آئودی

معرفی فیس‌لیفت آئودی A4، چهرهٔ تازه، تکنولوژی هیبریدی خفیف

آئودی کل خانوادهٔ مدل A4 را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده و آن‌را در انواع سدان، استیشن، آلرود و S4 معرفی کرده است. آئودی در ظاهر A4 جدید تغییرات نسبتاً قابل‌توجهی را ایجاد کرده که آن‌را از نسخهٔ قبلی متمایز می‌کند. مهم‌ترین تغییر نمای جلویی این سدان آلمانی جلوپنجرهٔ جدید آن است که عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده است. علاوه بر این، چراغ‌های جلو هم تغییر کرده و حالا در تمامی تیپ‌ها و مدل‌های A4 به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند اما امکان سفارش چراغ‌های ماتریکس هم برای آن وجود دارد.

ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری A4 مدل ۲۰۲۰ نیز می‌توان به گرافیک داخلی جدید چراغ‌های عقب و همین‌طور سپر عقب جدید اشاره کرد. علاوه بر این، در پروفیل جانبی خودرو نیز تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته و خط شانه به سه قسمت تقسیم شده است که بخش میانی آن در ارتفاعی پایین‌تر جای گرفته و از میان دستگیرهٔ درها عبور کرده است. از سوی دیگر، خریداران می‌توانند از بین ۱۲ رنگ بیرونی مختلف یکی را انتخاب کنند. به‌طورکلی با انجام این تغییرات، استایل A4 مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است.

در داخل A4 جدید نیز جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI خود را از طریق یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی ارائه کرده است. علاوه بر این، سازندهٔ آلمانی سیستم ناوبری A4 را هم بهبود بخشیده تا کاربرپسندتر شود. آئودی همچنین برای سدان میان سایز خود سه صفحه آمپر مختلف را هم در نظر گرفته که دو نمونهٔ آن‌ها آنالوگ هستند اما سومی از نوع دیجیتالی کابین مجازی است.

A4 جدید در بازار اروپا با شش پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی مختلفی عرضه خواهد شد. مدل‌های بنزینی شامل ۳۵ TFSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ TFSI با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵ TFSI با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و مدل‌های دیزلی شامل ۳۵ TDI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ TDI با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵ TDI با ۲۳۰ اسب بخار قدرت می‌شود؛ اما خبر مهم‌تر ارائهٔ سیستم هیبریدی خفیف برای خانوادهٔ A4 جدید است که با استفاده از تکنولوژی ۴۸ ولت، کاهش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

برای نسخهٔ اسپرت این ماشین که S4 نام دارد نیز علاوه بر پیشرانهٔ بنزینی قبلی، یک موتور دیزلی جدید هم ارائه شده است. این موتور از نوع ۳ لیتری V6 توربودیزل است که ۳۴۷ اسب بخار قدرت ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف گشتاور چشمگیر این موتور، S4 دیزلی می‌تواند ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به‌منظور از بین بردن تأخیر توربو، S4 دیزلی به سیستم ۴۸ ولت و یک کمپرسور الکتریکی هم مجهز شده است. البته این مدل فقط در بازار اروپا عرضه می‌شود.

در ایالات‌متحده اما S4 همچنان با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی عرضه خواهد شد که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. S4 بنزینی می‌تواند ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما حداکثر سرعت این نسخه هم روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. آئودی پذیرش سفارش خرید A4 فیس‌لیفت را در بازار اروپا از اواخر ماه جاری با قیمت پایهٔ ۳۵,۹۰۰ یورو آغاز می‌کند اما هنوز قیمت و زمان عرضهٔ آن در بازار ایالات‌متحده اعلام نشده است.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (124 ديدگاه)

    مثل همیشه فوق العاده!!
    خوش حال شدم که داخلش رو مثل A7 کار نکرد
    این داشبرد هم زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا