آئودی

قیمت و مشخصات آئودی Q8 جدید

درحالی‌که آمریکایی‌ها منتظر معرفی شاسی‌بلند پرچم‌دار آئودی در این کشور هستند، مقامات ارباب حلقه‌ها در اینگولشتات آلمان پیش‌فروش Q8 را شروع نموده‌اند. این خودرو در آلمان قیمت پایه ۷۶۳۰۰ یورویی دارد که ۱۵۱۰۰ یورو بیشتر از مدل پایه Q7 است.


آپشن های متعددی برای این شاسی‌بلند پرچم‌دار تدارک دیده شده به گونه‌ای که با پرداخت هزینه اضافی می‌توان پکیج‌های S Line و آئودی دیزاین و همچنین پکیج تکنولوژی را انتخاب کرد. پکیج تکنولوژی شامل هدآپ دیسپلی، دید در شب، فون باکس آئودی و درک رادیو دیجیتال می‌باشد. رینگ‌های ۲۲ اینچی، چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، صندلی‌های اسپورت، سیستم تعلیق بادی تطبیقی، سیستم فرمان پذیری تمام چرخ‌ها و طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی در این خودرو قابل انتخاب می‌باشند.


آئودی Q8 فعلاً با مدل ۵۰ TDI کواترو تیپ ترونیک در دسترس است که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. قوای محرکه هیبریدی ملایم این خودرو باعث می‌شود شاسی‌بلند ۲۱۴۵ کیلویی آئودی در ۶.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید.


نسخه‌های آینده‌ی این خودرو شامل نسخه اسپورت SQ8 خواهد بود که پیش از پایان سال جاری با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. یک مدل دیگر نیز RS Q8 خواهد بود که احتمالاً در سال ۲۰۱۹ با قوای محرکه هیبریدی ۶۷۰ اسبی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid معرفی خواهد شد.


نسخه آمریکایی این خودرو نیز در سه‌ماهه پایانی سال جاری معرفی می‌شود.


شاید خبر داشته باشید که Q8 نهایتاً پرچم‌دار آئودی نباشد زیرا خبرهایی درباره احتمال ساخت شاسی‌بلند Q9 به گوش رسیده است؛ اما ارباب حلقه‌ها پیش از ساخت آن اقدام به عرضه مدل‌های الکتریکی E-Tron و E-Tron اسپورت بک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا