آئودی

حضور آئودی RS5 DTM مسابقه‌ای در ژنو

کوپه‌ی پرفورمنس خیابانی آئودی RS5 تنها خودرویی نیست که این برند دوست‌داشتنی با خود به نمایشگاه خودروی ژنو امسال آورده است. علاوه بر این خودرو شاهد حضور نسخه‌ی مسابقه‌ای DTM جدید نیز در ژنو هستیم. این خودرو رقابتی جذاب در سری مسابقات محبوب تورینگ آلمان خواهد داشت.

Audi RS 5 DTM (2017)
RS5 DTM جدید که جایگزین خودروی قهرمان سال پیش است به منظور برآورده ساختن جدیدترین تغییرات صورت گرفته در قوانین طراحی شده است.

بدین ترتیب پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو اگرچه بر مبنای پیشرانه‌ی کنونی ساخته شده اما هم‌اکنون از سیستم جذب و خنک‌کنندگی جدیدی بهره برده و قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخاری دارد. این خودروی مسابقه‌ای همچنین از لاستیک‌های نرم‌تر (ساخته شده توسط هانکوک) و سیستم تعلیقی با ارتفاع کمتر از سطح زمین بهره می‌برد.

اگرچه طراحی خودرو تا حد امکان نزدیک به طراحی نسخه‌ی خیابانی بوده اما RS5 DTM از ویژگی‌های آئرودینامیکی بهبود یافته‌ای برخوردار است. جلوپنجره‌ی خودرو نمایشی بوده اما اسپلیتر جلو، پانل زیر کف و دیفیوزر عقب همگی کاملاً جدید هستند. بال عقبی در همان موقعیت نشسته اما حالا مسطح‌تر بوده و دارای دو فلاپ برای سیستم کاهش درگ مشابه نمونه‌های استفاده شده در فرمول ۱ می‌باشد.

در مجموع حاصل تلاش‌های بی‌وقفه‌ی مهندسان ارباب حلقه‌ها خلق خودرویی بوده که قول داده تا در هر پیست مسابقه‌ای به‌طور چشمگیری سریع‌تر باشد. امیدواریم مسابقات امسال باعث شادی و هیجان بیشتر طرفداران و خود تیم‌ها شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. NOBLE

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    صبح همه بخیر
    عیدتون پیشاپیش مبارک.
    مسابقات DTM از سال 1984 شروع شد (البته در سال های 1997-1998-1999 برگزار نشد).
    سال 2016 ، راننده ی قهرمان مارکو ویتمن از تیم BMW . آئودی هم در این سال خودروساز قهرمان شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا