آئودی

تیزر سه کانسپت جدید آئودی با نام اسپیر

مارک لیچ مدیر طراحی آئودی و هنریک وندرز نایب‌رئیس این خودروساز با انتشار تیزری از سه کانسپت جدید اعلام کرده‌اند این خودروها سال آتی پدیدار خواهند شد. این مدیران ارشد می‌گویند کانسپت های یاد شده از طراحی تر و تمیزی سود می‌برند که هدف آن‌ها بازنگری اساسی در حمل‌ونقلی است که امروز می‌شناسیم. البته ما قول‌های زیادی درباره نوآوری‌های خودروسازان شنیده‌ایم بنابراین باید منتظر ماند و دید که آیا گفته‌های ارباب حلقه‌ها رنگ واقعیت به خود می‌گیرند یا خیر.

آئودی از واژه Sphere برای توصیف هر یک از این کانسپت ها استفاده کرده است. اسپیر یا کُره، نمایشی سه‌بعدی از حلقه‌های آئودی است بنابراین این نام منطقی به نظر می‌رسد. البته استفاده از چنین طرح و واژه‌ای به جای چهار حلقه بکار رفته در لوگوی آئودی کمی عجیب جلوه می‌کند.

کانسپت های اسپیر دارای تکنولوژی شناسایی و تشخیص مالکان خود خواهند بود. خودروی این شرکت همچنین خواهد توانست سلایق مالکان را یاد گرفته و نیازهای آن‌ها را پیش‌بینی کند.

اولین کانسپت که احتمالاً جالب‌ترین آن‌ها نیز خواهد بود با نام Sky Sphere شناخته می‌شود. آئودی می‌گوید این خودرو هم به‌صورت دستی و به‌صورت خودکار قابل راندن است. در تصویر منتشر شده از این خودرو طراحی کوپه‌ای تیز با دماغه‌ای طویل و خط سقف نرم دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد Grand Sphere یک سدان کم ارتفاع است که خط سقفی مشابه کانسپت اولی دارد. البته بخش سرنشین این خودروی مفهومی بسط یافته درحالی‌که کانسپت اول از کاپوتی طویل استفاده کرده است. مدیران آئودی می‌گویند Grand Sphere تجربه‌ای سطح بالا را از هر نظری ارائه خواهد کرد و بنابراین روی اشرافیت تمرکز دارد.

نهایتاً به کانسپت Urban Sphere می‌رسیم که آئودی آن را فضایی شخصی در محیط شهری توصیف نموده است. این کانسپت یک کراس اوور بزرگ با ستون B ضخیم است.

هنوز مشخص نیست که این خودروها چه زمانی معرفی خواهند شد هرچند به نظر نمی‌رسد هر سه آن‌ها در یک‌زمان پدیدار شوند. رونمایی آن‌ها طی چند ماه باعث خواهد شد آئودی در سرخط خبرها باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4893 ديدگاه)

    در کُل اکثر مدلای آئودی ویژگیای مسحور کننده‌ ای دارن که دل هر کسی رو میبرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Shirko

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (253 ديدگاه)

    اولین کانسپت که همون میباخ ۶ هستش ؟!؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Audi e_tron gt

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله از اینجا کمی شبیه به مایباخ ۶ دیده می شود اما رخ مایباخ ۶ خیلی متفاوت تر است مانند قوس های جلو

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا