آئودی

معرفی آئودی R8 مدل 2019، چهرهٔ شاداب‌تر، قدرت بیشتر

پس از یک پیش‌نمایش کوتاه، آئودی رسماً نسخهٔ بروز شدهٔ سوپراسپرت R8 را در دو مدل کوپه و اسپایدر معرفی کرده است. R8 جدید در جلو به لطف جلوپنجرهٔ عریض‌تر، سه شکاف در لبهٔ کاپوت که با الهام از مدل نمادین کواترو دههٔ ۸۰ طراحی شده، اسپلیتر جدید و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، نمای تهاجمی‌تری پیدا کرده است. همچنین امکان سفارش پوشش پیشرانهٔ سه‌تکه در دو نوع پلاستیکی یا فیبر کربنی هم وجود دارد. علاوه بر این، آئودی برای R8 جدید سه پکیج بیرونی مختلف را هم ارائه کرده است که قطعات مختلفی را به اسپلیتر جلو، تریم جانبی و دیفیوزر عقب اضافه می‌کند.

برای نسخهٔ بروز شدهٔ R8 دو رنگ جدید خاکستری کِمورا و آبی آسکاری نیز ارائه شده درحالی‌که نشان‌های مشکی براق هم برای آن قابل سفارش است. تغییرات داخلی R8 مدل ۲۰۱۹ اما صرفاً به ارائهٔ رنگ‌های جدید محدود می‌شود که شامل نقره‌ای با دوخت خاکستری، قهوه‌ای با دوخت خاکستری و مشکی با دوخت آبی می‌شود. در تیپ بالا ردهٔ R8 نیز یک پکیج عملکردی قابل سفارش خواهد بود که شامل تودوزی چرمی و آلکانترا، تریم فیبر کربنی و تِم آبی‌رنگ می‌شود.

اما تغییرات و ارتقاءهای آئودی R8 مدل ۲۰۱۹ صرفاً به به‌روزرسانی‌های داخلی و خارجی محدود نمی‌شود بلکه در بخش فنی و پیشرانه هم تغییراتی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که قدرت و گشتاور پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 در نسخهٔ استاندارد به میزان ۳۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر افزایش یافته و به ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به لطف این خروجی بیشتر، این سوپراسپرت آلمانی ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

افزایش خروجی پیشرانه در مدل R8 V10 Plus هم رخ داده و حالا قدرت این مدل با ۱۰ واحد افزایش به ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور آن با ۲۰ نیوتن متر افزایش به ۵۸۰ نیوتن متر رسیده است. این نیروی بیشتر، R8 V10 Plus را ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

آئودی همچنین وعده داده است که با تجدیدنظر در سیستم تعلیق R8 مدل ۲۰۱۹، ثبات و دقت بیشتری در رانندگی خودرو فراهم شده است. علاوه بر این، سیستم کمکی استاندارد فرمان و سیستم فرمان پویای سفارشی R8 نیز از نو تنظیم شده‌اند تا واکنش و پاسخگویی آن‌ها بهبود پیدا کند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این سوپراسپرت آلمانی به یک سیستم کنترل ثبات الکترونیکی پیشرفته هم مجهز شده که ترمز گیری آن‌را بهبود می‌بخشد. به لطف این سیستم، مسافت ترمز گیری R8 از سرعت صد کیلومتر در ساعت به میزان ۱.۵ متر نسبت به قبل کاهش یافته و از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ۵ متر زودتر از قبل به ایست کامل می‌رسد.

سایر به‌روزرسانی‌های عملکردی این ماشین نیز شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی فوق سبک‌وزن با لاستیک‌های اسپرت و تابستانی می‌شود که هندلینگ دقیق‌تری را ارائه می‌کنند. در پشت این رینگ‌ها هم دیسک‌های ترمز آشنای کربن سرامیکی قرار گرفته‌اند درحالی‌که یک تثبیت‌کننده از جنس فیبر کربن تقویت‌شده با پلیمر هم برای جلوی خودرو قابل سفارش است. فروش آئودی R8 جدید ۲۰۱۹ از اوایل سال آینده در اروپا آغاز می‌شود.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Omid

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    زیبا ترین سوپر اسپورت المان❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      ??? I love you R8 ? ? ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      امید با این جمله ات کمر ۹۱۱ را شکستی!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amin

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اگزوزهاش خیلی بزرگه و توی ذوق میزنه، ولی در مجموع طراحی جذابی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s ๏ я ๏ u s h

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    طراحی آئودی واقعا محشرن ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کاوه

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این دیگه رسما رفت توی سوپراسپرت ها‌ باید توی نوربرت رینگ و جهنم سبز رانده بشه.قشنگه و قوی اما هیچوقت سوپر اسپرت ها مورد علاقه من نبودن.البته به زیباییش کاملا واقفم و فکر کنم استایلش چیز شگفت انگیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. R

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فوق العاده است.کیفیت کابین r8روباکیفیت کابین مثلا شورولت کوروت مقایسه کنیدانگارزمین تاآسمون تفاوت دارن!!! واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کوروت فلسفش با این فرق داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alireza

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (751 ديدگاه)

      قیمتاشونم از زمین تا آسمون فرق دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hosseinbimmer

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    از وقتی یادمه طراحی r8 خیلی خوب بود ولی انگار بنظرم اون روح اسپورتی که باید داشته باشه (روحی که ماشینی مثه هوراکان داره) رو نداره?ندومبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بسیار زیبا ، ای کاش این مدلشو متوقف نمی کردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sajjad

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نمونه کامل تکامل یک خودرو
    واقعا هر نسلش کامل تر و زیبا تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا