آئودی

طرز کار آینه‌های مجازی آئودی E-Tron را ببینید

کراس اوور آئودی E-Tron نه تنها اولین محصول تمام الکتریکی تولید انبوه این برند آلمانی است بلکه اولین خودروی تولیدی جهان خواهد بود که بجای آینه‌های جانبی سنتی از دوربین‌ها سود می‌برد.


این آینه‌ها که آینه‌ی مجازی آئودی نام گرفته‌اند از دو دوربین کوچک استفاده می‌کنند. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین‌ها فوراً روی دو صفحه‌نمایش لمسی کوچک که نزدیک دستگیره درب‌ها قرار گرفته‌اند به نمایش درمی‌آیند.


خودروسازان چندین سال است که با ارائه کانسپت هایی که دارای دوربین‌های جانبی هستند چنین ایده‌ای را در سر داشته‌اند اما تاکنون قوانین مختلف اجازه استفاده از چنین خودروهایی برای خودروهای جاده‌ای را نداده‌اند. استفاده از این آینه‌های مجازی به آئودی اجازه بهبود ضریب درگ کراس اوور الکتریکی خود را داده و این امر باعث افزایش محدوده حرکتی خودرو خواهد شد.


جدای از این دوربین‌ها و صفحات نمایش جدید، کابین آئودی E-Tron نیز به لطف داشبورد سفارشی که دارای دو صفحه لمسی می‌باشد از سایر محصولات متمایز می‌شود. این صفحات لمسی تقریباً تمامی عملکردهای خودرو را کنترل می‌کنند. همچنین کاکپیت مجازی آئودی در همان‌جایی که انتظار دارید یعنی پشت آمپرها نصب شده است.


نیروبخش آئودی E-Tron مجموعه باتری ۹۵ کیلووات ساعتی، یک پیشرانه الکتریکی در اکسل جلو و دو پیشرانه الکتریکی در عقب خواهد بود. مجموع خروجی این قوای محرکه به ۴۲۹ اسب بخار می‌رسد و محدوده حرکتی آن نیز ۴۰۰ کیلومتر می‌باشد.


آئودی تلاش داشت این خودرو را سی‌ام آگوست در بروکسل رونمایی کند؛ اما بازداشت مدیرعامل شرکت باعث شد رونمایی از E-Tron به تأخیر بیفتد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    باریکه ولی طولش خیلی با آینه عادی تفاوتی نداره…!!!

    تازه تو برخورد به عابر تیز و خطرناکم هست…!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا