آئودی

معرفی آئودی Q5 فیس‌لیفت، ظاهر تیزتر و تکنولوژی بهتر!

آئودی از نسخه فیس لیفت شده Q5 رونمایی کرد. این خودرو هم‌اکنون دارای ظاهر تیزتر مشابه با سایر محصولات این برند و جدیدترین تکنولوژی‌های آن می‌باشد.

این به‌روزرسانی‌ها در مدل پلاگین هیبریدی و پرفورمنس Q5 و SQ5 هم دیده می‌شوند. در ظاهر این خودرو می‌توان چراغ‌های جلو و عقب LED استاندارد با گرافیک اسپورت را مشاهده کرد.

چراغ‌های جلو همچنین می‌توانند به‌صورت سفارشی از نوع ماتریکس LED باشند. برای اولین بار در Q5، چراغ‌های عقب با تکنولوژی نورپردازی OLED در دسترس هستند.

این شاسی‌بلند همچنین به جلوپنجره تک فریم ضخیم‌تر و پهن‌تر و ورودی‌های هوای جانبی با عناصر اسپورت مجهز شده است. رکاب‌های جانبی نیز تغییر یافته و در بخش عقب تریم جدیدی وجود دارد که چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

آئودی همچنین دو رنگ جدید سبز دیستریکت و آبی اولترا را در نسخه‌های پلاگین هیبریدی Q5 و SQ5 پرفورمنس عرضه کرده است. همچنین رینگ‌های جدید ۱۸ تا ۲۱ اینچی نیز در این خودرو دیده می‌شوند.

مدل Q5 45 TFSI به‌صورت استاندارد با نوارهای کرومی عمودی در جلوپنجره و عناصر نقره‌ای روی سپرهای جلو و عقب عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی نیز دارای ساختار لانه‌زنبوری اسپورت در جلوپنجره و طراحی گیراتر دیفیوزر می‌باشد.

اما مدل پرچم‌دار SQ5 با پکیج مشکی در دسترس است که باعث تیره شدن ریل‌های سقف، آینه‌بغل‌ها و عناصر مشکی روی بدنه می‌شود. رینگ‌های ۲۰ اینچی خودرو نیز با لاستیک‌های تابستانی همراه شده‌اند.

اما برسیم به کابین Q5 2021 که دارای صفحه لمسی ۱۰.۱ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی می‌باشد. اینترفیس اسمارت فون آئودی هم به‌صورت استاندارد وجود داشته و امکان دسترسی بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو را فراهم می‌کند.

کابین این خودرو همچنین پذیرای تریم چوب جدید و پوشش چرم متمایز با دوخت های جذاب شده است. به این موارد باید تریم مشکی براق و ستون فرمان برقی را اضافه کرد.

خریداران همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانند سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن ۷۰۵ واتی با صدای سه‌بعدی و ۱۹ بلندگو و آمپلی‌فایر ۱۶ کاناله را سفارش دهند.

در بحث قوای محرکه، نسخه آمریکایی Q5 2021 به‌صورت استاندارد به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو مجهز شده است. قدرت این پیشرانه با بهبود ۱۳ واحدی به ۲۶۱ اسب بخار رسیده و گشتاور آن نیز ۳۷۰ نیوتون متر است. این مدل شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای دارد که دو دهم ثانیه بهتر از قبل می‌باشد.

نسخه پلاگین هیبریدی که با نام Q5 55 TFSI e Quattro شناخته می‌شود از پیشرانه ۲ لیتری توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت کل ۳۶۲ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده و شتاب ۵ ثانیه‌ای دارد.

اما گل سرسبد خانواده یعنی SQ5 در آمریکا با نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری که قدرت ۳۴۹ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد عرضه خواهد شد. این مدل شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای دارد که بهبود چهار دهم ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. آئودی برای بازار اروپا فعلاً یک مدل با نام Q5 40 TDI کواترو دیزلی را معرفی کرده است. این مدل دارای پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۴ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری است.

از جمله تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده استاندارد Q5 فیس لیفت می‌توان به هشدار خروج از مسیر، هشدار ترافیک پشتی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک و دوربین دید محیطی اشاره کرد.

قیمت آئودی Q5 2021 در آمریکا از ۴۳۳۰۰ دلار برای مدل Q5 45 TFSI کواترو در تریم پریمیوم آغاز شده و به ۶۲۵۰۰ دلار برای مدل SQ5 با تریم پرستیژ می‌رسد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چه قدر این آئودی خوب شده جدیدا از اکثر مدلاش خوشم اومده ،مدل sq5 فوق‌العاده هست که پیشرفت خیلی خوبی نسبت به نسل قبل داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Soli

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظرم خیلی خوب نی
    هوندا آکورد یا نیسان قشقایی گزینه های بتر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. MAHDI

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      عجب!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هیچ وقت نباید یه ماشین لوکس آلمانی رو با ماشینیایی مثل هوندا و نیسان مقایسه کرد. آئودی و با bmw و بنز باید مقایسه کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. mehran (fox)

      ۱۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      دوست عزیز این ماشین با ماشینایی که گفتی مقایسه نمیشه.یه بربد لوکسو با برندای اقتصادی مقایسه نمیکنن. تازه آکورد یه سدانه این کراس اوور
      ضمنا آئودی اگرم بخای مقایسه کنی با اینفینیتی و آکورا مقایسه میسه و از اونام خیلی سرتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. تورج

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    مطلبی که می خوام بگم در مورد کل ماشین های آلمانی صدق می کنه. از قدیم از بعضی رنگها استفاده می کنند که حس خوبی به آدم نمیده! مثل رنگ سبز عجیب و غریب این آئودی، یا رنگ های نارنجی بی ام دبلیو 2002 یا رنگ های عجیب تر فولکس واگن ها. اگه یه خودروساز دیگه از این رنگها استفاده بکنه، بعید می دونم مردم طرف اون ماشین برن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. new reventon

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    میدونین چی شده
    چون زبان طراحی لامبو داره کلا عوض میشه آئودی تصمیم گرفته از زبان طراحی کنونی لامبو تو طراحیاش استفاده کنه تا روح خشم به محصولات اتوکشیدش اضافه کنه و آئودی رو هم سطح دوتا رقیب دیگش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3140 ديدگاه)

    ال سی دی مستطیلی با ضخامت نازک روی داشبورد قشنگه.رینگ ۵ پره بد هست.اگر بجای ۴ اگزوز مشکی مربعی ۲ اگزوز دایره ای خاکستری داشت قشنگتر میشد.طراحی داخلی خوبه.زیر چراغ جلو سپر باز شده بد هست.چراغ جلو و عقب قشنگه .چرا کراس اورهای ایودی مثل ماشینهای استیشن هست و کوچیکه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    واقعاً فیس های جدید آئودی خیلی خوبه?…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مدیرعامل

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آئودی Q5 واسه کسایی خوبه که بین دو مدل آئودی Q3 و آئودی Q7 دچار تردید شدن چه از نظر قیمتی و چه از نظر ابعادو کلاس خودرویی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4810 ديدگاه)

    آئودی Q5 آخرین بار سال 2018 فیس لیفت شده بود و اصلاً معلوم نیست چرا جدیداً شرکتها انقدر تند تند فیس لیفت میکنن ماشینهاشون رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا