه یا جشنواره مثل خوارزمی حتمن تلاش کن. وقتی که اعتبارت بالا بره از طریق وکلای تجاری میتونی کارت رو دنبال کنی . اگه وقت و حوصله این کارا رو نداری از طریق یه استاد معتبر داخلی با یه استاد معتبر خارجی ارتباط برقرار کن و از راه تعریف پروژت به اونجا میتونی هم از امکانات تحصیلی و مالی استفاده کنی و هم میتونی با نه یک خودروساز بلکه با کمپانی های در ارتباط با چندین خودروساز ارتباط برقرار کنی.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. AHMADREZA

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی قشنگه به نظرم این و ats رقیبای خوبی واسه سری 3 اند پدال خبر این که آوودی می خواد ماه پیما بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شایان

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    اگه یه ذره آئودی لوکس تر ماشیناشو بسازه(گرچه لوکس هست) فوق العادست این برند عالیه عجیب مهندسی قویی داره شعار آئودی هم همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. به یاد دوستم عارف

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    این ماشین همیشه برای من قابل احترام بوده وهست گذشته از طراحیش که زیباست(سلیقه ای) نمیتوان از کوچکترین و ریزترین قسمت این ماشین از نظر ساخت و مونتاژ ایراد گرفت. تمای اجزای این ماشین به زیبایی ودقت بسیار بالا درکنار هم لذت را به بیننده هدیه میکند.. دقت در ساخت و مونتاژ توی خون آلمانیهاست. دیزاین در ایتالیا . استهکام درامریکا و اقتصادی بودن در ژاپنیها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. NFS gaming

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    همه چیش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پیکان جوانان

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    در نسل قبل شاهد تفاوت بسیار بیشتری در زبان طراحی آئودی نسبت به نسل قبل ترش بودیم اما اگر یک نگاه به نسل جدید خودرو های آئودی کنیم متوجه این موضوع میشیم که بیشتر نسل جدید یک فیس لیفت از نسل قبل هستند تا یک نسل جدید.این موضوع تقریبا در تمامی محصولات آئودی به چشم میخورده q5,q7,a8,a3,a4,r8،tt و …از طرفی هم کم کم آئودی a4 داره از نظر طول به A6 نزدیک میشه و ممکنه روی فروش تاثیر گذار باشه با این طول تقریبا اندازه a6 مدل 2005 هست که تعداد بسیار محدودی از اون به خیا بان های کشور راه پیدا کردند و مشتری هایی که دنبال سدان های خانوادگی جمع و جور تر هستند باید به سمت a3 اسپرت بک کشیده شوند در صورتی که طی 10 سال گذشته این مدل 20 سانت کشیده شده است

    ARM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ahmad..F12

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    وای فوق العاده ست

    من چقدر آئودی رو دوس دارم

    واقعا لذت بردم

    اصلا آئودی در عین سادگی همیشه بهترین بوده

    افزایش فاصله محوری رو هم قبول دارم به روز رسانی خوبی انجام شده در مجموع

    طراحی چراغهای عقب به قدری زیبا شده که نمای کلی عقب رو دوچندان زیبا کرده نسبت به قبل

    منتظر نسخه RS4 هستم که ببینم برای اون چه آشی پخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Arash66

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    من نمیفهمم چرا میگین فیس لیفت ؟
    وقتی پلتفرم عوض شده، زبان طراحی رعایت شده (نه مثل بنز که زبان طراحیش رو عوض کرده)، تمام جزئیات دوباره طراحی شدن باز هم اسرار دارید بگین فیس لیفت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Archi KHAN

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    داشبورد و پشت اش خیلی شبیه بی ام و شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ShoMpeT

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    هر سال زشت تر از پارسال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بنتلی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    طراحی داخلی جذاب و شیکی داره ولی دوس داشتم بیرونش جذاب تر می بود
    جناب ‏shompet‏ هرکسی سلیقه ای داره وشما هم سلیقه خاص خودتون،ولی کیفیت و تکنولوژی این خودرو سلیقه ای نیس
    دوست عزیزarchi khan‏ الان هرچی فک کردم دیدم هیییچ شباهتی ندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بنتلی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    طراحی داخلی جذاب و شیکی داره ولی دوس داشتم بیرونش جذاب تر می بود
    جناب ‏shompet‏ هرکسی سلیقه ای داره وشما هم سلیقه خاص خودتون،ولی کیفیت و تکنولوژی این خودرو سلیقه ای نیس
    دوست عزیزarchi khan‏ الان هرچی فک کردم دیدم هیییچ شباهتی نداره و شما اشتباه میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    بین ممحصولات ب ام و و بنز به صورت قطعی میتونم انتخاب کنم . اما آئودی ….
    آئودی واقعا ادمو قلقلک میده .
    بدجور بعضا سر دوراهی میزارتت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. AHMADREZA

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ب ام و بعدش هم آوودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید جهرمی

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    خوبی طرح های آئودی ب نظرم همینه که در عین سادگی خیلی جذاب و اسپرته . واین دوگانگی طرح های بنز و ب ام و رو حل کرده.هم جوون پسنده و هم مناسب برای افراد مسن.
    با این که این A4 تغییرات خیلی زیادی با نسل قبلش نداشته اما به نظرم زیباتر شده.
    ارباب حلقه ها کاراش حرف نداره. منتظرم مقایسه ش با بنز و ب ام و هر چه زودتر منتشر شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ali

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کمال زیبایی در عین سادگی رو به ارمغان آورده …
    جای خالی سانروف احساس میشه توی یه همچین ماشین خوبی ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      در تریم های دیگه از A4 سانروف موجود هست دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۹ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        مممون از شما دوست خوبم :)
        بابت راهمایی …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. mohsen

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی عالی کلن این کمپانی بدون حاشیه رقبا رو به در میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    خیلی زیباست،کلا طراحی های آئودی در عین سادگی بدجوری به دل آدم میشینه
    فقط من از طراحی داخلی و کابینش زیاد خوشم نمیاد مخصوصا اون دسته دنده.
    دوگانه سوز هم که هست با CNG

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیرحسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    انتظار ظاهرا جسورانه تری را داشتم… من که طرفدار آئودی ام تو این کلاس تمایلم به سی کلاس و سری3 به مراتب بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اکورا که موتورش قوی تره گیربکسش به جای شیش تا نه سرعته است. حجم موتورش نیم لیتر بیشتره و گشتاور و اسب بخارش هم بیشتره. خب چه کاری اینو بخریم اکورا با موتور و کیفیتی بیشتر رو میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا