آئودی

قیمت و مشخصات آئودی A5 و S5 مدل 2020 برای بازار آمریکا

پس از اعلام جزئیات آئودی A4 مدل ۲۰۲۰، حالا ارباب حلقه‌ها همین کار را برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل‌های A5 و S5 هم انجام داده است. همان‌طور که پیش‌تر در نسخهٔ اروپایی دیده بودیم، A5 مدل ۲۰۲۰ در ظاهر از جلوپنجرهٔ عریض‌تر و مسطح‌تری با طرح داخلی لانه‌زنبوری برخوردار شده و در بالای این جلوپنجره نیز شیارهایی برای یادآوری مدل نمادین اسپرت کواترو سال ۱۹۸۴ طراحی شده است. سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رکاب‌های اسپرت بازطراحی شده و سپر عقب اصلاح‌شده با دیفیوزر و سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای در طرفین هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری جدید A5 مدل ۲۰۲۰ هستند.

تغییرات داخلی اما جزئی‌تر بوده و مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید MIB 3 با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی است. به گفتهٔ آئودی، این سیستم تا ۱۰ برابر سریع‌تر از نسخهٔ قبلی عمل می‌کند که این ویژگی تجربهٔ کاربری کلی بهتری را فراهم می‌کند. A5 در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S ترونیک به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، A5 کوپه ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخه‌های اسپرت و کابریولت این کار را به ترتیب ظرف ۵.۷ و ۶ ثانیه انجام می‌دهند.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند مدل S5 را انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. S5 کوپه به لطف قدرت بیشتر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که S5 اسپرت‌بک برای انجام این کار به ۴.۵ ثانیه و S5 کابریولت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارند. قیمت نسخهٔ پایهٔ A5 کوپه مدل ۲۰۲۰ از ۴۲,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و از چراغ‌های LED، سانروف پانورامیک، سیستم کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، گرم‌کن و تنظیم هشت جهتهٔ برقی صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی و تریم آلومینیومی تاریک برخوردار است.

قیمت پایهٔ تیپ پریمیوم پلاس A5 کوپه از ۴۶,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس با دستیار نوربالا، آینه‌های جانبی تیره شوندهٔ خودکار، تودوزی چرمی در کنسول مرکزی و زیر آرنجی‌های روی درها، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و حافظهٔ صندلی راننده را ارائه می‌کند. این تیپ به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ بیشتری شامل سنسورهای پارک جلو و عقب، دستیار جانبی و سیستم پیش احساس عقب هم مجهز است؛ و نهایتاً قیمت تیپ بالا ردهٔ پرستیج هم از ۵۲,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود. این تیپ از چراغ‌های جلوی ماتریکس با تکنولوژی لیزری، ناوبری MMI، سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۹ بلندگو، دوربین دید اطراف، دستیار فعال خط، کروز کنترل تطبیقی با دستیار ترافیک، دستیار پارک، نمایشگر سربالا و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی بهره می‌برد.

قیمت A5 اسپرت‌بک با نسخهٔ کوپه تفاوتی ندارد اما نسخهٔ کابریولت گران‌تر است به‌گونه‌ای که قیمت آن در تیپ پایه از ۴۹,۹۰۰ دلار، در تیپ پریمیوم پلاس از ۵۳,۷۰۰ دلار و در تیپ پرستیج از ۵۹,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود. کسانی که قصد خرید S5 کوپه یا اسپرت‌بک را دارند نیز باید حداقل ۵۱,۹۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ آن پرداخت کنند که این رقم در تیپ بالا ردهٔ پرستیج به ۶۰,۳۰۰ دلار می‌رسد. S5 کابریولت تیپ پرستیج با قیمت ۶۸,۶۰۰ دلار نیز گران‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود. آئودی A5 و S5 مدل ۲۰۲۰ از زمستان راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    S5 اسپرت بک .شیک .باکلاس .جادار .اسپرت.از یه سدان کاردرست دیگه چی می‌خوام مگه؟??

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. حسین

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    اگه سردکن داشت و قیمت پایه ی دو تایشان حدود۳۰۰۰۰دلار بود بهتر می شد

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا