آئودی

قیمت و مشخصات آئودی Q5 پلاگین هیبریدی 2020

آئودی هم‌زمان با رونمایی آنلاین Q5 پلاگین هیبریدی در سال پیش، فروش آن را نیز آغاز کرده بود؛ اما حالا شاهد آماده شدن ارباب حلقه‌ها برای عرضه این شاسی‌بلند الکتریکی شده در بازار آمریکا هستیم.

با توجه به اسناد منتشر شده، این خودرو به‌صورت رسمی Q5 55 TSI e Premium 2020 نامیده شده و قیمت پایه ۵۳۸۹۵ دلاری خواهد داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید محصول جدید ارباب حلقه‌ها حدود ۱۰ هزار دلار گران‌تر از نسخه استاندارد Q5 با پیشرانه بنزینی است. نسخه استاندارد این خودرو قیمت ۴۴۲۹۵ دلاری دارد.

Q5 پلاگین هیبریدی اولین شاسی‌بلند الکتریکی شده آئودی است که در آمریکا فروخته خواهد شد. این خودرو جایگزین مستقیم Q5 هیبرید ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به ب ام و X3 پلاگین هیبریدی با قیمت پایه ۴۹۵۴۵ دلار و مرسدس بنز GLE350e با بهای ۵۱۶۴۵ دلاری اشاره کرد. شایان ذکر است تمامی این قیمت‌ها بدون اعمال هرگونه مشوق دولتی و معافیت مالیاتی می‌باشند.

قوای محرکه Q5 پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۲۴۸ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری و واحدی الکتریکی با خروجی ۱۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری تشکیل شده است. قدرت ترکیبی این مجموعه به ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن‌هم به ۵۰۰ نیوتون متر رسیده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای می‌شود.

آئودی قول داده این خودرو در حالت الکتریکی برد ۴۰ کیلومتری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. FLANKER

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    برو بچ این رنجوور ایووک های کروک رو تو تهران زدن 7 میلیارد بعد تازه من خیلی ماشین میبینم که مدل قدیمی هستن ولی تو تهران میچرخن با پلاک ملی چرا کسی به اینا گیر نمیده مگه واردات خودروی دست دوم ممنوع نیست واقعا معلومه که از بند پ استفاده میکنن مازراتی 2011 کوارتوپورته وارد شده که دوساله تو ایران پلاک گرفته واقعا اقتصاد و صنعت کشورمون خر تو خره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    طراحی داخلیش می تونست بهتر باشه.
    با این حساب BMW x3 دست برتر رو داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا