آئودی

موشکی در قامت استیشن! معرفی نسل جدید آئودی RS4 در فرانکفورت

آئودی اسپرت در نمایشگاه فرانکفورت امسال در کنار معرفی مدل ویژهٔ R8 V10 RWS، نسل جدید مدل اسپرت و عملکردی RS4 آوانت را نیز رونمایی کرده است. این خودرو که پرچم‌دار خانوادهٔ A4 محسوب می‌شود، برای کسانی ساخته شده که مدل اسپرت S4 را به‌اندازهٔ کافی قدرتمند و تهاجمی نمی‌دانند. طراحان آئودی در طراحی نسل چهارم RS4 از مدل افسانه‌ای ۹۰ Quattro IMSA الهام گرفته‌اند و با ورودی‌های هوای بزرگ لانه‌زنبوری و جلوپنجرهٔ ویژه، آن‌را از برادر اسپرت اما کم‌قدرت‌ترش یعنی S4 متمایز کرده‌اند.

در بخش عقبی RS4 جدید نیز یک اسپویلر در لبهٔ سقف، دیفیوزر RS و سر اگزوزهای بیضی‌شکل، نمایی اسپرت و متفاوت را ایجاد کرده‌اند. این استیشن اسپرت به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌گردد اما امکان سفارش رینگ‌های ۲۰ اینچی هم برای آن وجود دارد. همچنین آئودی رنگ آبی ویژه‌ای را نیز برای این ماشین در نظر گرفته که Nogaro نام دارد و نسل اول RS4 در سال ۱۹۹۹ را به یاد می‌آورد. این خودرو به‌طورکلی ۳ سانتیمتر هم عرض بیشتری نسبت به A4 آوانت معمولی دارد.

این سوپراستیشن آلمانی به نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 بای‌توربو TFSI مسلح شده که از کوپهٔ اسپرت RS5 گرفته شده است و ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بنابراین هرچند در نسل جدید RS4 قدرت نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما به لطف استفاده از دو توربوشارژر، گشتاور آن به میزان چشمگیر ۱۷۰ نیوتن متر افزایش یافته است. RS4 جدید مانند تمامی خودروهای سری RS به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز است که قدرت موتور را صرفاً از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دندهٔ بهینه‌شده دریافت می‌کند.

RS4 جدید با تکیه بر این پیشرانهٔ قدرتمند می‌تواند ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج اختیاری RS Dynamic می‌توان سقف سرعت آن‌را تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش داد. برای مقایسه، یکی از رقبای مستقیم RS4 یعنی مرسدس بنز C63 AMG که از پیشرانهٔ V8 توئین توربو در کنار یک گیربکس هفت سرعته استفاده می‌کند، تنها ۰.۱ ثانیه در شتاب صفرتاصد سریع‌تر است.

با وجود قدرت و عملکرد چشمگیر نسل جدید RS4، گفته شده میانگین مصرف سوخت آن تنها ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است و در هر کیلومتر نیز ۱۹۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که نشان از افزایش ۱۷ درصدی بهره‌وری آن نسبت به نسل قبلی دارد. سوپراستیشن جدید اینگولشتاتی‌ها همچنین ۱۷۹۰ کیلوگرم وزن دارد که ۸۰ کیلوگرم کمتر از سلف آن است.

RS4 جدید با استفاده از تعلیق اسپرت RS، هفت میلی‌متر ارتفاع کمتری از نسخهٔ پایهٔ A4 با تعلیق اسپرت دارد. همچنین این سیستم تعلیق می‌تواند با آپشن‌های سفارشیِ کنترل پویایی سواری، ترمزهای سرامیکی و دینامیک فرمان خاص RS تکمیل گردد. علاوه بر این، راننده می‌تواند با استفاده از سیستم پویایی هندلینگ استاندارد آئودی بنام Audi Drive Select، حالت رانندگی موردنظر خود را انتخاب کنند.

در کابین نسل جدید RS4 صندلی‌های اسپرت با طرح لانه‌زنبوری به همراه غربیلک فرمان اسپرت D شکل بکار رفته که با چرم پوشیده شده است و در قسمت‌های مختلف کابین هم نشان RS به چشم می‌خورد. علاوه بر این، صفحه آمپر کابین مجازی آئودی به سبک ویژهٔ RS طراحی شده و نمایشگر سربالای آن نیز نیروی G، فشار باد تایرها و میزان گشتاور را نشان می‌دهد.

این در حالی است که هر شخص می‌تواند از طریق برنامهٔ Exclusive آئودی، RS4 خود را سفارشی‌سازی کند. آئودی سفارش خرید نسل جدید RS4 را از پاییز امسال آغاز می‌کند تا با مرسدس بنز C63 AMG و ب‌ام‌و M3 به رقابت به پردازد. قیمت این خودرو از ۷۹,۸۰۰ یورو در آلمان و ۶۱,۶۲۵ پوند در انگلستان آغاز می‌گردد.

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Behnam.xan

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دیوانه کنندست این ماشین??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تلفیقی از یک هاچ‌بک آتشین با یک استیشن جادار. . . میشه همه جوره روش حساب کرد ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی چیزی نمیشه گفتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Serial winner

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مصرف سوخت و آلایندگییش محشره

    ( vorsprung durch technik )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Serial winner

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      مصرف سوخت ترکیبی
      سی ۶۳ :
      ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰
      آئودی آراس۴ :
      ۸.۸ لیتر بر ۱۰۰
      اینه مهندسی آئودی … . Vorsprung durch Technik

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    برو nurburgring رو به آتیش بکش پسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین پسر

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    آئودی لامصب ماشین خانوادگی میسازه درحد سوپر اسپرت!!!!
    چته بابا قراره با خانواده باهاش بریم سواحل رو دور دور بزنیم نمیخوایم باهاش نیسان جی تی آر رو بزنیم که! یکم شل بگیر
    عاشقتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا