آئودی

معرفی کراس‌اوور جدید آئودی SQ2

پس از ماه‌ها تست و بررسی و ثبت چندین تصاویر جاسوسی، سرانجام آئودی SQ2 آماده‌ی دلبری در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ شد.


نسخه‌ی پرچم‌دار کراس اوور کوچک Q2 از همان پیشرانه‌های محصولات آئودی S3 سود می‌برد.

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی این خودرو قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۷ سرعته DSC اس ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو همکاری می‌کند.

آئودی می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت SQ2 برابر با ۴.۸ ثانیه بوده که دودهم ثانیه کندتر از آئودی S3 اسپورت‌بک می‌باشد. سقف سرعت این کراس اوور اسپورت نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ارتقا یافته با دیسک‌های ۳۴۰ میلی‌متری در جلو و دیسک‌های ۳۱۰ میلی‌متری در عقب اشاره کرد. این خودرو همچنین با کالیپرهای S نشان قرمز رنگ برای ترمز در دسترس می‌باشد. سیستم تعلیق جدید SQ2 باعث شده ارتفاع خودرو ۲۰ میلی‌متر کاهش یابد. همچنین سواری خودرو سفت‌تر شده و بنابراین توانایی‌های خودرو در زمان عبور از پیچ بهبود یافته است.


از نظر ظاهری شاهد جلوپنجره‌ی متفاوت با نشان S، سپر جلوی متفاوت با ورودی‌های بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی هستیم. ما نمای عقب را ندیده‌ایم اما تصاویر جاسوسی و منابع نزدیک به کمپانی گفته‌اند در بخش عقب چهار خروجی اگزوز، سپر جدید و چراغ‌های LED نصب شده‌اند.

هنوز تصویری رسمی از کابین آئودی SQ2 منتشر نشده اما این خودروساز می‌گوید کاکپیت مجازی سفارشی در دسترس می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به لوگوهای S، پوشش سقف، ستون و صندلی مشکی، محیط اطراف پشت آمپرها با تریم آلومینیوم برس خورده، پدال‌های فولادی ضدزنگ و رکاب نورانی اشاره کرد.


صندلی‌های این شاسی‌بلند آلمانی از ترکیب چرم و پارچه سود برده اما با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان به ترکیب چرم و آلکانترا نیز دست یافت. چرم مرغوب ناپا هم در دسترس بوده و البته ورودی‌های هوا نیز با حلقه‌های قرمز رنگ جذاب‌تر می‌شوند. نهایتاً باید به فرمان D شکل و پدال شیفترها اشاره کرد.

از جمله سیستم‌های ایمنی SQ2 نیز می‌توان به کروز کنترل تطبیقی با دستیار توقف و حرکت، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… اشاره داشت؛ بنابراین این خودرو اساساً می‌تواند تا سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت به‌صورت خودکار حرکت کند اما رانندگان باید توجه خود روی جاده را داشته و دست‌ها را همیشه روی فرمان نگه دارند.


پیش‌فروش آئودی SQ2 پیش از پایان سال جاری آغاز می‌شود و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در اوایل سال ۲۰۱۹ به دست مشتریان برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. کاوه

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    داخل ماشین ژیلا ست بیرون ماشین چنگیز. چرا طراحای آئودی فکری برای نمای بیرون این ماشینا نمی کنن؟ حیف اون فرمون و صندلی و چرم و اون موتور بی نظیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      ولی به نظر من داخل ماشین منیژه است
      بیرون ماشین خدیجه ای خدا ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد رضا

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (804 ديدگاه)

        ??? عاای بود نشنیده بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      نمای پشت = نسل قبل (پنجم) فولکس پولو
      نمای داخل = آئودی آ۳

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    عکس نمایه بغل اون آبیه خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین دهمرد

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    قیمت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا