آئودی

هجوم خودروهای الکتریکی شده آئودی به بازار در آینده نزدیک

همه می‌دانیم که آئودی حال کار روی خودروهای الکتریکی جدیدی است اما این خودروساز آلمانی برنامه‌های خود برای ارائه‌ی ۳۰ خودروی الکتریکی شده شامل ۲۰ خودروی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را تائید کرده است.


بخش اعظم این خودروها از نوع تمام الکتریکی خواهند بود چراکه آئودی می‌گوید خودروهای الکتریکی کمترین میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن کلی را بین تمامی قوای محرکه دارند. به همین خاطر این برند تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۰ خودروی تمام الکتریکی را عرضه خواهد کرد و یکی از آن‌ها نیز مدل E-Tron است که اوایل سال جاری معرفی شد.


پس از آن‌هم نوبت به معرفی خودروی E-Tron اسپورت بک می‌رسد که نوزده نوامبر در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس پرده‌برداری خواهد شد. آئودی سال بعد هم نسخه‌های تولیدی کانسپت های E-Tron GT و Q4 E-Tron را به همگان نشان خواهد داد.

آئودی E-Tron GT
اگرچه آئودی سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی انجام داده اما درعین‌حال تائید کرده به توسعه‌ی پیشرانه‌های درون‌سوز با تمرکز روی سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی ادامه خواهد داد. این شرکت خوش‌نام آلمانی همچنین طیف متنوعی از خودروهای پلاگین هیبریدی را تولید خواهد کرد چراکه آن‌ها را عنصر ضروری برنامه‌های الکتریکی سازی خود می‌داند.


اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود خودروهای الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۵ حدود ۴۰ درصد از فروش کل این شرکت را به خود اختصاص خواهند داد. این نشان دهنده‌ی تغییرات وسیعی نسبت به امروز است اما خب آئودی کاملاً اطمینان دارد که آینده از آنِ خودروهای الکتریکی شده خواهد بود.


محصولات آئودی تنها به فکر استفاده از قوای محرکه الکتریکی به‌منظور حفظ محیط‌زیست نیستند چراکه این شرکت روی راهکارهایی تمرکز کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به افزایش استفاده از متریال بازیافتی و انرژی‌های تجدید پذیر اشاره کرد.


آئودی بزرگ‌ترین سیستم سقف خورشیدی را در اروپا و روی دو مرکز لجستیک خود در مجارستان خواهد ساخت. ارباب حلقه‌ها می‌گوید سقف این تأسیسات حدود ۱۶۰ هزار مترمربع را خواهد پوشاند و بیش از ۹.۵ گیگاوات ساعت انرژی را در سال تولید خواهد کرد. این شرکت گفته میزان انرژی تولید شده برای تأمین برق حدود ۵ هزار خانوار کافی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    E-Tron / چقدر باوقارو همه چی تموم / هرکی باشی انقدر این ماشین جنتل هست که برمیگردونه ادمو به شخصیت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (384 ديدگاه)

    نویسنده محترم بالاخره آئودی تا سال 2025 30 مدل جدید معرفی میکنه یا 20 مدل؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      عبارت “الکتریکی شده” شامل سه نوع قوای محرکه شامل تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی هست در حالی که عبارت “تمام الکتریکی” فقط به قوای محرکه ی الکتریکی (عدم وجود پیشرانه درون سوز و پیشرانه الکتریکی) اشاره داره.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. paghini

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یک اباهت و تکامل فوق العاده ای تو محصولات ائودی هست که تو کمتر شرکتی دیده میشه
    بی ام و دینامیک بالایی داره و رانندرو درگیر میکنه بنز ها سواری نرم و راحتی دارن ولی ائودی هم میانه رو عمل میکنه هم کیفیتش به شدت بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الیور تویست

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نمیشه ائودی رو دوست نداشت !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا