آئودی

عدم تولید نسخه تمام الکتریکی آئودی A8

آئودی برنامه‌های خود برای تولید نسخه تمام الکتریکی از نسل بعد سدان پرچم‌دار A8 را تغییر داد. مدیر توسعه آئودی با تائید این تصمیم گفته است:

ما بجای تولید نسخه تمام الکتریکی این خودرو روی بهبود برد الکتریکی ۴۷ کیلومتری نسخه پلاگین هیبریدی A8 تمرکز خواهیم کرد.

مدیرعامل آئودی در سال ۲۰۱۹ و در جلسه سالانه‌ی این شرکت گفته بود تولید نسخه الکتریکی A8 در دست بررسی است. او اظهار داشته بود:

نسل بعدی این خودرو شاید دارای قوای محرکه تمام الکتریکی باشد. هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما می‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. ما در حال بررسی ایجاد تحولی در این کلاس سطح بالا هستیم و می‌خواهیم ایده کاملاً جدیدی برای A8 داشته باشیم.

شات همچنین به احتمال ارائه قوای محرکه الکتریکی برای نسل‌های بعدی TT و R8 هم اشاره کرده بود. با توجه به تغییر برنامه‌های مربوط به تولید A8 الکتریکی انتظار می‌رود دو خودروی یاد شده هم سرنوشت مشابهی داشته باشند.

آئودی هم‌اکنون روی کراس اوورهای الکتریکی خود متمرکز شده است. بنا به گفته اتوموتیونیوز اروپا، این خودروساز آلمانی معتقد است بازار خودروهای شاسی‌بلند الکتریکی سریع‌تر از بازار سدان های بزرگ و لوکس رشد می‌کند.

البته رقبای آئودی تصمیم دیگری گرفته‌اند و هر دو خودروی ب ام و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس طی نسل‌های آینده خود دارای نسخه‌های تمام الکتریکی خواهند بود.

آئودی قبلاً نسخه پلاگین هیبریدی A8 60 TFSle را عرضه کرده است. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت کل ۴۴۳ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. برد الکتریکی این خودرو نیز بیش از ۴۰ کیلومتر می‌باشد. قیمت سدان موردبحث در آمریکا از ۹۴۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. آریا ماشین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    مدل های پلاگین هیبریدی خیلی بهتر از تمام الکتریکی ان
    میتونی هر دو بنزینی و الکتریکی رو تجربه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      خوبه خرابش نکردن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سینا BMW

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بهترین کارو کردن!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا