آئودی

افزایش برد محصولات الکتریکی آئودی با سقف‌های خورشیدی

آئودی با همکاری گروه چینی Hanergy  به دنبال قرار دادن سلول‌های خورشیدی داخل سقف‌های پانورامیک محصولات آینده خود است.


این خودروساز آلمانی گفته که دستگاه‌های Alta که واحد سلول خورشیدی گروه Hanergy است مسئول طراحی سقف‌های پانورامیک دارای سلول‌های خورشیدی خواهد بود. این سقف‌ها با هدایت مستقیم انرژی به داخل سیستم‌های الکتریکی چون سیستم تهویه و صندلی‌های گرم شونده محدوده الکتریکی خودروهای الکتریکی آئودی را افزایش خواهند داد.

Audi E-Tron Sportback Concept
بنا به گفته آئودی، یک نسخه پروتوتایپ تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد البته تاکنون جزئیات بیشتری دراین‌باره منتشر نشده است.

Audi e-tron quattro concept
آئودی همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ارائه سه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ می‌باشد. این شرکت به دنبال سهم یک سومی از فروش خودروهای کاملاً الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ بوده و همچنین تلاش دارد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ میلیارد از هزینه های خود را به منظور حرکت به‌سوی پیشرانه‌های کاملاً الکتریکی کاهش دهد.


همکاری اخیر آئودی با Hanergy تنها یکی از تلاش‌های رو به رشد صنعت خودرو برای استفاده از نیروی خورشید است. پاناسونیک قبلاً تولید سلول‌های خورشیدی ۱۸۰ واتی را آغاز کرده که می‌توانند در سقف خودرو نصب شوند. نیسان نیز پانل خورشیدی را به عنوان یک آپشن در مدل لیف ارائه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چند سال پیش یه S8 ده سیلندر تست کردم، یکی از جذاب‌ترین بخش‌هاش، پنل خورشیدی سانروفش بود که برای راه‌اندازی سیستم تهویه موقع خاموش بودن خودرو و. . . استفاده می‌شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir_R18

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    آئودی یه فکری به حال دل ما هم بکن.
    عاشقتم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا