آئودی

معرفی آئودی RS5 مدل 2020 با ظاهر بروز و تکنولوژی‌های جدید

بعد از فیس‌لیفت و به‌روزرسانی خانوادهٔ آئودی A5 برای مدل ۲۰۲۰، حالا پرچم‌دار این خانواده یعنی مدل اسپرت RS5 هم همین به‌روزرسانی‌ها را تجربه کرده است. RS5 جدید هم‌اکنون در بیرون از جلوپنجرهٔ عریض‌تر و مسطح‌تری برخوردار شده که مشابه مدل‌های RS6 و RS7 است. در همین حال، شیارهای هوای بالای جلوپنجره نیز مدل نمادین اسپرت کواترو دههٔ ۸۰ را به یاد می‌آورد.

RS5 مدل ۲۰۲۰ با گلگیرهای عریض‌تر و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس تاریک از نسخه‌های معمولی A5 متمایز شده است. ورودی‌های هوای پنج‌ضلعی در سپر جلو، رکاب‌های بازطراحی شده و تریم مشکی براق در دیفیوزر هم از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماشین هستند. خریداران همچنان می‌توانند لوگوی چهار حلقهٔ آئودی را به رنگ مشکی سفارش دهند اما حالا دو رنگ جدید آبی توربو و قرمز تانگو هم به گزینه‌های قابل انتخاب برای این لوگو اضافه شده است. رینگ‌های استاندارد RS5 نیز ۱۹ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های ۲۰ اینچی با رنگ‌های مشکی براق یا برنزی مات هم برای آن وجود دارد.

داخل RS5 مدل ۲۰۲۰ اما تقریباً با قبل یکسان است و فقط نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آن به نمونهٔ ۱۰.۱ اینچی ارتقاء یافته و کمی به سمت راننده متمایل شده است. سایر تجهیزات این کوپهٔ اسپرت هم شامل کابین مجازی آئودی (صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی)، دو حالت رانندگی جدید شخصی RS و صندلی‌های RS اسپرت پوشیده شده با آلکانترا و چرم (چرم ناپا هم برای این صندلی‌ها قابل سفارش است) می‌شود. علاوه بر این، در صورت تمایل خریداران، امکان سفارش پکیج طراحی RS با تریم قرمز یا خاکستری هم وجود دارد.

به گفتهٔ آئودی، هندلینگ RS5 جدید به لطف دیفرانسیل اسپرت سفارشی برای محور عقب که گشتاور را به‌طور فعال بین چرخ‌ها توزیع می‌کند، بهبود یافته است. همچنین برای داشتن تجربهٔ رانندگی شخصی‌تر، دو حالت رانندگی RS1 و RS2 که در بالا ذکر شد را هم می‌توان از طریق دکمهٔ RS Mode روی غربیلک فرمان فعال کرد؛ اما به غیر از این موارد، تغییرات فنی دیگری در RS5 صورت نگرفته و بنابراین زیر کاپوت آن همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. به لطف این قوای محرکه، RS5 کوپه ظرف ۳.۷ ثانیه و نسخهٔ اسپرت‌بک ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفتهٔ آئودی، فروش RS5 مدل ۲۰۲۰ به‌زودی در بازار اروپا آغاز می‌شود. قیمت هردو نسخهٔ این ماشین در آلمان از ۸۳,۵۰۰ یورو آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Rayan

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    معرکه به تمام معنا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Dr.ALi

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    نه RS5 و نه M5 و نه از E63 کلا این کلاس رو دوس ندارم یا هاچبک ویا SUV

    موافقم 0
    مخالفم 4
  3. مودریچ خسته

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    برام جا سواله هزینه نگهداری آئودی بیشتره بنز یا بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    روز به روز عالی تر فقط ما سری های قبلی هنوز هضم نکردیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا، واقعا استثناییه این ماشین لذت بردم از دیدن عکساش.
    بیشتر شبیه یه خودرو با تیون حرفه ایه تا کارخونه ای

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    از نزدیک خیلی زیباست. مخصوصا نسخه کروکش.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا