آئودی

پرده‌برداری رسمی از کابین آئودی E-Tron

پیشرفته و پر از صفحات نمایش!

شاید بگویید آئودی از سپتامبر ۲۰۱۵ تاکنون در حال انتشار تیزرهایی از خودروی جدید E-Tron بوده و این کار نیز تمامی ندارد و هم‌اکنون پس از حدود سه سال، نسخه تولیدی هنوز مشاهده نشده اما حداقل امروز می‌توانیم اولین نگاه رسمی به کابین این خودرو را داشته باشیم. به یاد داشته باشید که آئودی از این خودرو به عنوان نسخه پیش‌تولیدی نام برده اما انتظار داریم نسخه تولیدی تقریباً همین مشخصات را داشته باشید و به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی سود ببرد.


و زمانی که از واژه‌ی “تقریباً ” صحبت می‌کنیم منظورمان آینه‌های جانبی سنتی است زیرا این آینه‌ها در کابین پرده‌برداری شده از نوع دوربین‌هایی هستند که ارباب حلقه‌ها آن را آینه‌های مجازی می‌نامد. این آینه‌ها چند ماه پیش برای اولین بار دیده شدند اما هم‌اکنون می‌توانیم دیگر قطعه مهم از این پازل یعنی صفحات نمایش کوچک که روی گوشه سمت راست پانل درب جاسازی شده‌اند را ببینیم.


احتمالاً استفاده از این صفحات نمایش ۷ اینچی OLED در زیر پنجره‌ها کمی زمان لازم خواهد داشت اما استفاده از این سیستم مزیت‌هایی در مقایسه با آینه‌های مرسوم دارد. راننده قادر خواهد بود روی صفحه زوم کرده و همچنین یکی از سه مورد تنظیمی از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کنند. این تنظیمات برای پارک، گردش خودرو و رانندگی در بزرگراه می‌باشند. شایان‌ذکر است سیستم پایش نقاط کور نیز در این صفحات دیجیتال قرار گرفته است.


این دو صفحه‌نمایش OLED باعث شده‌اند تعداد صفحات کابین به ۵ افزایش یابد. علاوه بر این دو صفحه‌نمایش، یک پشت آمپر دیجیتالی، یک صفحه لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یکی نیز برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است.


در قلب آئودی E-Tron یک جفت پیشرانه الکتریکی با خروجی ترکیبی ۳۵۵ اسب بخاری قرار خواهد گرفت که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۶ ثانیه و حداکثر سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد شد. استفاده از گیربکس اتوماتیک و حالت اسپورت باعث می‌شود حداکثر قدرت به‌صورت موقتی به ۴۰۲ اسب بخار برسد.


این کراس اوور الکتریکی که در بلژیک ساخته خواهد شد از باتری ۹۵ کیلووات ساعتی که محدوده حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری ایجاد می‌کند سود خواهد برد. این برد بالا به لطف بدنه‌ای آئرودینامیک با ضریب درگ ۰.۲۸ به دست آمده است. این ضریب درگ بسیار خوب به خاطر استفاده از دوربین‌های جانبی که پهنای خودرو را ۱۵ سانتی کمتر کرده است حاصل می‌شود. آینه‌های مجازی یاد شده به‌صورت آپشن در دسترس خواهند بود اما در سراسر جهان قانونی نخواهند بود. البته آئودی گفته در حال بحث با قانون‌گذاران برای قانونی کردن این آینه‌ها است.


خب به باتری‌ها بازگردیم که با استفاده از شارژر ولتاژ بالای ۱۵۰ کیلوواتی باعث می‌شود باتری‌ها تنها در ۳۰ دقیقه شارژ شوند. استفاده از خروجی سه فاز ۴۰۰ ولتی نیز باتری را در حدود ۸ و نیم ساعت شارژ می‌کند.

به لطف فاصله بین محوری ۲۹۲۸ میلی‌متری شاهد فضای کافی برای ۵ سرنشین خواهیم بود. استفاده از قوای محرکه الکتریکی به این معنی است که تونل مرکزی وجود نداشته بنابراین سرنشینان عقب از فضای پای بیشتری لذت خواهند برد. از نظر سرگرمی و تجهیزات رفاهی هم E-Tron به‌صورت سفارشی از سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با ۱۶ بلندگو و یک آمپلی‌فایر ۷۰۵ واتی سود خواهد برد.


در نهایت باید گفت این خودرو قرار بود سی ام آگوست در بروکسل معرفی شود اما بازداشت مدیرعامل آئودی باعث شد رونمایی رسمی عقب بیفتد. هنوز مشخص نیست رقیب آلمانی جگوار آی پیس و مرسدس EQ C چه زمانی رونمایی می‌شود اما انتظار می‌رود پرده‌برداری از آن در آمریکا و اواخر سال جاری صورت پذیرد. بازداشت راپرت استادلر روی زمان عرضه تأثیری نداشته و تحویل اولین نمونه‌ها به مشتریان اوایل سال آینده شروع خواهد شد. نسخه متفاوت E-Tron اسپورت بک پیش از پایان دهه میلادی جاری عرضه می‌شود و آن‌هم در بروکسل ساخته خواهد شد اما مدل شیک‌تر E-Tron جدید بعدها معرفی و در آلمان تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا این ائودی اینقدر خوبه????
    اما ما باید بریم استپ وی نسل قدیم با قیمت ۹۰میلیون بخریم تازه اگر گیرت بیاد??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. not justice

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هرکی به اندازه لیاقتش تو این دنیا سهم داره
      من عقیده دارم لیاقت ما حتی پرایدم نیست ولی از صدقه سری نفت و گاز و منابع طبیعی پراید سوار میشیم
      بنز و پورشه مال عربا و مردم کشورای غربیه که میدونن چطور زندگی کنن و چطور مدیریت کنن
      این چیزا برا مردمایی هستن که غیرت و جربزه دارن و نمیزارن حقشون خورده بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. f35

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    درد و بلای طراحی داخلیش تو سر تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید ع

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    درد و بلای امسال فولکس و آئودی و مزدا و هوندا و حتی هیوندایی تو سر ایرانخودرو و سایپا بخوره..ما محصولات صنعتی بلاد کفر رو میخوایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      بلاد کفر ماییم ن اونا لطفن ی واژه ای که ی عده برای سود خودشون استفاده میکنند تکرار نکنید تو واقعیت ایران بلاد کفر تو عمل حتی از بلاد کفرم ی چیزی اونور تریم نصف بیشتر مردم جنوب اب گلالود دارند به خاطره اب کشته میشند اوضاع بقیه مردمم که پیداست،اون بالاییام که به فکر جیباشونند که چجوری جیب مردمو خالی کنند،بلاد کفر کجاست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا