آئودی

معرفی رسمی فیس‌لیفت آئودی TT، تغییرات جزئی، پیشرانهٔ جدید

پس از افشای چند تصویر، سرانجام آئودی رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل TT را در هردو نسخهٔ کوپه و رودستر معرفی کرده است. همان‌طور که در تصاویر قبلی هم مشخص شده بود، تغییرات ظاهری TT طی این فیس‌لیفت خفیف و جزئی است که تشخیص آن‌ها نیاز به کمی دقت دارد. بااین‌حال ازجملهٔ مهم‌ترین تغییرات بیرونی TT مدل ۲۰۱۹ می‌توان به جلوپنجرهٔ سه‌بعدی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و به‌روزرسانی بسیار جزئی در بالای سر اگزوزها اشاره کرد.

اما تغییرات بسیار جزئی ظاهری TT به این معنا نیست که در زیر پوستهٔ این کوپهٔ آلمانی هم تغییراتی صورت نگرفته است زیرا آئودی همراه با تغییرات ظریف ظاهری، پیشرانهٔ جدید و ویژگی‌های استاندارد بیشتری را هم برای این خودرو ارائه کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات TT، ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ TFSI جدید در مدل‌های پایه و معمولی TT بجای موتورهای ۱.۸ لیتری توربوشارژ ۱۸۰ اسب بخاری و ۲ لیتری توربوشارژ ۲۳۰ اسب بخاری قبلی است؛ بنابراین حالا برای TT معمولی تنها یک موتور قابل انتخاب است. البته این موتور در دو سطح قدرت مختلف در دو مدل ارائه می‌گردد که این مدل‌ها طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید آئودی ۴۰ TFSI و ۴۵ TFSI نام گرفته‌اند (مدل ۴۵ TFSI خود در دو نسخهٔ معمولی و کواترو ارائه می‌شود).

این موتور در مدل پایه یعنی ۴۰ TFSI قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۲۰ نیوتن متر دارد درحالی‌که این اعداد در هردو نسخهٔ مدل ۴۵ TFSI به ترتیب به ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند؛ بنابراین حالا قدرت قوی‌ترین مدل TT از ۲۳۰ اسب بخار به ۲۴۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. مدل TT S اما همچنان از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند ولی قدرت این موتور به دلیل مقررات جدید آلایندگی WLTP از ۳۱۰ اسب بخار به ۳۰۶ اسب بخار کاهش پیدا کرده است؛ اما علیرغم این کاهش قدرت، به گفتهٔ آئودی، TT S سریع‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که نسخه‌های کوپه و رودستر آن به ترتیب ظرف ۴.۵ و ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسند.

مدل پرچم‌دار TT RS نیز همچنان به همان موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ قبلی مجهز خواهد بود اما آئودی فعلاً میزان خروجی این موتور را اعلام نکرده و بنابراین معلوم نیست که آیا این مدل هم مانند TT S کاهش قدرت را تجربه کرده یا نه. انتقال نیرو در مدل ۴۰ TFSI و نسخهٔ دیفرانسیل جلوی ۴۵ TFSI توسط دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما برای مدل ۴۵ TFSI کواترو فقط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته قابل انتخاب است. مدل TT S هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز بوده و با همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، در TT مدل ۲۰۱۹ آئودی تجهیزات استاندارد خودرو را افزایش داده است؛ بنابراین حالا تجهیزات استاندارد این کوپهٔ آلمانی شامل سیستم کنترل پویایی هندلینگ آئودی، گرم‌کن آینه‌ها، سنسورهای نور و باران، غربیلک فرمان چندمنظوره و کابین مجازی آئودی (صفحه آمپر دیجیتالی) می‌شود. رینگ‌های استاندارد نیز در TT از نوع ۱۷ اینچی و در TT S از نوع ۱۸ اینچی هستند اما امکان سفارش نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی هم وجود دارد.

اما به همراه معرفی TT جدید مدل ۲۰۱۹، آئودی دو نسخهٔ ویژه از این ماشین را هم معرفی کرده است. مدل اول، نسخهٔ ویژه‌ای به مناسبت جشن بیست‌سالگی TT بنام TT 20 Years است که تنها ۹۹۹ دستگاه از آن تولید می‌شود. ازجملهٔ تعدادی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نسخهٔ ویژه می‌توان به رنگ خاکستری بدنه، چراغ‌های عقب ماتریکس OLED، رینگ‌های ۱۹ اینچی به رنگ خاکستری براق، سر اگزوزهایی از جنس فولاد ضدزنگ و نشان‌های منحصربه‌فرد اشاره کرد. در داخل این مدل نیز با الهام از رودستر کانسپت سال ۱۹۹۵، پوشش چرم ناپای قهوه‌ای‌رنگ با دوخت متضاد برای صندلی‌های ارائه شده است. علاوه بر این، نشان‌های ویژه‌ای هم روی غربیلک فرمان و لیور تعویض دنده کار شده است.

نسخهٔ ویژهٔ دوم هم TT S Line Competition نام دارد که به پکیج ظاهری S-Line مجهز شده تا استایل منحصربه‌فردی داشته باشد. این مدل در داخل هم از گرافیک اسپرت در صفحه آمپر کابین مجازی آئودی به همراه دوخت با رنگ متضاد سود می‌برد. آئودی TT جدید مدل ۲۰۱۹ از سه‌ماههٔ چهارم سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در آلمان و سایر کشورهای اروپایی می‌شود درحالی‌که پیش‌فروش آن از اواخر سپتامبر آغاز می‌گردد. قیمت پایهٔ نسخهٔ کوپه از ۳۵,۰۵۰ یورو و نسخهٔ رودستر از ۳۷,۵۰۰ یورو آغاز می‌گردد درحالی‌که قیمت نسخه‌های کوپه و رودستر TT S نیز به ترتیب از ۵۴,۵۰۰ یورو و ۵۷,۵۰۰ یورو شروع می‌شود. TT جدید از سال آینده در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    کوچولوی جذاب
    نسل اولش خیلی نوستالژیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کاشکی مثل موستانگ دوتا صندلی کوچیک هم عقبش داشت. خیلی کاربردیتر میشد.
    اونطوری میشد بصورت روزمره ازش استفاده کرد اما الان فقط بدرد آخر هفته میخوره با حاج خانم بری دور دور.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ShoMpeT

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    جاتون خالی ما دیروز یه tt s-line competition edition گرفتیم! حالا نسخه فیس لیفت معرفی شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (480 ديدگاه)

      آفرین
      ایشالا همه هموطنامون بتونن بهترینا رو سوار شن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا