آئودی

معرفی آئودی Skysphere کانسپت، رودستری الکتریکی با طراحی برجسته…

آئودی می‌خواهد به یک برند لوکس، پرفورمنس و تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودروساز آلمانی می‌خواهد آینده خود را با سه کانسپت Sphere تجسم کند. اولین خودرو از این سه‌گانه مفهومی با نام Skysphere شناخته می‌شود که یک رودستر دونفره شیک است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. نکته قابل‌ذکر اینکه کانسپت موردبحث جذاب‌تر از آن چیزی است که در تصاویر دیده می‌شود.

Skysphere زیر بدنه برجسته خود یک حقه جذاب را پنهان کرده و آن‌هم توانایی تغییر فاصله بین محوری است که می‌تواند با فشار یک دکمه آن را از یک گرندتورر طویل و باابهت به رودستری چابک تبدیل کند. فعال‌کننده‌های پشت اکسل جلو می‌توانند به سمت عقب حرکت کرده و چند سانتی فاصله بین محوری را کوتاه کنند. این کار از طریق انتخاب حالت‌های GT و اسپورت صورت می‌گیرد. این خودروی مفهومی همچنین از نظر تئوری با تکنولوژی خودران سطح ۴ در دسترس بوده بنابراین در حالت GT فرمان و پدال‌ها زیر داشبورد جمع می‌شوند تا کاکپیتی باز و جادار برای دو سرنشین خوش‌شانس این خودرو ایجاد شود.

آئودی Skysphere در هر دو حالت ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد. این خودروی مفهومی از رودستر هورش ۱۹۳۷ که عنوان بهترین خودروی پبل بیچ ۲۰۰۹ را به دست آورد الهام گرفته است. تناسبات طولی، عرضی و بخش پشتی این خودرو از محصول کلاسیک آئودی گرفته شده‌اند. اگر به خاطر داشته باشید هورش یکی از چهار برندی بود که اتو یونیون را تشکیل دادند و این شرکت نیز در نهایت منجر به تأسیس آئودی شد.

نمای جلوی این خودرو کاملاً تحت تأثیر تک فریم و نشان چهار حلقه نورانی آئودی است. چندین عنصر LED نیز به عنوان چراغ‌های نورانی انجام‌وظیفه می‌کنند. چراغ‌های جلوی نازک با عناصر سه‌گوش هم جاده‌ی پیش رو را روشن کرده و پیش‌نمایشی از نسل بعدی طراحی چراغ‌های آئودی هستند. پف‌کردگی گلگیرهای جلو و عقب هم ما را به یاد دیگر محصول مشهور آئودی یعنی کواترو دهه ۸۰ میلادی می‌اندازند. همچنین بخش عقب سرراست Skysphere مشابه خودروهای مسابقه‌ای سال‌های دور بوده اما چراغ‌های LED این بخش به عصر مدرن تعلق دارند.

در حالت GT یک پانل جذاب با عناصر سه‌گوش در بخش جلو وجود دارد. این کانسپت همچنین در این حالت اندکی ارتفاع بالاتری پیدا می‌کند که دلیل آن سیستم تعلیق بادی است که از جی‌پی‌اس و دوربین برای ارائه سواری نرم و راحت سود می‌برد. در حالت اسپورت ارتفاع خودرو کاهش می‌یابد. در کابین نیز فرمان و داشبورد جلوی دید راننده قرار گرفته و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب نیز فعال می‌شود تا تجربه رانندگی اسپورت تر و درگیرانه تری ایجاد شود.

آئودی مدعی است این خودروی مفهومی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه داشته که دلیل آن وجود پیشرانه الکتریکی ۶۲۴ اسبی می‌باشد. یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی نیز زیر صندلی‌ها قرار گرفته و شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند. دو کیف مخصوص گلف نیز در محفظه بار جلو قرار داشته و در بخش عقب نیز می‌توان دو کیف را جا داد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص Skysphere کابین آن است. در جای‌جای کابین از میکروفیبر دوستدار محیط‌زیست و چرم گیاهی استفاده شده است. روی پانل درب‌ها نیز تریم اکالیپتوس و عناصر متالیک بکار رفته‌اند. پانل عریضی نیز در داشبورد دیده می‌شود که دوسوم آن مخصوص پشت آمپرهای دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی می‌باشد. کنترل‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع نیز روی پانل درب‌ها نصب شده که یک سورپرایز برای ما بوده است.

آئودی Skysphere به همراه کانسپت های Grandsphere و Urbansphere پیش‌نمایشی از استایل و تکنولوژی محصولات آتی این خودروساز هستند. در واقع ارباب حلقه‌ها مدعی است Grandsphere دارای نسخه تولیدی در چند سال آینده خواهد بود. برخی از عناصر کانسپت Skysphere راهی به مدل‌های تولیدی نخواهند یافت اما اگر آئودی بخواهد در آینده یک رودستر دونفره بسازد قطعاً این کانسپت نقطه شروع خوبی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    وای که چقدر زیبا شده اگه آینده آئودی این باشه من دوسش دارم واقعا کاش همینطوری به این شکل تولید بشه میدونم نمیشه ولی کاش میشد واقعا المان های طراحی خیلی زیاد و جزئیات زیباش میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Dna

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (290 ديدگاه)

    Rs6 ازین زیباتره یا فقط من بد سلیقه ام؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. پارسا

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (282 ديدگاه)

      فقط تو بد سلیفه ای

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. ARAZ

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اگه الکتریکی هستش
    دیگه نیازی به همچنین کاپوت بلندی نیست
    با این ظاهر مکعبی شکل فکر نکنم آیرودینامیک جالبی داشته باشه
    مخصوصا با این جلوی بلند
    رینگ و لاستیک زیاد بزرگی هم داره
    زیادی فانتزی هستش 👎

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. امیر حسین افشار

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      برو بی نیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Bayerische Motoren werke

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    وای بینظیره
    طراحی فوق العاده زیبایی داره
    این قابلیتش که میتونه فاصله محوری رو کم و زیاد کنه عالیه
    طراحی داخل خیلی جذاب و زیبایی داره
    پروفورمنسش هم که عالیه
    چه نیاز به شتاب دو ثانیه ای!؟
    قدرتش هم خیلی خوبه
    خواهش هیچی کم نداره و بی نظیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Philipp

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    استایلش خیلی خیلی خیلی شبیه میباخ 6 هستش
    فقط با جلوپنجره بزرگ تر از اون! و کاپوت بزرگ تر!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    سوال :
    این یا مایباخ ۶ ؟ در کل خیلی قشنگه و من واقعا از طراحیش خوشم اومد فقط حجم دهیش خیلی چاقش کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. net

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    طراحی بیرونی بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. پارسا

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    فوق‌العاده است ، چه بیرون چه داخل عالیه
    اما متاسفانه با اینکه آئودی نشون داده که به کانسپت هاش وفاداره و خیلی نزدیک درمیاره اما این یه سطح بالاتر از بقیه کانسپت هاش هست ، خیلی سخته محصول نهایی رو اینجور دربیارن ، اما اگر بشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    نمیدونم آئودی ماشین میسازه یا جواهر ساز هست لامصب چیکار کرده چقدر زیبا و باشکوه هست فکر کنم آدم از نزدیک این جواهر رو ببینه کنترل نبض شو از دست میده مدرن در حد ۲۰ سال جلو . زیبا در حد خیالی . حجیم و قدرتمند . جذاب در حد میخ کوب

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    چراغ هاش پیشرفته ترین چراغ های دنیاست ساعت ها میشه در موردش تحقیق کرد خودتون میدونید آئودی توی زمینه چراغ پیشرو هست ولی این یکی جزو عجایب صنعت چراغ هست واقعا آدم سیر نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا