آئودی

ارائۀ قطعات عملکردی برای آئودی R8 و TT RS

آئودی پاسخ علاقه‌مندانی را که خواهان آپشن‌های شخصی‌سازی بیشتری برای مدل‌های R8 و TT RS بودند را با ارائهٔ قطعات عملکردی جسورانه‌ای برای هردوی این مدل‌ها داده است. این قطعات ارتقائات ظاهری و داخلی را برای دو خودروی TT RS و R8 به همراه دارد که ظاهر استاندارد R8 و TT RS را تغییر داده و تأثیر بزرگی بر روی نمای بیرونی هر دو مدل خواهند داشت اما درعین‌حال با بهبود مواردی چون سیستم تعلیق و اگزوز، عملکرد آن‌ها را هم ارتقاء می‌بخشند.

بررسی را با R8 آغاز می‌کنیم که این قطعات جدید ظاهر آن‌را بیشتر شبیه به خودرویی مسابقه‌ای کرده‌اند تا یک ماشین جاده‌ای. به سپر جلوی این سوپراسپرت یک اسپلیتر اضافه شده و باله‌هایی هم در طرفین سپر قرار گرفته است که ظاهری خشونت‌آمیز به خودرو بخشیده‌اند. همچنین آئودی برای این سوپراسپرت رینگ‌های مخصوص ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ به همراه رکاب‌های اسپرت را ارائه نموده است. در عقب نیز یک اسپویلر فیبر کربنی بزرگ با لبه‌های قرمزرنگ، یک دیفیوزر فوق‌العاده تهاجمی و قطعات فیبر کربنی در طرفین سپر دیده می‌شود.

در سمت دیگر TT RS قرار دارد که در قطعات جدید از برادر بزرگ‌تر، قدرتمندتر و گران‌تر خود پیروی کرده است؛ بنابراین در نمای جلویی این مدل هم شاهد یک اسپلیتر، باله‌های کوچک و ورودی‌های هوای جدیدی هستیم درحالی‌که یک دریچهٔ بزرگ هوا نیز روی کاپوت آن نصب شده است. در بخش جانبی TT RS نیز رینگ‌هایی مشابه R8 به همراه رکاب‌های فیبر کربنی به چشم می‌خورند درحالی‌که در نمای عقبی بازهم مانند R8 یک اسپویلر بزرگ، یک دیفیوزر جدید و سر اگزوزهای طلایی مات ارائه شده‌اند. این قطعات که همگی منقش به آرم Audi Sport هستند، آئرودینامیک TT RS را بهبود می‌بخشند.

همان‌طور که در بالا اشاره شد، این قطعات عملکردی تنها منحصر به تزئینات ظاهری نیست و شامل قطعات فنی هم می‌شود که در صدر لیست آن‌ها لنت‌های ترمز اسپرت قرار دارند. این لنت‌ها که برای دیسک‌های استاندارد فولادی یا سرامیکی سفارشی قابل انتخاب هستند، دیرتر از نمونه‌های استاندارد تمام می‌شوند. همچنین برای R8 دیسک‌های ترمز تیتانیومی هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، در میان این قطعات رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وزنی هم وجود دارد که ۷.۲ کیلوگرم در TT و ۸ کیلوگرم در R8 وزن کمتری از رینگ‌های معمولی دارند.

در این لیست قطعات، منبع اگزوز تیتانیومی هم وجود دارد که به‌طور سفارشی برای TT RS و R8 ساخته شده است. این در حالی است که قطعات آئرودینامیک بدنهٔ این دو خودرو هم در تونل باد طراحی شده‌اند و موجب افزایش داون‌فورس آن‌ها شده است به‌گونه‌ای که حالا R8 هنگام حرکت با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، ۲۵۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از نمونهٔ استاندارد است. داون‌فورس این خودرو در سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیز نسبت به داون‌فورس ۵۲ کیلوگرمی نسخهٔ استاندارد دو برابر شده است.

در داخل نیز غربیلک فرمان هردو خودرو با آلکانترا پوشیده شده و نواری قرمزرنگ در قسمت ساعت ۱۲ آن کار شده است. همچنین امکان سفارش پدال‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان CFRP هم وجود دارد اما بدیهی است که این آپشن فقط در نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک S Tronic ارائه می‌گردد. در TT صندلی‌های عقب چندان کاربردی نیستند بنابراین در این پکیج امکان سفارش حذف آن‌ها وجود دارد که موجب کاهش وزن ۲۰ کیلوگرمی می‌شود. آئودی می‌گوید این قطعات عملکردی از اواخر امسال در بازار داخلی آلمان برای فروش عرضه خواهند شد درحالی‌که به دنبال آن چندی بعد در کشورهای دیگر نیز ارائه خواهند شد. همچنین این قطعات عملکردی در آینده برای سایر محصولات آئودی هم ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (محمدرضا)

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خدایا دیدن عکس اول خیلی خرابم کرده
    خنده از لبام نیوفتاده ولی سیل اشکام خیس آبم کرده
    :-(
    اقا نذارید از این عکسا داغون شدم ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    عاشق این دو ماشینم.
    مخصوصا tt هم قیمتش خیلی خوبه هم عملکردش، r8هم عالیه ولی خیلی گرون در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. audi sq7

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    از وقتی استفان وینکلمان مدیر بخش کواترو شده.تفاوت های اساسی ایجاد کرده. اول اینکه اسم اءودی اسپورت رو برای محصولات پرفورمنس انتخابات کرد. دوم اینکه واقعاً روح اسپرت بودن را به ماشین ها داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یه R8 V10 Plus با یه AMG GT R ‌‌داشـت باشـم
    با 2 ملیاردم تو بانک برا هزینه نگه داری جفتشون
    دیگه هیچـی از خـداوند نمیخوام نمیخوام نمیخوام!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    واقعا آر8 سوپر ماشین عالی با ظاهری تمیز خشن آلمانی من این ماشین نسبت به هوراکان بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا