آئودی

معرفی نسل جدید آئودی A7، زیباتر از همیشه

سرانجام آئودی پس از انتشار تیزرهایی نسل دوم سدان کوپهٔ A7 خود را در آلمان رونمایی کرد. اگر بخواهیم این ماشین را در یک کلمه توصیف کنیم باید گفت فوق‌العاده زیبا است تا جایی که حتی می‌توان آن‌را برجسته‌تر از نسل قبلی دانست که هفت سال پیش رونمایی شد. A7 جدید با ۴.۹۷ متر طول که ۱.۵ سانتیمتر کمتر از نسل قبلی است و تنها ۱.۴۲ متر ارتفاع، در جاده‌ها کاملاً جلب‌توجه می‌کند.

در طراحی نسل دوم A7 بشدت الهام گیری از نسل جدید A8 مشهود است اما بااین‌حال جلوپنجرهٔ A7 عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از A8 است که این ویژگی نمایی اسپرت و تهاجمی به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، خطوط مختلفی در کاپوت کشیده شده و گلگیرها هم عضلانی هستند. همانند نسل قبلی، سقف A7 جدید نیز با شیب زیبایی به یک اسپویلر در عقب ختم می‌شود که به‌طور خودکار در سرعت‌های بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بالا می‌آید. صندوق بار این خودرو نیز ۵۳۵ لیتر حجم دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۱۳۹۰ لیتر افزایش میابد.

در بخش جانبی خودرو سه خط شانهٔ مختلف کشیده شده که یکی از آن‌ها با دستگیرهٔ درها درگیر می‌شود. این خطوط موجب شده‌اند که اتاق خودرو کوچک‌تر و گلگیرهای آن عریض‌تر به نظر برسند. البته گلگیرهای عقب خود بسیار عریض هستند تا جایی که درِ باک سوخت تقریباً به‌صورت افقی روی آن قرار گرفته است. چراغ‌های عقب نیز همانند A8 به یکدیگر متصل بوده و کل عرض عقب را پوشش داده‌اند. این چراغ‌ها از ۱۳ نوار LED مجزا تشکیل شده‌اند. لیست رینگ‌های قابل سفارش برای خودرو نیز نهایتاً به نمونه‌های ۲۱ اینچی می‌رسد.

به داخل خودرو می‌رویم که استایل جذاب بیرونی با خطوطی برجسته در اینجا هم ادامه پیدا کرده است. در کابین خطوط افقی و زاویه‌دار فراوانی در داشبورد و رو دری‌ها دیده می‌شود و به‌طورکلی کابین نسل جدید A7 بسیار به A8 جدید شباهت دارد که این یعنی فضای داخلی A7 هم به همان اندازه زیبا است. همچنین در اتاق این سدان کوپهٔ آلمانی فضای زانو و سر نیز افزایش پیدا کرده است زیرا به گفتهٔ آئودی علیرغم کاهش طول بیرونی خودرو، طول داخلی آن ۲۱ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. این در حالی است نسل جدید A7 در دو نسخهٔ چهارنفره و پنج‌نفره قابل سفارش است.

آئودی از لحاظ تکنولوژی هم سدان کوپهٔ خود را کاملاً تجهیز کرده است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی کابین مجازی آغاز می‌شود یعنی چیزی که در اکثر محصولات جدید اینگولشتاتی‌ها وجود دارد. علاوه بر این، در میانهٔ داشبورد نیز یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI تعبیه شده است. در این سیستم منوهای فراوانی وجود دارد که تقریباً همهٔ قسمت‌های خودرو از ناوبری و موسیقی گرفته تا تنظیمات ماشین را شامل می‌شود. در زیر این نمایشگر نیز یک صفحه‌نمایش لمسی ۸.۶ اینچی قرار گرفته که عمدتاً برای کنترل سیستم تهویهٔ خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد اما می‌تواند برای نوشتن آدرس یا وارد کردن شماره تلفن، یک کیبورد را هم به نمایش درآوَرَد.

در بدنه و شاسی A7 جدید از مقادیر زیادی آلومینیوم استفاده شده و تعلیق و فرمان نیز تا حد زیادی برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی اسپرت طراحی شده است. به‌عنوان‌مثال، فرمان با ضریب متغیر در کنار سیستم سفارشی فرمان گیری چهارچرخ می‌تواند شعاع چرخش خودرو را تا ۱.۱ متر کاهش دهد. از لیست آپشن‌های این ماشین نیز می‌توان دیسک‌های ترمز جلو تا قطر ۱۵.۷ اینچی را سفارش داد درحالی‌که برای سیستم چهارچرخ محرک کواترو استاندارد هم امکان سفارش دیفرانسیل عقب با کنترل‌کنندهٔ گشتاور وجود دارد.

سیستم‌های ایمنی فعال خودرو تماماً تحت کنترل کامپیوتر مرکزی zFAS هستند که اطلاعات را از سنسورهای فراوانی شامل پنج رادار، پنج دوربین، ۱۲ سنسور اوتراسونیک و حتی یک اسکنر لیزری می‌گیرد. این فناوری‌های ایمنی A7 شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط می‌شود درحالی‌که بعداً سیستم پارک از راه دور آئودی هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. این ماشین همچنین می‌تواند علائم ترافیکی را بخواند و از طریق سیستم V2V با دیگر آئودی‌ها ارتباط برقرار کند.

بااین‌حال آئودی اشاره‌ای نکرده که آیا نسل جدید A7 هم به همان سیستم رانندگی خودکار سطح ۳ که در نسل جدید A8 ارائه شده مجهز است یا نه. سایر تجهیزات سفارشی این ماشین نیز شامل چراغ‌های جلوی LED ماتریکس با نوربالای لیزری، ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم پخش عطر، سیستم صوتی Bang & Olufse و یک سانروف پانورامای بزرگ می‌شود. همچنین چهار نوع تعلیق مختلف هم برای A7 جدید قابل انتخاب است که عبارت‌اند از کمک‌فنرهای استاندارد، تعلیق اسپرت با ۱ سانتیمتر ارتفاع کمتر، تعلیق تطبیقی و تعلیق بادی.

نسل دوم A7 در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربوشارژ ارائه خواهد شد که در نسل جدید A8 هم وجود دارد. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و طبق طرح نام‌گذاری جدید آئودی که بر اساس قدرت پیشرانه به واحد کیلووات است، در اروپا با نام A7 55 TFSI ارائه خواهد شد. البته آئودی گفته است که عدد دورقمی در نام محصولاتش در ایالات‌متحده استفاده نخواهد شد.


هرچند نسل جدید A7 در پیشرانه با برادر بزرگ‌ترش یعنی A8 اشتراک دارد اما این دو خودرو در گیربکس با یکدیگر متفاوت هستند زیرا درحالی‌که A8 از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند، در A7 همچنان یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه بکار رفته است. این امر موجب شده که A7 ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین آئودی گفته است که در بازار اروپا در آینده پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر بنزینی و دیزلی هم برای نسل دوم A7 ارائه خواهد شد.

علاوه بر این، مانند A8 جدید، A7 جدید هم به سیستم الکتریکی ۴۸ ولت به همراه باطری‌های لیتیوم یون مجهز شده است که مانند یک سیستم هیبریدی خفیف عمل می‌کند. با استفاده از این سیستم خودرو می‌تواند در شرایط خاصی حتی پیشرانهٔ خود را خاموش کند. آئودی می‌گوید این سیستم هیبریدی خفیف موجب کاهش ۰.۷۵ لیتری مصرف سوخت در هر صد کیلومتر می‌شود. فروش نسل جدید آئودی A7 از ماه فوریهٔ ۲۰۱۸ در آلمان با قیمت پایهٔ ۶۷,۸۰۰ یورو آغاز شده و تا پایان سال آینده یا شاید اوایل سال ۲۰۱۹ به ایالات‌متحده خواهد رسید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی خوشم نیومد،از نظر طراحی جلو نسل جدیدcls و پانامرا حرفی برای گفتن نداره

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. حامد

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نسبت به پانامرا شاید ولی نسبت به cls باید منتظر موند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir SCHUMACHER

        ۲۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        به نظر من از هر دوتاشون با فاصله ی بسیار زیاد قشنگ تره.
        گرافیک چراغ جلوش بی‌نظیره.
        این سبک چراغ عقب پیوسته رو آئودی ۴ سال پیش در مدل پرولوگ استفاده کرد و‌ الان تبش همه رو گرفته.
        بهتر از این نمیشه.
        جونم ارباب حلقه ها و ارباب خودروسازان.

        فقط منتظر آراس۷ هستم تا سوپراسپرت های پر ادعا رو به چالش بکشه.

        آئودی آراس۷ ، ماشین محبوب تمام سلبریتی‌ها.

        خیلی خوشحالم واسه آئودی.

        وقتی بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ آئودی پرفروش ترین لوکس ساز جهان شد اگر من در این سایت بودم یا نبودم لطفاً یادتون باشه من و‌ چند دوست دیگه تو همین پدال از ۸ سال قبل این اتفاق رو پیش‌بینی کرده بودیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir SCHUMACHER

          ۲۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نسل جدید آئودی آ۶، آ۷، آ۸ معرفی شدن یا به زودی معرفی میشن.
          معرفی سه ابر خودرو در فاصله ای کمتر از ۱۸ ماه .
          به این می‌گن «طوفان آئودی».

          بعد از معرفی این ۳ مدل هم نوبت به کراس اوور ها ، نسل جدید یا فیس لیفت سوپراسپرت آئودی (آر۸) و گسترش مدل های آئودی اسپرت میرسه.

          Vorsprung Durch Technik.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرحسین

          ۲۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (102 ديدگاه)

          نسبت به پانامرا کم لطفی داری شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. gta

          ۲۸ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (56 ديدگاه)

          نتیجه میگیریم زیبا بودن یا نبودنش سلیقه ایه ، عقبش رو خوشم نیومد ، چراغای جلو هم ارتفاعشون زیاده ، نازکتر میبود بیشتر خوشم میومد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. #ali.m#

          ۲۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          با همه قسمت های حرفت موافقم به جز” ارباب خودرو سازان”
          زیاده روی خوب نیست
          البته من با این القاب مخالفم کلا .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارش

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ببخشید دوستان مطلبم رو در این قسمت گذاشتم ولی می خوام همه برن ببینن آئودی در سال 1937 با مدل Auto Union 16-cylinder Streamliner racing car type C, 1937 به سرعت 402 گیلومتر در ساعت رسیده می تونید مطلب در سایت audi .com ببینید.در ضمن سال بعد هم با یه مدل پایینتر و 12 سیلندر به سرعت 330 رسیده فوق العاده ست این ماشین.ژرمن ها در اون زمان مخترع فنون آیرودینامیک بودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        هیچ وقت برام لایک و دیس لایک مهم نبوده چون نه من سازنده این ماشینهام که بخوادضرری متوجه من بشه و نه سهمی در این شرکت ها دارم ولی دلیل دیس لایک ها رو متوجه نمیشم دیشب داشتم در مورد آئودی های قدیمی جستجو میکردم به این مطلب رسیدم خوشم آمد گفتم بقیه هم برن ببینن از این رفتار های عجیب ملت که روز به روز هم بیشتر میشه تعجب میکنم از چی ناراحتین که این وضعیتتون این شکلی به فضای مجازی کشیده شده معرفی سایت ماشین که دیگه ناراحتی نداره واقعا دوستانه میگم پیگیر این خشم پنهانتون باشیدتا درموقعی به شکلی دیگر باعث گرفتاریتون نشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amir SCHUMACHER

        ۲۸ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ممنون .
        دقیقا به همین دلیل عاشق آئودی شدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Reventon

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    حرف داش مجیدمون درست بود
    ائودی نسبت به دوتا غول دیگه داره با سرعت بالاتری پیشرفت میکنه
    که یکی از علائمش کسب رتبه اول فروش محصولات لوکس تو چینه
    به همه طرفداراش تبریک میگم
    مک لارن هم که سطح موتور اسپرتو تعغیر داده داره تو زمینه خودش بالاترین پیشرفت رو داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. loRd

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ب تظرم پشتش خیلی داغونه.ولی بقیه قسمتاش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Aminspoort

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چراغ های عقبش رگه هایی از چراغ های بوگاتی شیرون دارن که اونم واسه دو تا خودرو سازی که زیر پرچم فولکس واگن دارن پیش میرن چیز عجیبی نیست،در کل طراحی بیرون و داخل کابینش پیشرفت خیلی خوبی کرده،از لحاظ پرفورمنس باید ببینیم rs7 چی تو آستینش داره،با توجه به نسل قبل rs7،این نسلش عالیه اونم با شتاب خارق‌العاده ای که محصولات آئودی دارن باید رو ۶۵۰ اسب بخار و شتاب ۳ تا ۳.۲ ثانیه ای rs7 حساب باز کرد که تنها رقیبی پیش رو خودش میبینه پورشه پانامرا توربو s با قدرت ۶۸۰ اسب بخار و شتاب ۳.۳ ثانیه ست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir SCHUMACHER

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز دو سال قبل از شیرون خود آئودی از این سبک چراغ استفاده کرده.
      آئودی پرولوگ سال ۲۰۱۴.
      کسی که این چراغ ها رو «دوباره» جا انداخت آئودی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hamid...Audi

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    تو یه کلام بی نظیره
    طراحیش که عالی بود عالی تر شده فنی و داخلی هم که بی نظیره.
    آئودی خیلی بی سر و صدا عاشقانش رو غافلگیر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    وقفا عالیه …
    خودرو های اِی ۸ و اِی ۷ آئودی خیلی خوب طراحی شدن و با موتور های بسیار مناسب

    بنظرم شمشیر رو از روبرو برای بنز و بی ام و در فروش کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی باش حال کردم.ایودی واقعا امروز بهم حال داد
    منتظر جواب bmw series 6 هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. PaRHaM

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا عالیه???
    فقط ب RS7 فک کنین ??
    چ شود????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    واقعا بعضی دوستان رو دَرک نمیکنم که از این ماشین ایراد میگیرن.
    همه چیش عالیه.از ورودی های هوای جلو گرفته تا جلو پنجره ی بی نقصش.
    طراحی جلوش کاملا بی عیبه.یه شخصیت عصبی و جدی و کار درست!!!!
    خطوطی هم که روی کاپوت و نمای جانبی وجود داره نشون میده که با یکی از ایروداینامیک ترین ماشین های کلاس طرفیم.
    طراحی داخلیش هم که نیازی به تعریف نیست.((بی نظیر))
    به جز اون سیستم هیبریدی خفیف که اشاره شده در مصرف سوخت تاثیر داره،به نظر میرسه ضریب درگ بسیار کمی هم داره که باز میتونه تو مصرف سوخت نقش بسزایی داشته باشه.
    رینگا رو نگا??????
    واقعا اندازه ی تایرها و رینگاش دسته کمی از جگوار آی پیس نداره!!!!!
    از آئودی خوشم میاد به دلیل اینکه بدون داشتن هیچ گونه ((ترسی)) نسبت به غولهای لوکس سازی مثل بنز و ب ام و ،بدجور داره واسشون دردسرساز میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Amir SCHUMACHER

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ژووون باو … ?????
    آئودی تو چکار می‌کنی با قلب ما ؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    توقع بیشتری داشتم، کابینش عالیه، نمای جلوش خوبه، اما نمای عقبش میتونست بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pooya

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نحوه روشن شدن جالب چراغ های Audi A7 جدید. ( البته مال همه آئودی ها جالبن )
    https://www.instagram.com/p/BadxlaunZlk/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3039 ديدگاه)

    زیباست اما S5 طراحی معقولانه تر و زیباتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sevlan

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    آئودی محشرش کردی ، خدا ازت راضی باشه ،منم راضیم ازت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mehran.Jy

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بعضی وقت ها یه ماشین اینقدر با سلیقت جوره که دیگه نمی تونی جانشینی براش انتخاب کنی. نسل قبل rs7 برای من زیبا ترین ماشین تاریخ آئودی هست. حالا تا آخر عمر من هر ماشینی میخواد بسازه، من به عشقم خیانت نَفوکولم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Omid622

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    ممنون آئودی
    حالا ببینیم چه آشی واسه Rs7 پختی
    به نظرم بهترین مدل آئودی Rs۷ هستش
    احتمالن با مدل جدید غوغا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به پای پانامرا نمیرسه
    ولی از cls و سری 6 گرن کوپه با اختلاف سر تره
    در کل فوق العادس
    این آلمانیا تا چند سال دیگه هواپیما میدن دست مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین یزدین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    حق مطلب رو قشششنگ ادا کرد با این ماشین شیک و دوس داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید جهرمی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هر چی طراحی های جدید مرسدس و ب ام و دارن توی ذوقم میزنن آئودی داره دلرباتر میشه. این نسل A7 ش که ترکونده. عالیه.
    منتظر یه نسخه پرتوان هایبریدی یا الکتریکی برای رقابتش با تسلا هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کامبیز

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مگه کوپه به ماشین دو در و سدان به ماشین چهار در نمیگن
    سدان کوپه دیگه چیه بابا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارمان

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    سالهاست که از قشنگ ترین خودروهای دنیاست فضای داخلیش زیبا تر هم شده اعودی تو ساخن کوپه های سدان!! به عرفان رسیده A5 5door هم عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Sami

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چه نازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا