آئودی

شتاب‌گیری رعدآسای آئودی RS3 سدان

خودروهای مجهز به پیشرانه‌های ۵ سیلندر خیلی زیاد نیستند و آئودی RS3 اسپورت بک/سدان بی‌شک یکی از جذاب‌ترین خودروهای مجهز به این نوع پیشرانه‌ها می‌باشد. خودرویی که در ویدئو مشاهده می‌کنید یک موشک زمین به زمین چهار درب است که اقدام به تست شتاب گیری برق‌آسا می‌کند.


از آنجایی که آغاز سال میلادی جدید بوده و ترافیک اتوبان‌ها کم است، دست‌اندرکاران کانال یوتیوب Automann-TV این خودرو را به یکی از بخش‌های آزاد اتوبان مشهور آلمان برده‌اند. علیرغم استفاده از لاستیک‌های زمستانی، RS3 سدان ثابت کرده سریع‌تر از اعداد اعلامی کارخانه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. با استفاده از حالت دینامیک و روشن بودن لانچ کنترل، این خودرو شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای را ثبت کرده که ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از رکورد اعلامی توسط ارباب حلقه‌ها می‌باشد.


درحالی‌که برخی از خودروهای عادی فروخته شده در اروپا نیازمند ۱۲ تا ۱۳ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هستند، محصول خاص آئودی در ۱۲.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت به پرواز خود ادامه داده و البته در ۲۶.۳ ثانیه به این سرعت می‌رسد.

2017 Audi RS3 sedan
شاید موضوع مهم‌تر از رانندگی‌های پرسرعت اتوبان به شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مربوط شود که RS3 این رکورد را در ۹.۱ ثانیه ثبت می‌کند. البته به یاد داشته باشید که این رکورد در شرایط ایده‌آل به دست نیامده است.


اکثر ما می‌دانیم که برخی خودروسازان مخصوصاً آلمانی‌ها پرفورمنس محصولات خود را کمتر از حد واقعی اعلام می‌کنند و RS3 موردبحث نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    Like

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. M

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خیلی از خودرو های عادی فروخته شده د اروپا به 12 تا 13 ثانیه برای به 100 کیلومتر بر ساعت رسیدن زمان نیاز دان ؟ بیخیال !
    نمیگم نیست اما استفاده از کلمه بسیاری و کلمه عادی اشتباهه
    تعداد معدودی از خودرو های بسیار اقتصادی بهتره(حالا من نمیگم خدایی نکرده آقای احمد زاده اشتباه کردن ولی اون مقاله نویس نمیدونم چرا از این عبارت استفاده کرده؟)بعد تو متن اشاره به تاپ اسید 250 شده اما تو ویدئو تا 267 رفت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    البته به یاد داشته باشید که این رکورد در شرایط ایده‌آل به دست نیامده است!!!… عشق است فولکس واگن بزرگ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    بسیار زیباست خصوصا از نزدیک و اون رنگ آبیه محشرش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا